8 sierpnia 2007

Od słowa do... kliknięcia

AdWords proponuje reklamodawcom nowe i całkiem przydatne narzędzie - Search Query Performance Report, czyli raport z występowania poszukiwanej frazy. Prezentuje on zależności pomiędzy wyszukiwanymi przez internautów hasłami, a częstotliwością klikania przez nich w link sponsorowany, który pojawia się po wpisaniu w wyszukiwarce danej frazy.

Raport jest szczególnie wartościowy dla tych, którzy chcą poprawić skuteczność swojej kampanii SEM. Umożliwia on zarówno identyfikację nowych, bardziej efektywnych słów kluczowych, jak i namierzenie tzw. fraz negatywnych, czyli tego, co powinniśmy wykluczyć z kampanii kierowanej na słowa, aby ją zoptymalizować.

Praktyczne korzyści? Oczywiście niższe koszty reklamy, większa skuteczność linków i bardziej precyzyjne dotarcie do własnych odbiorców. Raport pomaga na bieżąco usuwać nietrafne słowa kluczowe i zastępować je lepszymi. Możemy dzięki niemu upewnić się także, czy przypisane do naszej reklamy słowa dobrze spełniają swoją funkcję, biorąc pod uwagę ich rodzaj dopasowania.

Największą zaletą narzędzia jest to, że uzyskane dzięki niemu dane mogą zostać wykorzystane dla lepszego zrozumienia tego, w jaki sposób użytkownicy Internetu znajdują konkretną reklamę i jak na nią reagują…

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: