6 września 2006

Interfejs API dla OnetBoksów

Od niedawna firmy i agencje realizujące kampanie linków sponsorowanych z wykorzystaniem OnetBoksów mają możliwość skorzystania z interfejsu API. Jak czytamy na stronie informacyjnej:

(...)
Interfejs API powstał z myślą o firmach, które:

  • posiadają serwis/serwisy internetowe i dysponują systemem z którym można zintegrować API,
  • chcą umożliwić swoim Klientom samodzielne zakładanie boksów (prowadzenie kampanii) reklamowych i wyświetlanie ich na stronach wyszukiwarki największego polskiego portalu internetowego Onet.pl oraz na stronach biorących udział w programie OnetKontekst,
  • chcą pozostawić całkowitą swobodę zarządzania kampaniami reklamowymi klientom,
  • pragną wzbogacić ofertę o możliwość zakładania kampanii reklamowych
(...)

Jest to z pewnością dobra wiadomość - Onet Szukaj jest drugą wyszukiwarką po Google, która wdrożyła taki system (Google zresztą już dosyć dawno temu). Wśród liczących się polskich graczy na tym rynku jedynie WP i Netsprint nie posiadają podobnego rozwiązania, czekamy zatem na ich reakcję.

Aktualizacja z 7/09

Usługa Google Adwords API będzie płatna od 1 października - stawka za 1000 jednostek ma wynosić 0,25 USD. Zarządzanie średniej wielkości kampanią może zatem zauważalnie wpłynąć na jej rentowność (zwłaszcza w polskich warunkach).

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: