4 maja 2006

Ludzie klikają i klikają

MŚP chętnie reklamuje się online. Internauci coraz aktywniej korzystają z Sieci i jest ich coraz więcej. Wydatki na reklamę w Internecie rosną nadspodziewanie szybko. Dynamicznie rozwija się też polski e-commerce. Tak optymistycznie podsumowano ubiegły rok, jeśli chodzi o stan polskiego Internetu, w ostatnim raporcie IAB. Powiększona o pół miliona rzesza internautów spędza teraz w Sieci miesięcznie 10 godzin więcej niż w roku ubiegłym, wydając przy tym znacznie więcej pieniędzy na zakupy online. Handel elektroniczny w Polsce stanowi już 1% całości obrotów detalicznych i udział ten będzie się zwiększać. Internauci więcej surfują, więcej klikają i więcej kupują, firmy chętniej się reklamują. Rośnie konkurencyjność reklam internetowych w branży finansowej, motoryzacyjnej i FMCG. W 2005 roku polskie firmy wydały na reklamę w Sieci ogółem 140 mln zł (co stanowi już 3% wszystkich nakładów na reklamę w mediach w Polsce). Reklama w wyszukiwarkach internetowych to obecnie 12% wszystkich form reklamowych stosowanych przez polskich reklamodawców. To dziś jeden z trzech (obok klasycznego banera oraz reklamy typu toplayer) najbardziej popularnych i skutecznych sposobów promowania się w Sieci.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: