23 listopada 2007

Linki a usability

Internetowa reklama tekstowa w postaci linków sponsorowanych jest… po linii web usability… jak potwierdzają specjaliści. A jeśli coś jest w zgodzie ze złotymi zasadami użyteczności, to jest… skuteczne.

Poniżej kilka reguł, o których warto pamiętać, wybierając sposób reklamowania się w Internecie. Cytujemy za WebAudit oraz tym źródłem.

  • Tekst przyciąga naszą uwagę lepiej niż grafika na stronie WWW.
  • Okazuje się, że nawet liczby czasem lepiej prezentować jako słowa.
  • Użytkownicy Sieci „nauczyli się” ignorować banery reklamowe.
  • Krótki i sformatowany tekst (nagłówek, bold, etc.) jest przyjazny dla oka.
  • Internauci nie poświęcają wiele uwagi elementom, które pojawiają się nagle.
  • Dobry kontent witryny wzmacnia oddziaływanie reklamy tekstowej.
--
Aneta Mitko


Udostępnij:

3 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Może mój angielski nie jest super-wspaniały, ale na tej stronie napisano: "Show numbers as numerals.", co ja na mój gust znaczy, że liczby lepiej zapisywać cyframi...

bluerank pisze...

Cytowalismy za WebAudit, ktory juz co prawda sie wycofal z tego stwierdzenia, ale... My proponujemy przy nim pozostac. Poza regulami Web Usability sa jeszcze zasady copywritingu, ktore rzeczywiscie w niektorych przypadkach zalecaja stosowanie w reklamie slow zamiast cyfr. Prosty szybki przyklad - im wiecej zer ma jakas liczba, tym bardziej wydaje sie abstrakcyjna i nieczytelna tym samym. "Milion" znaczy wiecej i szybciej dla wielu z nas niz "1000000" (nie wspominajac juz o bilionach czy trylionach).

Anonimowy pisze...

Ale to jest przypadek skrajny i tak naprawdę wyjątek, który potwierdza regułę :D Dotyczy tylko dużych, zaokrąglony liczba. Bo zapisanie tak np. 1020234 już odczytanie utrudni. Tak naprawdę stwierdzenie powinno brzmieć:

"Liczby lepiej zapisywać cyframi, poza nielicznymi wyjątkami."