4 sierpnia 2006

Tekst i obraz dają najlepsze efekty

Reklama graficzna i reklama tekstowa mogą się efektywnie uzupełniać - do takiego wniosku doszli specjaliści the Atlas Institute, po przeprowadzeniu badania na trzech grupach internautów, którzy mieli styczność z różnymi formami reklamowymi.

W 8 na 11 przypadków, zaobserwowano znaczne korzyści z synergii działań promocyjnych, maksymalizujące liczbę konwersji (wykonania pożądanych akcji) z kampanii. Dla całej badanej grupy kampanii okazało się, że reklama tekstowa generuje przeciętnie 3x większą ilość akcji niż sama reklama graficzna. Gdy jednak użytkownik miał styczność z obiema formami przekazu, wtedy skuteczność wzrastała przeciętnie jeszcze o 22%. Co więcej, okazało się również, że zbyt częste "bombardowanie" internauty reklamą graficzną wpływa negatywnie na rezultaty, również w przypadku serwowania mu później reklamy tekstowej.

To bardzo cenne informacje, które pokazują, że gdy planowane są kampanie wykorzystujące formy graficzne (wymagające zwykle większych nakładów finansowych) warto część budżetu alokować na działania promocyjne w wyszukiwarce. Reklama graficzna może wtedy budować wizerunek i przywoływać pożądane skojarzenia, a użyte w niej slogany reklamowe, nazwa marki czy produktu, które następnie pojawią się w tekście linku sponsorowanego, skutecznie przyciągną uwagę internauty i skłonią do kliknięcia oraz wykonania pożądanej akcji. Reklama graficzna pomaga również podjąć decyzję osobom niezdecydowanym i wspiera działania prosprzedażowe (czy też ogólnie nastawione na wykonanie konkretnej akcji), a do takich właśnie doskonale nadaje się przecież reklama tekstowa w wyszukiwarkach.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: