28 kwietnia 2008

Linki sponsorowane to nie ulotki reklamowe

Jak wykręcić większy CTR, kiedy wszystko w naszej kampanii SEM zostało już dograne i zoptymalizowane? Skupić się na tekstach linków oczywiście. Nam udało się podnieść skuteczność o 4% natychmiast po tym, jak wprowadziliśmy własne propozycje reklam w miejsce tych dostarczonych przez klienta.

Doświadczenie i specjalizacja w copywritingu dla działań search engine marketing robi swoje… Czyli jak pewna agencja reklamowa przekonała się o tym, że teksty linków sponsorowanych to nie to samo co ulotki promocyjne rzucane pod drzwi… To takie małe studium przypadku - ku przestrodze ;)

--
Aneta Mitko

27 kwietnia 2008

Wyszukiwarki - kompendium wiedzy

"Google króluje wśród wyszukiwarek, jednak w Sieci tego typu serwisów jest mnóstwo. Warto z nich korzystać, bo potrafią pozytywnie zaskoczyć. Według firm badawczych Hitwise i com-Score, internauci na całym świecie wpisują co minutę do wyszukiwarek około 1,5 mln zapytań. Dwóch na trzech użytkowników korzysta przy tym z Google" - pisze Wojciech Wowra w swoim artykule zatytułowanym Google to nie wszystko.

Polecamy zapoznać się z tekstem. Znajdziecie tam trochę statystyk, trochę historii, a przede wszystkim zestawienie informacji na temat różnych wyszukiwarek. Poniżej podajemy odnośniki do nich.

Wyszukiwarki ogólne

A9.com
AltaVista
Answers.com
Ask.com
Exalead
Gigablast
HotBot
Live Search (która często pojawia się w naszych wpisach)
MetaCrawler
WebCrawler
Wikia Search
Yahoo! Search (o której również pisujemy na blogu)

Wyszukiwarki specjalizowane

Blinkx (video)
BlogScope (wyszukiwarka blogów)
Business.com (firmy)
ChaCha (wyszukiwarka 'na żywo')
FileSearch (wyszukiwarka plików)
IceRocket (blogi)
InfoSpace (firmy, ludzie)
Kelkoo (ceny)
Lexis Nexis (prawo)
MagPortal (news)
NewsLookup (wyszukiwarka newsów)
Omgili (fora)
Picsearch (wyszukiwarka grafiki)
PriceRunner (ceny)
Rollyo (wyszukiwarka spersonalizowana)
Sphere (blogi)
Spock (wyszukiwarka wertykalna, opisywaliśmy ją w notce 'otagowani ludzie')
Technorati (blogi)
ThomasNet (wyszukiwarka firm)
Topix (news)
Wink (ludzie)

Wyszukiwarki polskie

Blogfrog (blogi)
Ceneo (wyszukiwarka / porównywarka cen)
NetSprint / WP (wyszukiwarki ogólne, które również często tu goszczą )
Nokaut (ceny)
Okazje (ceny, prezenty)
Onet (wyszukiwarka, której poświęciliśmy sporo miejsca na blogu)
Panorama Firm (wyszukiwarka firm)
Polskie Książki Telefoniczne (firmy)
Szukacz (wyszukiwarka ogólna)
Wyszukiwarka Bluerank (wyszukiwarka tematyczna SEO / SEM działająca od lutego 2007)
Yellowpages (firmy)
ZoomInfo (firmy, ludzie)

To nie wszystko...

Odsyłamy w tym miejscu dodatkowo do lektury starszych notek blogowych Bluerank, otagowanych słowem wyszukiwarki. Znajdziecie tam wiele innych ciekawych i przydatnych narzędzi do przeszukiwania Internetu: wyszukiwarki dziecięce, mobilne, wyszukiwarki muzyki, 'ludzkie' wyszukiwarki, wyszukiwarkę patentów czy choćby nasz ulubiony 'obrazkowy Google news'. Jest tego oczywiście znacznie więcej. Każdy znajdzie coś fajnego dla siebie :)

--
Aneta Mitko

24 kwietnia 2008

10% zapytań ma charakter transakcyjny

80% wszystkich zapytań w wyszukiwarkach wykonywanych jest w celach czysto informacyjnych. Szukamy danych o konkretnym zdarzeniu, miejscu, osobie, pojęciu… 10% stanowią zapytania nawigacyjne, które służą nam na przykład do zlokalizowania jakiejś strony internetowej, której adresu WWW nie znamy lub nie pamiętamy. Pozostałe 10% natomiast to wyszukania o charakterze transakcyjnym, realizowane przez internautów nastawionych na dokonanie zakupu czy zamówienie usługi.

To właśnie ten najcenniejszy odsetek zapytań z punktu widzenia firm, które reklamują się w wyszukiwarkach poprzez kampanie SEM oraz działania SEO nastawione na zwiększenie sprzedaży.

--
Aneta Mitko

23 kwietnia 2008

Szukać po ludzku

Magia Internetu opiera się m.in. na tym, że jego użytkownicy są / mogą być jednocześnie odbiorcami i nadawcami treści zamieszczanych online. Przyzwyczailiśmy się już do Wikipedii, dzięki której internauci generują własną encyklopedię internetową. Teraz nadszedł czas, aby i wyszukiwarki internetowe oddać w ich ręce.

Pod koniec lutego wystartowała wyszukiwarka Stumpedia. Co ją odróżnia od pozostałych? Kolejność wyników wyszukiwania zależna jest od zarejestrowanych użytkowników. Stumpedia jest projektem o charakterze społecznym. Pozwala ona generatorom treści na umieszczanie swoich materiałów w wyszukiwarce, a użytkownikom poszukującym informacji na posiadanie realnego wpływu na wyniki wyszukiwania (poprzez przyznawane zindeksowanym stronom plusów i minusów). Wyszukiwarka jest więc napędzana za sprawą swoich userów.

Wyjątkowość Stumpedii polega na tym, że zezwala ona zarejestrowanym użytkownikom na zamieszczanie w indeksie stron internetowych wraz ze słowami kluczowymi oraz frazami, na które wyszukiwarka powinna reagować...
BTW
To chyba najprostsza 'forma pozycjonowania', jaką można sobie wyobrazić ;)

Jeśli Stumpedia nie wyświetli interesujących nas materiałów, dodawanie stron, które naszym zdaniem powinny się tam znaleźć, jest bajecznie łatwe. Można to uznać za niezaprzeczalny plus rozwijającego się właśnie serwisu. Jeśli chodzi o ryzyko zaśmiecenia wyszukiwarki spamem, jej twórcy posiadają receptę rozwiązującą ten problem. Nad monitorowaniem i reagowaniem na spam czuwać mają pracownicy serwisu. Największą rolę odegrają jednak sami użytkownicy, którzy spamerskie strony oceniać będą nisko, przez co doprowadzą do ich pojawienia się na samym końcu wyników wyszukiwania (to oczywiście model idealny).

Czy na stronach wyszukiwarki będzie można zobaczyć linki sponsorowane? Tak, jest to jak najbardziej realne. A jak zapowiadają twórcy Stumpedii, udział w zyskach związanych z tą usługą, będą mieli również najbardziej aktywni użytkownicy wyszukiwarki. Szczegóły nie są znane, ale warto sprawę monitorować.

PS
Żeby nie było niejasności... Mimo rozwoju takich projektów i zwiększania kompetencji internautów w dziedzinie wyszukiwarek, SEO i SEM, agencje search engine marketing będą jeszcze dłuuugo potrzebne :)

--
Aneta Mitko

22 kwietnia 2008

Wyszukują... więc lubią, kupują…

Pisaliśmy już wielokrotnie o tym, że w dzisiejszych czasach miarą popularności jest Internet, a konkretnie to - czy i jak często nasza firma, marka, produkt, usługa jest wyszukiwania w Sieci. Na tej podstawie, na przykład opierając się na danych z jednego miesiąca, można łatwo stwierdzić kto akurat jest / był na topie, a o kim zupełnie zapomniano. Co sprzedaje się lepiej, kto ma gorszy PR, jak bardzo zdystansowaliśmy konkurencję etc.

W ubiegłym miesiącu na przykład w branży motoryzacyjnej królowała Toyota, a niekwestionowanym liderem wśród linii lotniczych były Southwest Airlines. To właśnie te frazy wpisywano najczęściej w oknie wyszukiwania.



Dane tego rodzaju, w odniesieniu do róznych sektorów rynku, udostępnia Hitwise. Można przyjrzeć się między innymi popularnym zapytaniom wpisywanym w wyszukiwarkach w kontekście nauki, medycyny i farmacji, mody, zakupów…

--
Aneta Mitko

20 kwietnia 2008

Onet skorzysta z wyszukiwarki Google

Po uruchomieniu wersji beta nowej strony głównej portalu Onet.pl, osoby związane z branżą SEO/SEM zwróciły uwagę na zastąpienie dotychczasowej wyszukiwarki (Onet.pl Szukaj) silnikiem Google. Jeżeli ta obserwacja potwierdzi się we wtorek (kiedy to ma nastąpić oficjalny launch nowej strony głównej portalu), będziemy świadkami dosyć syptomatycznego wydarzenia: Google w sposób skokowy jeszcze zwiększy zasięg dotarcia do polskich internautów.

Przypomnijmy, że z wyszukiwarki Google korzystają w obecnej chwili dwa czołowe portale: Gazeta.pl i Interia.pl, co oznacza, że po pozyskaniu Onetu, pozostanie już tylko jeden duży gracz na rynku, który nie współpracuje w tym zakresie z Google - Wirtualna Polska. Czy Netsprint, który udostępnia technologię wyszukiwania dla WP, powinien zatem się obawiać ofensywy konkurenta w przyszłości...?

Wracając do wyszukiwarki Google na stronach Onet.pl, warto również zwrócić uwagę na sposób rozmieszczenia treści na stronach wyników wyszukiwania - nie są tak ascetyczne, jak przyzwyczaiło nas Google. Co więcej, oprócz linków sponsorowanych Google, pojawiają się (i to na bardziej eksponowanym miejscu!) boksy sponsorowane Onetu. Nasuwa się od razu pytanie - czy łącznie może ich być tak dużo... jak na stronach WP? A może jeszcze więcej? A co, jeżeli realizujemy kampanię na to samo słowo kluczowe w obu wyszukiwarkach jednocześnie?

Wydaje się zresztą, że ruch generowany ze stron wyników wyszukiwania przez odnośniki pochodzące od Google (tj. wyniki organiczne lub linki sponsorowane Google) będzie mniejszy niż wynika to z potencjału wyszukiwarki Onetu - spory obszar na górze strony zajmują odnośniki do wewnętrznych zasobów Onet.pl (Katalog, Encyklopedia, Wiadomości, itd.), dopiero później widzimy linki płatne (w tym te z Google), a na koniec wyniki organiczne (tylko od Google), które bardzo często są widoczne dopiero po przewinięciu strony! Rozkład treści ilustruje poniższy screen:


Na koniec warto zauważyć dużą ilościową różnicę w prezentowanych wynikach wyszukiwania. Dla przykładu, zapytanie 'pozycjonowanie' zwraca w tej chwili 1 180 000 wyników, podczas gdy wykonane bezpośrednio w Google daje nam dostęp już do 61 milionów stron. Krótki test pokazuje, że relacje w ilości wyników są bardzo podobne również dla innych słów kluczowych. Jakościowa różnica wyników jest niewielka przynajmniej w ścisłej czołówce - pozycje zajmowane przez poszczególne strony wyglądają bardzo podobnie w obu przypadkach.



Podsumowując - Google wreszcie obecne na Onecie, ale za cenę sporych ustępstw. A specjaliści od pozycjonowania mają jeden kłopot na głowie mniej - nie muszą już myśleć o "nieodgadnionym" algorytmie dotychczasowej wyszukiwarki Onet.pl.

--
Maciej Gałecki

19 kwietnia 2008

Google ratuje giełdę w USA

Opublikowane w piątek, nadspodziewanie dobre wyniki finansowe Google (NASDAQ:GOOG) zaskoczyły rynek... i przyczyniły się do wzrostu notowań samej spółki (o prawie 20%) oraz indeksów giełdowych w USA (indeks NASDAQ wzrósł o 2,6%). To kolejny dowód, że SEM ma się dobrze - nie tylko w Polsce ale i - wciąż - na świecie.

Z drugiej strony potwierdziło się, że obawy o zmniejszeniu przychodów wyszukiwarki po ograniczeniu klikalnego obszaru reklamy w sieci kontekstowej AdSense były przesadzone. Przypomnijmy, że zaraz po wprowadzeniu tej zmiany, negatywnie wpłynęło to na notowania spółki.

--
Maciej Gałecki

18 kwietnia 2008

Emarketing Experts…

Czyli kto jest kto i jaki 'sekret' konkurencji właśnie odkryliśmy...

Wpisując dziś w Google nazwę jednej z agencji interaktywnych - Emarketing Experts, trafiliśmy na pewien link sponsorowany… wykorzystujący tę nazwę.




Rzecz raczej nie wygląda na przypadkową :( a najsmutniejszy w tej sytuacji jest fakt, że cudzą nazwą i wizerunkiem posługuje się w ten nieetyczny sposób firma z branży SEO / SEM.

Dla poszerzenia tematu, przypominamy przy tej okazji o dwóch popełnionych przez nas swego czasu artykułach poświęconych tematyce wykorzystywania znaków handlowych w działaniach search engine marketing.

Nazwy handlowe w wyszukiwarkach - część I
Nazwy handlowe w wyszukiwarkach - część II

Na dzień dzisiejszy sytuacja prawna w Polsce wygląda tak, że nie wolno używać w tekście linków sponsorowanych zastrzeżonych znaków firmowych (w tym nazwy firmy właśnie… nawet jeśli nie jest ona konkurencją). Trzeba jednak fakt zastrzeżenia swojej nazwy zgłosić w Google. Będziemy wówczas mieć pewność, że taka sytuacja jak opisana tu przez nas nie będzie mieć miejsca.

Resztę reguluje etyka w biznesie.

--
Maciej Gałecki

14 kwietnia 2008

Nie obiecuj gruszek na wierzbie, bo Cię pozwą

Tytuł niniejszej wiadomości powinien być przestrogą dla tych, którzy obiecują "niespotykane" korzyści swoim klientom w zakresie SEO - zwłaszcza, jeżeli działają w USA. Jak bowiem donosi serwis Search Engine Roundtable, jedna z amerykańskich "agencji" została właśnie oskarżona o składanie obietnic bez pokrycia. Chodziło m.in. o:

  • gwarancję utrzymania pozycji w czołowej dziesiątce wyników wyszukiwania,
  • lawinowy wzrost ruchu ("flood of traffic") oraz konwersji (transakcji - “only concern will be having extra employees to fill the orders.”).
Dodatkowo, agencja posługiwała się fałszywymi danymi co do doświadczenia - 96% projektów zakończonych sukcesem wśród 47 000 firm mogło budzić zdumienie...

Ciekawe, co na to nasi "eksperci" oferujący usługi pozycjonowania np. na Allegro.pl...

--
Aneta Mitko

68% internautów klika w linki na pierwszej stronie

Firma marketingowa iProspect opublikowała wyniki badań ankietowych przeprowadzonych przez specjalistów z JupiterResearch, które kontrastują nieco z opiniami duńskiego guru usability - Jakoba Nielsena, sugerującymi, że internauci nie potrafią korzystać z wyszukiwarek.

Z badań jasno wynika, że zdecydowana większość internautów (aż 68%) klika wyłącznie w linki pojawiające się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Tylko 8% decyduje się natomiast wejść na serwisy, które wyświetlają się na czwartej i dalszych stronach wyników wyszukiwania.



Co ciekawe, w przeszłości ten trend prezentował się inaczej. Jeszcze 6 lat temu do czwartej strony wyników wyszukiwania docierało nawet 19% internautów, a jedynie na wynikach z pierwszej strony skupiało się 48% użytkowników. Albo stajemy się bardziej niecierpliwi, albo jesteśmy coraz lepsi w korzystaniu z wyszukiwarek i odnajdowaniu potrzebnych nam informacji online poprzez złożone zapytania, albo algorytmy są doskonalsze i wyniki wyszukiwania coraz lepiej odpowiadają naszym zapytaniom, albo linki sponsorowane zyskały tak bardzo na znaczeniu, że przejmują powoli rolę naturalnych wyników wyszukiwania i dobrze odpowiadają na potrzeby internautów… Albo to wszystko jednocześnie ma znaczenie.



W w/w badaniach wzięło udział 2404 internautów, którzy odpowiadali na pytania dotyczące korzystania z wyszukiwarek. Co ciekawe, 35% respondentów stwierdziło, że nie stosuje wąskich opcji wyszukiwania. Tylko 26% przyznało, że używało opcji wyszukiwania grafiki oferowanej przez trzy popularne na amerykańskim rynku wyszukiwarki, tj. Google, Yahoo! i MSN. 17% korzystało z opcji wyszukiwania wiadomości, a 10% z opcji wyszukiwania materiałów video.

Z badań wynikają także inne ciekawe wnioski. 39% ankietowanych przyznało, że fakt wyświetlania się odnośnika do strony danej firmy wysoko w wynikach wyszukiwania powoduje, że postrzegana jest ona przez nich jako lider w swojej branży.

Mamy kolejne potwierdzenie Proszę Państwa.
Warto mieć na uwadze SEO / SEM budując wizerunek swojej marki.

--
Aneta Mitko

13 kwietnia 2008

Znajomi z wysokim… ROI

LinkedIn, GoldenLine, Biznes.net, FaceBook… nie mówiąc już o Naszej-Klasie :) Wszyscy z nich korzystamy, "lansujemy się", jak możemy… licząc przy tym na różnego rodzaju korzyści. I co? Czy ktoś pokusił się kiedykolwiek o mierzenie ROI w tej dziedzinie?
(…)
Trafiliśmy na całkiem fajny tekst na ten temat - Social Media Networking and ROI - How to Maximize Value and Minimize Cost. Autor radzi zacząć od analizy statystyk ilustrujących naszą aktywność na poszczególnych stronach WWW, w czym pomogą Rescue Time lub Mee Timer. Dalej pójdzie łatwo ;)
(…)
W przypadku niektórych działań, jak np. wybranych elementów SEO (link popularity czy „pozycjonowanie poprzez profil”, o którym pisaliśmy w kontekście SMO) ROI jest łatwiejsze do „wymierzenia”, bo mamy tu m.in. konkretną liczbę pozyskanych odnośników na stronach społecznościowych. Gorzej jest w przypadku celów typowo wizerunkowych, ale i o tym wspomina autor przywołanego artykułu.

Czytaj dalej >>

--
Aneta Mitko

12 kwietnia 2008

Roboty Google bardziej ludzkie

Crawlery Google, czyli programy pozwalające wyszukiwarce indeksować treści umieszczone w Sieci, nabierają ludzkich cech! Wreszcie będą interaktywne i od tej pory zaczną również indeksować treści dotychczas dla nich niedostępne, np. "schowane" za formularzami internetowymi.

Google podejmuje pierwsze testy (na razie na wybranej grupie serwisów), które mają na celu analizę treści stron zwróconych po wysłaniu formularza wypełnionego jednym ze słów znajdujących się w treści strony. Jeżeli okaże się, że zwrócone informacje będą a) sensowne i b) wartościowe (logiczne), zostaną włączone do indeksu wyszukiwarki.

Wścibskość wyszukiwarki nie zna granic, chociaż w tym przypadku jest chyba uzasadniona - jeżeli jakikolwiek informacje w Sieci są wciąż ukryte za formularzami, to przede wszystkim na serwisach współpracujących z bazami danych - a więc tam, gdzie mamy do czynienia z dużą ilością informacji. Przełożenie na wyniki wyszukiwania może być zatem całkiem spore.

Jest to kolejna pozytywna informacja dotycząca poprawy procesu indeksacji treści z Sieci - w przeszłości Matt Cutts informował m.in. o próbach rozpoznawania i użycia adresów URL umieszczonych w kodzie strony w technologii JavaScript (czasami zresztą prowadziło to do ciekawych obserwacji).

--
Maciej Gałecki

10 kwietnia 2008

Yahoo w AdSense

Przy wynikach wyszukiwania Yahoo pojawią się reklamy Google. Na razie testowo, ale za jakiś czas… Kto wie? Być może z tego - dość zaskakującego w sumie - uczestnictwa w programie AdSense wyniknie coś więcej.

Pomysł wywołał oczywiście sporo szumu w kontekście niedawnych wieści o zamiarach przejęcia Yahoo przez Microsoft i reakcji Google. Czy jednak googlowe reklamy kontekstowe wyświetlane amerykańskim użytkownikom Internetu na ok. 3% stron z wynikami Yahoo jest aż tak znaczące?

Z pewnością jest to pewien symboliczny przełom w stosunkach pomiędzy konkurującymi ze sobą wyszukiwarkami, ale przede wszystkim jest to także niezły biznes dla obu stron. Taka wiadomość może zmobilizować największych reklamodawców Google, którzy chętnie zainwestują w kierowanie swoich linków kontekstowych na strony Yahoo. W końcu drugiej takiej okazji nie będzie. Zaskoczyć odbiorców można tylko raz :)

--
Aneta Mitko

9 kwietnia 2008

Zaawansowane metody rozumienia zapytania w Google

Na oficjalnym blogu Google pojawiły się interesujące informacje dotyczące metod interpretowania zapytań przez wyszukiwarkę Google.

Modele językowe powstają w oparciu o analizę miliardów dokumentów stworzonych w danym języku i zaindeksowanych przez Google, oraz historycznych danych dotyczących zapytań. Każde zapytanie jest analizowane w kontekście zapytań poprzednich i następnych - zadanych przez tego samego internautę, a każda modyfikacja użytych przez użytkownika słów jest dla algorytmu źródłem informacji o synonimach, wyrazach bliskoznacznych, formach gramatycznych, błędach ortograficznych i wielu innych. Dzięki tym informacjom algorytm wyszukiwarki może na bieżąco reagować na zmiany w języku i prezentować dokładniejsze i pełniejsze wyniki. Stosowanie interaktywnych modeli językowych umożliwia również dostarczanie różnych wyników wyszukiwania w zależności od kontekstu zapytania.

Większa liczba analizowanych danych oznacza bardziej dopasowane wyniki - dlatego modele językowe dla popularnych języków powstają szybciej i są dokładniejsze. Przykładowo, analiza wyszukań w języku angielskim z okresu jednego dnia dostarcza taką samą ilość informacji, jak analogiczna analiza przeprowadzona przez okres jednego roku dla języka katalońskiego. Model estoński potrzebuje natomiast aż 2,5 roku, aby dorównać ilości informacji dostarczanych przez język angielski w jeden dzień.

Ciekawe w którym miejscu na osi czasu plasuje się język polski? :)

--
Aneta Mitko

Reklama kontekstowa w Polsce

Money.pl przyjrzał się polskiej reklamie kontekstowej, jej potencjałowi, prognozom analityków oraz wadom i zaletom tej formy promocji...

Powstał z tego obszerny artykuł (Reklama kontekstowa zdobędzie 40% budżetów) zamieszczony na stronach portalu i praktyczne zestawienie zbierające informacje na temat zasięgu poszczególnych sieci reklamowych, które pozwala - zwłaszcza osobom mało zorientowanym w zagadnieniu - usystematyzować swoją wiedzę na ten temat.

Załączony screen pochodzi z serwisu Money.

--
Aneta Mitko

8 kwietnia 2008

Szkolenia i konferencje SEM

Z dużą przyjemnością informujemy, że w maju br. rusza nowe przedsięwzięcie poświęcone tematyce profesjonalnych działań search engine marketing. Cykliczne konferencje SEM zainicjowane zostały przez IAB Polska oraz wydawnictwo IDG. Na pierwszą z nich zapraszamy już 27 - 28 maja do Warszawy (budynek Agory).

Jak pisze Internet Standard, po raz pierwszy w Polsce główni gracze na rynku reklamy w wyszukiwarkach zaprezentują najlepsze praktyki z najszybciej rosnącego segmentu rynku reklamy internetowej. W jednym miejscu, przedstawiciele na co dzień konkurencyjnych firm, podzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem oraz umiejętnościami. Uczestnicy grupy roboczej ds. reklamy w wyszukiwarkach IAB Polska wiedzą najwięcej na temat potencjału tej formy reklamy... A o czym będą mówić - pokazuje program konferencji. Oczywiście szczególnie polecamy wystąpienia Maćka Gałeckiego ;)

Tak swoją drogą… rynek edukacyjny nam się ładnie rozrasta. Mamy już cyklicznie prowadzone przez Bluerank Warsztaty SEM. Teraz będą jeszcze w/w konferencje SEM. Pięknie! Zresztą ostatnimi czasy tematyka SEO / SEM pojawia się bardzo często i przy różnych okazjach. Nie zawsze są to specjalistyczne konferencje czy niszowe szkolenia SEM. Marketing wyszukiwarek to w zasadzie dziś obowiązkowy temat każdej imprezy związanej z prezentowaniem potencjału narzędzi internetowych w ogóle. Widać to wyraźnie, gdy przyjrzymy się kalendarzowi takich imprez. Oto przykłady.

Z poprzednich miesięcy…

Jak pozyskiwać klientów i promować firmę poprzez wyszukiwarki internetowe
Narzędzia informatyczne wspierające sprzedaż i marketing
Nowości technologiczne zwiększające efektywność marketingu
Jak pozyskać, utrzymać i zmonetaryzować e-klienta
Interactive Marketing Meeting

Z następnych miesięcy…

Apteka internetowa – kompendium wiedzy dla założycieli i prowadzących
SEM & SEO – skuteczny marketing w wyszukiwarkach (ECU Marketing)
E-marketing w praktyce

PS
Żeby nie było, że my tylko o SEM i SEM, a SEO zaniedbujemy. Otóż wcale nie zaniedbujemy! Pisząc bowiem tę notkę i kładąc nacisk na szkolenia i konferencje SEM przecież nie tylko namawiamy do reklamy w wyszukiwarkach i edukowania się, ale również pozycjonujemy… Poprzez odnośniki i podlinkowane odpowiednie - cenne dla nas frazy kluczowe (SEO, SEM, search engine marketing, search engine optimization, marketing, wyszukiwarki, e-marketing, i in.) budujemy pozycję tego serwisu, dzięki czemu docieramy do osób zainteresowanych tematyką SEO / SEM… czy może raczej - ułatwiamy im dotarcie do nas i do całkiem niezłego naszym zdaniem ;) źródła przydatnych informacji na ten temat.

--
Aneta Mitko

1 kwietnia 2008

Jutrzejsze wyniki…

Mamy nareszcie inteligentną wyszukiwarkę umożliwiającą wynajdywanie informacji, które pojawią się w Sieci następnego dnia! Do oceny wartości indeksowanych przez nią stron WWW wykorzystyway jest system statystycznej ekstrapolacji - SageRank, będący udoskonaloną formą obecnego PageRank.

To co? Od czego zaczynamy? Kursy walut? Wyniki totka? ;)

--
Redakcja