14 marca 2007

OnetBoksy - czy Onet chce odzyskać rynek?

Przeglądając niedawno strony portalu Onet.pl, natknęliśmy się na emisję reklamy kontekstowej w ramach produktu OnetBoksy w... najbardziej eksponowanym miejscu, zajmowanym do tej pory przez wszelkiego rodzaju banery i billboardy.


Nie wiemy niestety od kiedy można spotkać linki sponsorowane w tak widocznym miejscu (chyba od niedawna, bo w kilku przypadkach nie wszystkie reklamy były aktywne i 'dały się kliknąć'), sytuacja jest jednak o ciekawa, bo nasuwa się od razu pytanie: Dlaczego Onet wykorzystuje tę część strony do emisji reklamy kontekstowej?

  • Czy chodzi o intensyfikację emisji / kliknięć w reklamie kontekstowej - chęć wyższych zarobków?
  • Czy jest to również kwestia zbudowania zasięgu reklamy (coś, co potem można łatwo i ładnie pokazać w statystykach)?
  • A może Onet.pl dostrzegł wreszcie potrzebę zaistnienia na rynku search engine marketing i chce zgarnąć większą niż do tej pory część wydatków na marketing w wyszukiwarkach (warto wspomnieć, że inne portale umieszczają reklamę kontekstową w mniej eksponowanych obszarach)?
  • Wreszcie - być może reklama tekstowa jest bardziej skuteczna (a zatem i bardziej dochodowa) i jednocześnie mniej irytująca dla użytkowników?
Zapewne prawda leży gdzieś pośrodku i dotyczy większości z postawionych powyżej pytań. Czy działania przyniosą zamierzony efekt? Zobaczymy. Na razie za to szczególnego znaczenia nabierają dochodzące do nas pogłoski o intensywnej promocji boksów reklamowych wśród firm z branży SEM.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

5 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Onet sam nie wie czego chce. W przypadku tej marki nie widać w ogóle żadnej strategii działania. Fakt, że jeszcze są internauci, którzy święcie wierzą w ten portal i w tą wyszukiwarkę, ale czasy jej świetności raczej nie wrócą.

Co do reklamy na Onecie... Od zawsze była jedną z najdroższych (jeśli nie najdroższą) i najbardziej masową w Sieci. Teraz to przestaje być atrakcyjna propozycja. Ci, którzy promują się linkami sponsorowanymi wolą Google, ci którzy robią kampanie banerowe coraz częściej idą w specjalizacje i tematyczne serwisy w ramach chociażby Gazeta.pl.

Mam wrażenie, że jak ktoś nie wie gdzie się reklamować i co zrobić ze swoją kampanią to idzie do Onetu. Taka jest właśnie jakość tych kampanii.

Anonimowy pisze...

A może to próba promocji OnetBoksów (stąd na belce "najlepsze boksy w sieci") prowadzona w ramach portalu? Czy wszystkie 3 boksy w ramach tej reklamy były aktywne i prowadziły do podanych w reklamie stron?

Myślę też, że Onet stara się zrobić "coś: ze swoim systemem reklamy kontekstowej (na przykład testować nowe miejsca wyświetlania się boksów), na który chyba ciągle nie ma pomysłu.

bluerank pisze...

Maćku - to raczej nie była promocja usługi, a faktyczna emisja reklamy - każdy z tekstów linkował do rzeczywistej strony reklamodawcy, w kreacji (jeżeli tak ją możemy nazwać) były zatem trzy oddzielne linki docelowe.

Anonimowy pisze...

Dla uzupelnienia 'onetowego' tematu...

Dzisiaj podano, ze uruchomili wlasnie wyszukiwarke zdjec i wyszukiwanie produktow.

szukaj.onet.pl/zakupy.html
szukaj.onet.pl/zdjecia.html

Anonimowy pisze...

Zwróć uwagę że pomysł jest bardzo atrakcyjny z punktu widzenia reklamodawców.Boks przeciez jest produktem za który sie płaci tylko jak ktos na niego kliknie.Istnieje więc szansa pojawienia sie za darmo wiele razy w bardzo ekskluzywnym miejscu ,które normalnie kosztuje.