15 lutego 2006

Czym przekupić internautę

Czy wystarczy np. dodatkowa darmowa przestrzeń dyskowa na pocztę elektroniczną? Albo możliwość legalnego ściągnięcia z Internetu kilku utworów muzycznych miesięcznie? Yahoo ma nadzieję, że tak, bo obiecując internautom takie właśnie nagrody, zachęca do regularnego korzystania ze swojej wyszukiwarki. 

Na podobny pomysł wpadł niedawno Onet. Nad swoistym 'przekupywaniem' internautów zastanawiał się również Microsoft, aby zwiększyć zainteresowanie wyszukiwarką MSN... Jak na razie jednak chyba oszałamiających efektów takich akcji nie ma. Dominują natomiast obawy związane z bardzo prawdopodobnym zachowaniem internautów polujących na nagrody i wpisujących w pole formularza zapytań co popadnie. Zafałszuje to wyniki obserwacji z cyklu 'czego szukają internauci' i co ważniejsze - uderzy po kieszeni reklamodawców płacących (jak np. w Onecie) już za samo wyświetlenie reklamy tekstowej (w postaci linków sponsorowanych), a nie tylko za kliknięcie w nią.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: