31 sierpnia 2007

Google o „preclach”

Presell pages, popularnie zwane preclami, to strony WWW z artykułami, które służą do zamieszczenia w nich linków do pozycjonowanych serwisów. Takie wspomaganie działań SEO jest dopuszczalne pod warunkiem jednak, że teksty są wartościowe merytorycznie… a przynajmniej nie są bzdurną zbitką słów.

Google na swoim blogu ostrzega, że będzie przeciwdziałać takim praktykom i przytacza kilka przykładów precli, które są niezgodne z wytycznymi Google dla webmasterów. "Kiedy wykryjemy, że dana strona ma stosunkowo dobrą jakościowo treść, która jednak jest tylko tłem dla linków, linki takie możemy pominąć w naszych obliczeniach PageRank".

Trzeba się będzie bardziej starać drodzy pozycjonerzy…

--
Aneta Mitko

30 sierpnia 2007

Linki sponsorowane vs. naturalne wyniki wyszukiwania

Które z nich są cenniejsze dla użytkownika, czyli bardziej adekwatne do zapytania? Taki problem wyłania się z jednej z ostatnich naszych notek i komentarzy do niej. Temat ciekawy i istotny, bo być może wskazuje pewne kierunki rozwoju wyszukiwania w Internecie.

Organiczne wyniki wyszukiwania stają się z biegiem czasu coraz większym śmietnikiem. Wydaje się, że algorytmy wyszukiwawcze nie nadążają za lawinowym wzrostem ilości informacji pojawiających się w Sieci. Odnalezienie interesującej użytkownika wartości w naturalnych wynikach staje się coraz trudniejsze i pochłania więcej czasu. To powoduje, iż internauci z jednej strony uczą się wpisywać w wyszukiwarkach coraz bardziej precyzyjne, coraz dłuższe zapytania, z drugiej natomiast - coraz częściej i chętniej klikają w linki sponsorowane.

Wbrew temu, co sądzą zwolennicy "wolnego niekomercyjnego Internetu", linki sponsorowane są coraz bardziej adekwatne do zadanego wyszukiwarce pytania. Stanowią rzeczywistą wartość dla szukającego informacji internauty. To naturalny wynik działań agencji SEM, które coraz staranniej konfigurują kampanie płatnych odnośników, zwiększając tym samym poziom konwersji… a większą konwersję uzyskuje się poprzez zwiększanie adekwatności linków sponsorowanych w stosunku do potencjalnych zapytań.

Paradoks? Nie do końca :) - raczej dobry kierunek rozwoju.

Linki sponsorowane mogą w przyszłości tylko zyskiwać na znaczeniu i zdominować wkrótce wyniki organiczne pod względem użyteczności - z korzyścią dla zwykłego użytkownika oczywiście…

Setki pracowników agencji search engine marketing skrupulatnie przeglądają wyniki wyszukiwania, dobierając optymalne zestawy słów kluczowych do kampanii SEM. Dostarczają w ten sposób internautom wartości, których oni rzeczywiście poszukują. Przygotowując kampanię, poznają potrzeby użytkowników, dlatego lepiej do nich trafiają niż algorytmy wyszukiwarki.

Wniosek?

Link sponsorowany z natury swej wydaje się produktem lepszym - bardziej wartościowym niż organiczny - po części przypadkowy - wynik wyszukiwania.

Oczywiście naturalne wyniki nie znikną. Serwisy niekomercyjne, prywatne strony WWW (często przecież bardzo wartościowe) nadal będą się pojawiać pewnie tylko wyłącznie w wynikach organicznych. Może tylko będą musiały się nastawić na przykład na bardziej niszowe frazy?

Wyszukiwarkom nie opłaca się zatrudnianie pracowników ręcznie katalogujących zasoby Internetu, więc opierają się na algorytmach. Agencje SEM za to mają pracowników dbających o adekwatność linków sponsorowanych do zapytań, co generuje jednocześnie gigantyczne dochody wyszukiwarek. Końcowy użytkownik otrzymuje w wynikach wyszukiwania to, czego szukał - za darmo. Wszyscy są szczęśliwi: internauta dotarł do informacji, wyszukiwarka zarobiła na publikacji reklamy, agencja na jej stworzeniu, a reklamodawca sprzedał swój produkt lub usługę.

Idea Adama Smitha sprawdza się w praktyce - każdy dba o swój interes, a korzystają wszyscy. Innymi słowy - niech każdy myśli o sobie, a o wszystkich będzie pomyślane ;-)

--
Maciej Gałecki

29 sierpnia 2007

Promocja w wyszukiwarce Dogpile

Badania przeprowadzone przez Penn State Uniwersity na wyszukiwarce Dogpile pokazały, że linki sponsorowane przemieszane z organicznymi wynikami wyszukiwania są o 80% skuteczniejsze niż klasyczne linki sponsorowane emitowane na górze lub obok naturalnych wyników.

To - wbrew pozorom - bardzo dobra wiadomość dla reklamodawców, ponieważ jeśli emitują oni swoje linki sponsorowane na przykład w Google czy Yahoo (ale nie tylko) to metawyszukiwarki typu Dogpile, przeszukujące wyniki innych wyszukiwarek, uwzględniają na swojej stronie wynikowej zarówno odnośniki naturalne, jak i sponsorowane, publikując je w jednym rankingu.

Badania, o których mowa przeprowadzono na próbie 666 tys. użytkowników, którzy sformułowali ponad 1,8 mln zapytań i odwiedzili 4,2 mln stron internetowych.

Wygląda na to, że im więcej osób będzie korzystać z metawyszukiwarek, tym większe mamy szanse na zwiększenie CTR'ów w niektórych kampaniach SEM.

--
Aneta Mitko

28 sierpnia 2007

Nietypowe formy linków

Pytając kilka przypadkowych osób o linki sponsorowane można przekonać się, że większość nie wie, o co chodzi. Gdy spytamy mniej przypadkowe osoby, skupiając się na przykład wyłącznie na internautach, przekonamy się, że linki sponsorowane to dla nich wyłącznie to, co pojawia się w wynikach wyszukiwania Google po prawej stronie. Okazuje się, że niewiele wiemy o innych formach płatnych odnośników, a jest ich całkiem sporo…

Zapraszamy do lektury naszego artykułu zamieszczonego na łamach Internet Standard.

--
Aneta Mitko

Radio online o płatnych linkach

Webmasterradio.fm to amerykańskie radio internetowe dla webmasterów, które interesująco prezentuje wiele nowości, wywiadów z autorytetami w branży, a także porad dla webmasterów. Niektóre audycje poświęcone są także tematom bezpośrednio związanym z linkami sponsorowanymi, dlatego polecamy śledzić program.

Odbiór radia jest u nas bezproblemowy, a jakość dźwięku całkiem zadawalająca.

Ostatnio na blogu Search Engine Roundtable pojawiła się informacja o najnowszej audycji z cyklu Search Pulse nadawanej przez to właśnie radio. Możecie pobrać plik MP3 (44 MB) z tym materiałem. Tematy poruszane w audycji pokrywają się z niektórymi tematami z naszego bloga. Być może niektóre z nich Was szczególnie zainteresują.

Google Webmaster Central Cleans Interface, Adds Paid Link Report & More
Google Adds "Excessive" To Link Exchange Guidelines
Google AdWords Allows You To Block Ads With IP Exclusion
Google Tests "Allowed Sites" Feature for AdSense
Google AdWords To Allow Advertisers to Opt Out of AdSense for Domains
SEOs & Webmasters Lose Important Google Link, Vanessa Fox Goes to Zillow
Google "Buffy" Update - June Google.com Update
Yang & Decker Take Over Yahoo While Semel Steps Aside
Threadwatch Blog Closes Down
Google Webmaster Central Now Offering "Sitemaps Warnings" With Error Reports
Sphinn Combines Social Search and Forum Discussion
Google Hides Supplemental Results Label in Google.com: Webmaster Reaction
Microsoft Now Using Autodiscovery Sitemaps for Crawl Assistance
Google Cache Showing Last Retrieve Dates in Minutes

--
Aneta Mitko

27 sierpnia 2007

Warsztaty SEM

Zapraszamy do uczestnictwa w dwudniowych warsztatach search engine marketing, prowadzonych przez Bluerank. Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które chcą rozpocząć działania promocyjne w wyszukiwarkach internetowych, jak również dla przedstawicieli firm, które już wykorzystują tę formę reklamy i chciałyby ją dodatkowo zoptymalizować.

Przekażę Państwu możliwie najwięcej własnej wiedzy, a także praktycznych wskazówek dotyczących skutecznego reklamowania się w Internecie poprzez linki sponsorowane. Wspólnie zanalizujemy Państwa kampanie SEM, poprawimy błędy i uzyskamy lepsze efekty. Serdecznie zapraszam.
--
Aneta Mondry - PPC Manager Bluerank


Będzie teoria i praktyka. Zdobytą wiedzę będzie można od razu wykorzystać, samodzielnie uruchamiając kampanię linków sponsorowanych dla swojej firmy. Aby doskonalić się w prowadzeniu tego typu promocji, uczestnicy szkolenia - z pomocą ekspertki - nauczą się optymalizować kampanie, tj. osiągać wyższą skuteczność po niższych kosztach. Dowiedzą się, czego należy unikać i jakie błędy najłatwiej popełnić. Poznają kilka przydatnych trików zwiększania efektywności reklam. Będą mieli szansę zapytać... i otrzymać odpowiedź na nurtujące przedsiębiorców pytanie - co zrobić, aby być na szczycie wyników wyszukiwania i precyzyjnie docierać do swoich odbiorców przez Internet jak najmniejszym kosztem.

Osoby zainteresowane udziałem w warsztatach prosimy o kontakt bluerank@bluerank.pl

--
Aneta Mitko

24 sierpnia 2007

Tafiti.com – nowa wyszukiwarka


Tafiti.com to nowa, eksperymentalna wyszukiwarka firmy Microsoft, która próbuje przyzwyczaić internautów do innego spojrzenia na wyniki wyszukiwania oraz specyficznego zarządzania nimi. Na pierwszy rzut oka wydaje się świetnym rozwiązaniem, pewnie jednak niestety - jak zwykle - drugi rzut oka wykaże jakieś błędy i niedoskonałości…

Aby z niej skorzystać, trzeba sobie zainstalować Silverlight, ale nie ma w tym nic kłopotliwego. Gdy już to zrobicie, polecamy pobawić się wyszukiwarką. Gdyby ktoś nie miał ochoty na odkrywanie kolejnych opcji, w sekcji FAQ może obejrzeć video, na którym wszystkie ciekawe funkcje wyszukiwarki są zaprezentowane.

Nam szczególnie spodobały się możliwości bookmarkowania wyników wyszukiwania. Interfejs pozwala na „chwytanie” wybranych odnośników myszką i przenoszenie ich do specjalnych okienek, które można sobie wedle potrzeb otagować.

--
Aneta Mitko

23 sierpnia 2007

Post Search Ads - reklamy przyszłości

Reklamy serwowane przez wyszukiwarki w oparciu o retargeting. Metoda polega na obserwacji stron odwiedzanych przez internautę i dostarczaniu mu przekazu reklamowego tematycznie powiązanego z przeglądanymi wcześniej stronami, a nie ze stroną, na której w danej chwili się znajduje.

W praktyce wygląda to tak, że w momencie, gdy użytkownik za pomocą wyszukiwarki znajduje poszukiwaną przez niego informację, czyli klika w konkretny odnośnik, system zapamiętuje interesujące go wskazanie i oferuje poszukiwany towar lub usługę wtedy, gdy internauta odwiedza już zupełnie inne strony WWW. Reklama podąża niejako za swoim odbiorcą.

Dlaczego post search ads są godne uwagi? Z analizy zachowań konsumenckich wśród internautów wynika, że na zakupach online spędzają oni przeciętnie jedynie 5% swojego czasu. Pozostałe 95% to przegladanie stron WWW. Reklama typu post search umożliwia reklamodawcom dotarcie do konsumentów w tym czasie i podsunięcie im odpowiedniej informacji o produkcie, którego szukali wcześniej.

Okres targetowania to 5 do 30 dni. Przeprowadzone do tej pory badania wykazały, że post search ads są 5 - 10 razy skuteczniejsze niż reklamy kontekstowe.

Źródło -> http://www.seroundtable.com/

--
Aneta Mitko

22 sierpnia 2007

Pozycjonowanie a perpetuum mobile

Internauci nie zwracają uwagi na to, na ile ich wynik wyszukiwania pasuje do zadanego wyszukiwarce zapytania, ale na pozycję linku - podaje Journal of Komputer - Mediated Communication. Im wyżej się on znajduje, tym większa szansa na kliknięcie. Mowa tu oczywiście przede wszystkim o naturalnych wynikach wyszukiwania.

Autorzy badania, które doprowadziło do takiej konkluzji sugerują, że jest to coś w rodzaju samonapędzającego się mechanizmu. "Wygrywają zawsze duże serwisy, które mają najwięcej użytkowników. Wyszukiwarki umieszczają je wyżej niż odnośniki do małych serwisów. W ten sposób popularne witryny stają się jeszcze popularniejsze, bo internauci korzystający z wyszukiwarek klikają na to, co jest wyżej, nawet jeśli linki zaprezentowane niżej lepiej pasują do zapytania".

No cóż… potwierdza się zwyczajnie potrzeba pozycjonowania swojej strony. Jeśli nie jest ona Onetem czy portalem Gazeta.pl to w zasadzie na pewnym etapie jej istnienia bez tego się nie obejdzie.

--
Aneta Mitko

21 sierpnia 2007

Niepotrzebne wydatki na SEM?

MediaRun pisze, że SEM jest nieopłacalny. Argumentem jest tu rzekomo fakt, iż część wydatków na reklamę w wyszukiwarkach "jest marnowana, gdyż reklamodawcy płacą za wysoką pozycję swojej reklamy na liście wyszukiwania, podczas gdy internauci i tak szukają ich stron".

Dzieje się tak wówczas, gdy użytkownicy Sieci wpisują w wyszukiwarkach na przykład nazwę firmy. Nie znają adresu WWW jej serwisu, przeszukują Internet po nazwie marki, wyświetlają się linki sponsorowane tej firmy, a użytkownicy klikają w nie. To rzeczywiście w pewnych okolicznościach może być niepotrzebny wydatek, jednak dzięki odpowiedniej konfiguracji kampanii SEM, wcale nie musi tak być. Wystarczy na przykład nazwę firmy zdefiniować jako tzw. słowo / frazę negatywną. Wtedy osoby szukające serwisu firmy, czyli te, które i tak chcą do niego dotrzeć, których nie trzeba kusić żadną reklamą, nie będą mieć szansy na kliknięcie w link sponsorowany.

Dobrze zaplanowana i skonfigurowana kampania nie generuje niepotrzebnych wydatków. Niestety część (jeśli nie większość) reklamodawców nie potrafi tego samodzielnie zrobić. Stąd biorą się niepotrzebne koszta…

--
Aneta Mitko

20 sierpnia 2007

Opowieść o firmie, która zmieniła świat

Polecamy Wam książkę zatytułowaną The Google Story.

Mimo, że jej autor - David Vise pisze z pozycji osoby zakochanej niemalże w tej marce, warto z pozycją się zapoznać. Spomiędzy zachwytów, pochwał, achów i ochów można bowiem wydobyć interesującą historię wyszukiwarki, pierwszego internetowego boomu, firm które zna dziś każdy internauta i osób, które miały niebagatelny wpływ na kształt dzisiejszego Internetu. Fakty i daty przeplatają się z anegdotami, a wszystko to opowiedziane jest całkiem sprawnym językiem. Po prostu dobrze się czyta.

--
Aneta Mitko

17 sierpnia 2007

Presell pages a prawa autorskie

Jedną z metod pozycjonowania stron WWW jest redagowanie i publikowanie online tzw. presell pages. Są to merytoryczne artykuły podejmujące określony temat, zamieszczane w specjalnych katalogach internetowych. Teksty te, podobnie jak każdy inny artykuł, podlegają prawom autorskim. Niestety coraz częściej zdarza się łamanie takowych…

Bluerank w ubiegłym tygodniu natknął się na przykład w necie na swoją własną notkę blogową bezprawnie wykorzystaną przez inną firmę oferującą pozycjonowanie. Przykładów takich pewnie jest niestety więcej, dlatego uczulamy tych, którzy korzystają z usług nieetycznie działających pozycjonerów - tego typu 'zagrywki' wpływają na Wasz wizerunek. To Wy jesteście kojarzeni z kradzieżą tekstu, ponieważ firma, która pozycjonuje Waszą stronę umieszcza w takim skradzionym artykule link do Waszego serwisu… Miejcie to na uwadze.

Jak nie łamać praw autorskich? Samodzielnie pisać teksty lub wynająć do tego redaktora. Można również korzystać z materiałów ogólnie udostępnianych w celach publikacyjnych - na przykład z materiałów prasowych rozsyłanych do mediów. Innych etycznych rozwiązań właściwie nie ma.

--
Aneta Mitko

16 sierpnia 2007

Specjalna strona o click fraud

Ze względu na duże zainteresowanie reklamodawców tematem związanym z fałszywymi kliknięciami w AdWords i AdSense (a nawet w ogóle w reklamie wyszukiwarkowej), Google uruchomiło specjalną stronę poświęconą tym zagadnieniom.

Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o click fraud, a boicie się zapytać… znajduje się tutaj http://www.google.com/adwords/adtrafficquality/index.html.

Na razie niestety tylko w języku language ;/

--
Aneta Mitko

14 sierpnia 2007

Jeszcze jedna wyszukiwarka video

Truveo.com, bo o niej tu mowa, jest produktem AOL. Przeszukuje sieć koncentrując się na plikach video. Segreguje znaleziska wedle tematów i rodzaju materiału. Po rejestracji i zalogowaniu się pozwala tworzyć zestawienia swoich ulubionych plików. Na stronie wyszukiwarki dowiemy się, co jest najczęściej wyszukiwane, oglądane, co było hitem danego dnia, tygodnia czy miesiąca. Jest także chmurka tagów, która pozwala ocenić, jaka tematyka dominuje w zindeksowanych materiałach filmowych oraz poruszać się po nich właśnie tym kluczem.

Oto przykładowy wynik wyszukiwania na nasze dyżurne zapytanie dog.

--
Aneta Mitko

13 sierpnia 2007

Otagowani ludzie

Każdy z nas ma swoje słowa - klucze. Kiedyś mówiło się o cechach charakteru, dziś mamy tagi opisujące ludzi, ich działalność, historię, sukcesy i porażki. Mamy także wyszukiwarkę, która pozwala przeszukiwać Sieć 'po ludziach' właśnie.

Spock.com to wyszukiwarka wertykalna, która pracuje jeszcze co prawda w wersji beta, ale już można wyraźnie zaobserwować zasadę jej działania… Mechanizm łączy konkretne osoby z wybranymi - charakterystycznymi dla nich słowami kluczowymi (tagami). Na tej podstawie np. na hasło Google dostajemy w pierwszej trójce wyników informacje o osobach najbardziej związanych z tą marką (S.Brin, L.Page, M.Cutts). Przy każdym z wyników dotyczącym danej osoby znajdziemy linki do podstron gromadzących jej zdjęcia, pliki video z nią związane i in. materiały online. Zarejestrowani użytkownicy wyszukiwarki mają możliwość wzbogacania i ulepszania wyników wyszukiwania poprzez dodawanie własnych tagów do poszczególnych postaci.

Fajny pomysł. Mamy kolejne narzędzie do skutecznego researchu personalnego i… kolejną okazję do 'przyklejenia komuś łatki', czyli nieprzyzwoitego otagowania go.

--
Aneta Mitko

9 sierpnia 2007

Wyszukiwarki to ulubione marki

Firma Jupiter Research sprawdziła preferencje internautów związane z ich ulubionymi stronami WWW oraz cenionymi markami. Okazało się, że wśród respondentów reprezentujących różne grupy wiekowe, wyszukiwarki należą do tych ulubionych marek. Na czele rankingu znalazły się Google, które jest ukochaną marką internetową dla 36% ankietowanych i Yahoo z wynikiem 32%. Trzecie miejsce zajmuje Amazon.com (20%).

W grupie 18 - 24 lata sytuacja wygląda podobnie jak w całej próbie. Wygrywa Google i Yahoo. Wśród osób starszych, tj. powyżej 55 roku życia, liderem także jest Google, za nim plasuje się Yahoo. Wyszukiwarki dominują w internetowej świadomości użytkowników niezależnie od wieku. Ich strony są najczęściej odwiedzane, ich marki są najbardziej lubiane. To bardzo dobra wiadomość dla reklamodawców korzystających z promocyjnego potencjału wyszukiwarek. Jak się okazuje, można dzięki nim skutecznie docierać zarówno do młodzieży online, jak i do starszych pokoleń internautów, do których być może nie trafia już za bardzo idea Web 2.0, którzy nie przesiadują na czatach, nie są uzależnieni od komunikatorów czy poczty elektronicznej, ale z wyszukiwarki korzystają i korzystać będą zawsze.

--
Aneta Mitko

8 sierpnia 2007

Od słowa do... kliknięcia

AdWords proponuje reklamodawcom nowe i całkiem przydatne narzędzie - Search Query Performance Report, czyli raport z występowania poszukiwanej frazy. Prezentuje on zależności pomiędzy wyszukiwanymi przez internautów hasłami, a częstotliwością klikania przez nich w link sponsorowany, który pojawia się po wpisaniu w wyszukiwarce danej frazy.

Raport jest szczególnie wartościowy dla tych, którzy chcą poprawić skuteczność swojej kampanii SEM. Umożliwia on zarówno identyfikację nowych, bardziej efektywnych słów kluczowych, jak i namierzenie tzw. fraz negatywnych, czyli tego, co powinniśmy wykluczyć z kampanii kierowanej na słowa, aby ją zoptymalizować.

Praktyczne korzyści? Oczywiście niższe koszty reklamy, większa skuteczność linków i bardziej precyzyjne dotarcie do własnych odbiorców. Raport pomaga na bieżąco usuwać nietrafne słowa kluczowe i zastępować je lepszymi. Możemy dzięki niemu upewnić się także, czy przypisane do naszej reklamy słowa dobrze spełniają swoją funkcję, biorąc pod uwagę ich rodzaj dopasowania.

Największą zaletą narzędzia jest to, że uzyskane dzięki niemu dane mogą zostać wykorzystane dla lepszego zrozumienia tego, w jaki sposób użytkownicy Internetu znajdują konkretną reklamę i jak na nią reagują…

--
Aneta Mitko

6 sierpnia 2007

110 mln PLN na SEM w Polsce

Z szacunków IAB Polska wynika, że w ubiegłym roku wydatki na SEM wyniosły 60 mln zł (22% wszystkich wydatków na reklamę online). Prognozy ekspertów zakładają, że w tym roku wydatki na SEM wzrosną o 83% i sięgną 110 mln, a w 2008 rynek SEM w Polsce powinien być wart 190 mln zł.

Szacuje się, że w nadchodzącym roku największy wzrost odnotuje sektor małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy te szukają metod promocji możliwych w ramach niewielkich budżetów marketingowych, przy jednoczesnej wnikliwej analizie efektywności poniesionych wydatków. Polski sektor MSP coraz chętniej inwestuje w SEM w dużej mierze także z uwagi na atrakcyjny model rozliczeń za reklamę w wyszukiwarkach oraz możliwość bieżącego monitorowania efektów kampanii.

IAB ocenia także, że reklama kontekstowa - w takim systemie jak np. AdSense, stanowi obecnie ok. 30% rynku reklamy SEM.

Jeśli szacunki wydatków na SEM dodać do wydatków na pozostałe formy reklamy w Internecie (215 mln złotych netto wg raportu IAB za 2006 r.) otrzymamy kwotę 275 mln złotych. Oznaczałoby to, że faktyczny udział reklamy online w całym polskim torcie reklamowym w zeszłym roku wyniósł już 5%.

Estymacji dokonała grupa robocza IAB Polska - "Marketing w wyszukiwarkach", którą tworzą obecnie: Onet, Polskie Książki Telefoniczne, Performance Media, Kompan.pl, Direct Traffic, Media Regionalne, Netsprint.pl, Cube Group, Eniro Polska oraz Bluerank.

--
Aneta Mitko

3 sierpnia 2007

Linki targetowane inaczej

Google bierze pod lupę wpisywane przez nas w wyszukiwarce słowa i frazy, których szukamy podczas… jednej sesji, czyli do zamknięcia okna przeglądarki. Na tej podstawie tworzony będzie swego rodzaju chwilowy profil użytkownika, któremu serwowane będą linki sponsorowane związane nie tylko z tym, co wpisał on w wyszukiwarce w danej chwili, ale także z tym, co wpisywał wczesniej w tej samej sesji.

"I tak, gdy użytkownik wpisuje np. 'wakacje Włochy', a następnie 'pogoda', Google połączy wszystkie terminy i obok rezultatów wyszukiwania pojawią się reklamy dotyczące warunków pogodowych we Włoszech" - czytamy w MediaRun.

Niby całkiem interesujące rozwiązanie, ale… Kiedy zaczynamy zastanawiać się jak to wpłynie na skuteczność i jakość kampanii SEM… to chyba rodzi się więcej pytań i wątpliwości niż 'achów' i 'ochów'… Z punktu widzenia przeciętnego reklamodawcy będzie z pewnością tak, że jego reklama dostanie szansę częstszego wyświetlania się, czy jednak wpłynie to pozytywnie na skuteczność? To już nie jest pewne… Przy większej liczbie odsłon i tej samej liczbie klików CTR nam spadnie, to z kolei wpłynie na koszty kampanii etc. etc. No zobaczymy…

Nowe narzędzie googlowe dostępne jest obecnie tylko dla niektórych najpopularniejszych słów kluczowych, jak podaje Internet Standard.

--
Aneta Mitko

1 sierpnia 2007

Polska w SEMPO

Dzisiaj pierwsza polska firma wstapiła do SEMPO - Search Engine Marketing Professional Organization - światowych struktur zrzeszających podmioty profesjonalnie związane z branżą SEM. Miło nam poinformować, że tą firmą jest Bluerank :)

Od teraz będziemy mieć większy dostęp do interesujących źródeł wiedzy SEO / SEM i chętnie będziemy się tą wiedzą - w miarę możliwości - dzielić z Wami na blogu.

Dla mniej zorientowanych w temacie…

SEMPO działa analogicznie do IAB /Interactive Advertising Bureau Polska, tyle że w węższym zakresie. Skupia się wyłącznie na jednym obszarze e-marketingu, tj. działaniach reklamowych z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych. Organizacja funkcjonuje od 2002 roku. Obecnie liczy 500 członków, wśród których są takie marki, jak: DoubleClick, Google czy Yahoo. SEMPO prowadzi działalność edukacyjną w zakresie SEM, stanowi praktyczną platformę biznesową, na której zleceniodawcy i wykonawcy z różnych krajów nawiązują kontakty, wymieniają doświadczenia, zawiązują współpracę…

--
Aneta Mitko