6 listopada 2006

Płatne odnośniki a bazy firm

Wyszukiwarka NetSprint we współpracy z Panoramą Firm oferuje funkcjonalność ułatwiającą znalezienie firm w danym mieście lub województwie. Użytkownik szukając specjalistów z konkretnej branży, dostaje od razu link do strony z właściwymi firmami. W ten sposób możemy szybko odnaleźć np. hotel w Zakopanem, warsztaty samochodowe w Warszawie, hydraulików z Lublina czy stolarza w województwie dolnośląskim, jak podaje NetSprint w swojej informacji prasowej.

Zastanawialiśmy się jak tego typu funkcjonalność może wpłynąć na popularność linków sponsorowanych publikowanych na stronach wyszukiwarki. Czy reklamodawcom będzie nadal opłacało się robić kampanie płatnych odnośników w NetSprint.pl, czy może warto będzie po prostu zainwestować w ekspozycję swojej marki w Panoramie Firm, bo wtedy odnośniki do naszych stron i namiary na naszą firmę i tak (choć nie wprost) będą na początku wyników wyszukiwania? O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy prezesa Netsprinta - Artura Banacha...

"NetSprint obecnie jako jedyna wyszukiwarka na rynku wyświetla informacje, które mogą stanowić odpowiedź dla internauty powyżej wyników wyszukiwania. Dzieje się tak niezależnie od tego, czy są to zapytania atrakcyjne dla reklamodawców, jak 'Nissan Micra' lub 'hotel Zakopane', czy też nie ('Al. Pacino', 'liczba ludności Grenlandia'). Wynika to z przyjętej przez nas filozofii, stawiającej potrzeby informacyjne naszych użytkowników na pierwszym miejscu. Wierzymy, że jeżeli będziemy robili to współpracując z nimi, to na wzroście używalności wyszukiwarki (w tym w szczególności osób poszukujących np. fachowców w okolicy) skorzystają również nasi reklamodawcy."

Rzeczywistość - jak zawsze - zweryfikuje teorię, ale gratulujemy wdrożenia kolejnego rozwiązania.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: