10 sierpnia 2006

SEM skuteczny również w turystyce

Pisaliśmy niedawno o skuteczności marketingu wyszukiwarek w motoryzacji, tym razem przedstawiamy wyniki analizy skuteczności w brytyjskim sektorze turystycznym. Jak się okazuje, wyszukiwarki brytyjskie wygenerowały tam ponad 10 milionów transakcji. Inne ciekawe dane pochodzące z badania firm comScore Media Metrix, Media Contacts oraz Yahoo! Search Marketing:

  • 85% internautów wykonujących jakiekolwiek zapytanie związane z turystyką, zrealizowało zakup (online lub offline) w ciągu 90 dni od pierwszego skorzystania z wyszukiwarki;
  • przez 3 miesiące trwania badania, 4 na 10 internautów korzystających w ogóle z wyszukiwarek zrealizowało przynajmniej jedno zapytanie "turystyczne" - w porównaniu do 27% Amerykanów;
  • tylko 10% zapytań zakończyło się natychmiastową transakcją, reszta została zrealizowana dopiero po pewnym czasie (45% w ciągu miesiąca, pozostałe później);
  • obecność w czołowych naturalnych wynikach wyszukiwania pomagała budować pozytywny wizerunek marki, jak również zapewniała ruch (nawet jeżeli treści były nie do końca adekwatne do potrzeb internautów); z drugiej strony kluczem do skuteczności kampanii linków sponsorowanych była wysoka adekwatność informacji;
  • internauci wykazali duże zadowolenie z wyników wyszukiwania (oraz treści na stronach docelowych wskazanych przez wyszukiwarki), stwierdzając, że jest to lepsza droga uzyskania informacji niż inne źródła (np. wizyty u agentów, broszury, katalogi, itp.).
Badanie wyraźnie pokazuje, że poszukiwanie informacji o tak specyficznym produkcie, jak wycieczki odbywa się przede wszystkim przez wyszukiwarki. W końcu mamy do czynienia z czymś, czego nie da się powąchać ani dotknąć (co tłumaczy popularność sprzedaży online ofert turystycznych w ogóle), a na dodatek właściwie tylko tutaj możemy szybko poznać nie tylko konkurencyjne oferty, ale również np. opinie innych na temat danego touroperatora...

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: