28 kwietnia 2008

Linki sponsorowane to nie ulotki reklamowe

Jak wykręcić większy CTR, kiedy wszystko w naszej kampanii SEM zostało już dograne i zoptymalizowane? Skupić się na tekstach linków oczywiście. Nam udało się podnieść skuteczność o 4% natychmiast po tym, jak wprowadziliśmy własne propozycje reklam w miejsce tych dostarczonych przez klienta.

Doświadczenie i specjalizacja w copywritingu dla działań search engine marketing robi swoje… Czyli jak pewna agencja reklamowa przekonała się o tym, że teksty linków sponsorowanych to nie to samo co ulotki promocyjne rzucane pod drzwi… To takie małe studium przypadku - ku przestrodze ;)

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

1 komentarzy:

bluerank pisze...

Ktoś zapytał ostatnio "na przykład w czym wasze teksty były lepsze od agencyjnych?". Odpowiadamy...
1.
Agencja SEM stosuje inne teksty reklamowe dla kampanii kontekstowej inne dla kampanii w 'szukaj', czego nie robią zwykle agencje klasyczne. W praktyce wygląda to najczęściej w taki sposób, że linki pojawiające się na stronach wyszukiwarki są bardziej konkretne i zawierają więcej słów kluczowych, a te które idą w kontekście opierają się częściej na zaskoczeniu, grach słownych, zaintrygowaniu usera. Mniejszy nacisk kłądzie się tu na naszpikowanie tekstu słowami kluczowymi, większy natomiast na sam styl języka, który dostosowuje się do profilu użytkowników wybranej witryny. Tradycyjna agencja reklamowa zwykle traktuje te teksty jednakowo, a to wg nas jeden z większych 'błędów', który popełniono również w opisywanej tu kampanii.
2.
Druga istotna kwestia to znalezienie sposobu na wyróżnienie się z tłumu innych linków sponsorowanych reklamujących podobne produkty. Teksty przygotowane przez agencję reklamową powstają często bez przyjrzenia się temu, co pojawia się w linkach sponsorowanych po wpisaniu w wyszukiwarce kilku najważniejszych dla danej kampanii słów czy fraz kluczowych. Agencja semowa, która przygotowuje teksty linków sponsorowanych bierze przy ich redagowaniu pod uwagę także to, co znajdzie się w najbliższym sąsiedztwie danej reklamy. Agencja tradycyjna 'martwi się' przede wszystkim o to, żeby w tekście linkow pojawiło się to samo, co na billboardach czy w reklamach prasowych produktu... a to czasami trochę za mało jak na Internet.
3.
Trzeci konkret, o którym warto tu wspomnieć to odwoływanie się w tekstach do kalendarza, nawiązywanie do aktualnych okoliczności, zdarzeń, topowych tematów, etc. Agencja SEM ma to opracowane do perfekcji ;) bo linkami trzeba zwykle działać natychmiast - w odpowiedzi na jakieś wydarzenia czy potrzeby. Agencja klasyczna natomiast pracuje w trochę innym modelu czasowym. Jej produkty z definicji niemalże mają dłuższą żywotność, zatem nie można tu sobie pozwolić na 'szybkie reagowanie' i częste zmiany haseł reklamowych (dlatego też teksty 'agencyjne' były w opisywanym przypadku zbyt 'bezpieczne', zbyt uniwersalne. W linkach mozna to zrobić i chętnie się to wykorzystuje... bo działa :)

Reszta to juz tajemnica zawodowa ;)