5 marca 2008

Rozkład fałszywych klików

Okazuje się, że problem fałszywych kliknięć w linki sponsorowane dotyka najbardziej reklamodawców w Indiach (4,3%), Niemczech (3,9%) i Korei Południowej (3,7%). W niektórych krajach prawie jeden na trzy kliki jest fałszywy, a proceder rozwija się w najlepsze… Zdarzają się zatrudnienia dużych grup ludzi wynajmowanych wyłącznie do tego, aby przez cały dzień klikali w reklamy z programu AdSense.

Rok temu Google komunikowało oficjalnie, że szacuje ilość click fraud na poziomie 10%. Ostatnie badania firmy ClickForensics wykazały natomiast... że procent fałszywych klików znacznie wzrósł w 2007.



Oto, jak świat podchodzi do kwestii uczciwości w tym temacie…

Najwięcej fałszywek jest tam, gdzie kolor czerwony, najmniej tam, gdzie zielony.



--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: