7 lutego 2006

Gwałtowny skok czy powoli w górę

Najczęściej reklamuje się w Internecie branża finansowa (26% całości wydatków na reklamę online), potem: FMCG, telekomunikacja, motoryzacja i transport. Tu wszystko jest jasne - wiadomo kto się reklamuje. Niezgodności w opiniach pojawiają się natomiast w temacie - jak się reklamuje. 

Wśród internetowych form promocyjnych w Polsce ciągle jeszcze królują banery (38% przychodów), ale cały czas wzrasta udział reklam w wyszukiwarkach. W 2004 r. - wg IAB - było to 7%, aktualnie ponad 10%. Niektórzy przedstawiciele branży uważają jednak te liczby za zaniżone, ponieważ świadczą one jedynie o regularnym powolnym wzroście, a nie o obecnym boomie na SEM, który daje się z pewnością zauważyć na co dzień, choćby wśród ich własnych klientów. No cóż... spór pewnie rozwiąże się pod koniec bieżącego roku, kiedy w badaniach zostaną uwzględnione konsekwencje wszystkich wyszukiwarkowych akcji promocyjnych, zachęcających do skorzystania z linków sponsorowanych (nawet za darmo - jak w przypadku Google). Bezsprzecznym faktem pozostanie natomiast to, że Internet był w ubiegłym roku najszybciej rozwijającym się medium reklamowym - niezależnie od tego czy na search engine marketing przypada 7, 10 czy 15%.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: