29 grudnia 2006

Wszyscy podsumowują, to my też!

Jesteśmy z Wami już od ponad roku. Opublikowaliśmy w tym czasie na blogu ponad 200 notek, z czego tylko w czterech pozwoliliśmy sobie na niewielką autopromocję :) zapraszając na nasze szkolenia lub polecając lekturę naszych artykułów w prasie. Z tego między innymi powodu blog Bluerank oceniany jest jako interesujące i obiektywne źródło informacji o SEO / SEM, polecane nawet przez konkurencję i często cytowane lub wykorzystywane jako inspiracja przez media online...

Tematycznie, ostatnie dwanaście miesięcy w branży wyszukiwarkowej zdominował Google i jego liczne nowe produkty dla internautów oraz narzędzia dla profesjonalistów e-reklamy. W zestawieniu z wynikiem googlowym, Yahoo i MSN pojawiały się dość sporadycznie. Spośród polskich wyszukiwarek znacznie więcej szumu medialnego było w tym roku wokół WP i Netsprinta niż Onetu, choć także bardzo się starał.

Istotne zagadnienia dyskutowane szeroko - w Polsce i na świecie w 2006 r. (o których pisaliśmy oczywiście także na blogu) to przede wszystkim spór pomiędzy wydawcami prasowymi, a wyszukiwarkami o indeksowanie i publikowanie treści na WWW, etyka w pozycjonowaniu oraz fałszywe kliknięcia w odnośniki sponsorowane.

Co przyniesie wyszukiwarkom 2007 rok? Zobaczymy już niebawem, ale stawiamy na to, podobnie jak inni przedstawiciele branży interaktywnej, że SEM będzie się miał coraz lepiej.

Rok 2006 to rok wzrostu znaczenia rynku SEM dla marketerów i cichej rewolucji w alokowaniu budżetów właśnie do tego segmentu reklamy. 2007 nie będzie znacząco różnił się od roku bieżącego. Kolejne debiuty giełdowe, przejęcia, dalszy wzrost znaczenia SEM oraz reklam wideo i szum wokół Web 2.0. - komentuje Gwidon Humeniuk - szef sieci reklamowej Ad.net.

Artur Banach, prezes Netsprint.pl mówi natomiast, że w przyszłym roku rynek reklamy w wyszukiwarkach wzrośnie znacznie szybciej niż cała branża. Pojawią się nowe produkty reklamowe, powszechne stanie się lepsze mierzenie efektów kampanii. Reklamodawcy wyraźnie zyskają. Rok 2007 może być czasem, kiedy z reklamy kontekstowej znacznie chętniej zaczną korzystać również korporacje, dla których będzie to najlepsze i relatywnie najtańsze narzędzie pozyskiwania społeczności w Internecie - dodaje.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: