29 maja 2008

SEM 2008 – relacja nieoficjalna

Wczoraj i przedwczoraj wystawialiśmy się :) w Wa-wie na konferencji SEM 2008 (zorganizowanej przez IDG oraz IAB). Razem z Bluerank wystawiało się jeszcze kilka innych agencji seo-semowych, wyszukiwarki Onet i Netsprint oraz sieć BusinessClick. Wśród prelegentów - same gwiazdy :) Na sali działo się dużo, w kuluarach - jak zwykle - jeszcze więcej ;-) choć… potencjalnych klientów było na konferencji (jak zawsze) za mało. Ale po kolei…

Przygotowania
Ponieważ była to pierwsza tego rodzaju inicjatywa organizowana wspólnie przez wydawnictwo IDG i stowarzyszenie IAB oraz konkurujące ze sobą na co dzień firmy, przygotowania nie były najłatwiejsze. Na szczęście do konferencji doszło, impreza się odbyła, uczestnicy są zadowoleni. Koszt nieprzespania jednej czy dwóch nocy przez organizatorów jest do przełknięcia ;)

Katering

Owe nieprzespane noce rekompensował dzielnie pan z firmy kateringowej, która spisała się naprawdę świetnie. Pan – jak sam powiedział – czyta z twarzy i wie (bez pytania) komu potrzeba kawy ;-) Eh… Sporo osób musiało mieć nieźle podkrążone oczy, bo kawa szła pierwszego dnia jak woda ;) Na koniec natomiast zmęczeni organizatorzy i wystawcy byli rewitalizowani ;) przez niego pysznymi truskawkami w cukrze.

Stoiska
Było 9 stoisk, a na nich różne atrakcje dla uczestników. Cube Group rozdawał czekoladki, którymi częstowała się przede wszystkim konkurencja. Kompan miał obrandowane napoje w puszkach, które bardzo smakowały ekipie z obsługi konferencji. Performance Media miał ‘show’ :), Ataxo i LogicSearch miały firmowe smycze, BusinessClick miał… głównie wizytówki ;) Onet wielkie logo, a Netsprint stoisko przy szatni :/ Aha. My mieliśmy Anetę.

Impreza
Wieczorną imprezę pozostawiamy tym razem bez komentarza.

Cytaty
„Oj różnie się na nas mówi... NetSpiryt… nie wiedzieć czemu ;-). Netsprints albo Netspring. Ostatnio pojawił się też AdoKontekst ;-)” [Ola z Netsprint]. Heh… Przeżywamy czasem podobne katusze, gdy dyktuje się nazwę firmy przez telefon ;-)

„Staramy się rozwijać Onetboksy żeby nie zostać za bardzo w tyle” [Dominik z Onetu]. Hm… No to chyba coś przegapiliśmy… :)

„Rozumiem, że kampania robiona z Performance Media to jeden wielki fun i loteria - uda się albo nie?...” [Bartek z Ataxo]. No cóż… Dyskusja momentami była zabawna ;)

„Włożę mikrofon między nogi i postaram się go tam utrzymać” [Mateusz z Kompana]. I nie pytajcie jaki był cel tej akcji ;-)

„O Jeeezuuu! Ja prowadzę konferencję!” [Jarek z IAB] - krzyknął rzucając filiżankę z kawą i wbiegł z holu do sali prelekcji. Potwierdzamy, że dobiegł na czas ;-D

Wystąpienia
Prelekcje pierwszego dnia konferencji skupiały się na sprawach podstawowych i dość ogólnych. Prezentowano definicje, statystyki, zasady działania… Drugi dzień to zdecydowanie więcej konkretów i kejsów, choć… i wtedy udało nam się dojrzeć pewnego pana w beżowej marynarce, który mocno walczył ze sobą (po obfitym obiedzie) aby nie zasnąć. Obudził się, gdy Maciek Gałecki opowiadał o tym jak zrobić, żeby 1+1=3 ;-). Co poza tym? Poza tym miała miejsce potyczka – Ataxo kontra Performance Media. Co do zwycięzcy - zdania są podzielone. Koniec konferencji należał do Cube Group i Onetu. Andrzej Cudny opowiedział o potencjale retargetowania reklam w kampaniach SEM, a SEO Director Grupy Onet.pl podsumował całość życząc powodzenia tym, którzy będą pozycjonować Onet, bo… „on właśnie zmienia stanowisko” ;)

Atrakcje
Dodatkową atrakcją eventu był próbny alarm przeciwpożarowy w budynku Agory, gdzie odbywała się konferencja. Ponieważ wyprowadzenie wszystkich z biurowca miało miejsce tuż przed wystąpieniem Netsprinta, podejrzewamy, że maczał w tym palce Onet ;-) a może nawet Google… kto wie ;)

Informacje
Czego ważnego można było dowiedzieć się z konferencji? Osoby początkujące w temacie SEO / SEM z pewnością poznały podstawy, jakie powinny znać będąc na przykład klientem agencji interaktywnej czy semowej. Ci bardziej zaawansowani także jednak nie byli poszkodowani, ponieważ pojawiło się kilka interesujących naszym zdaniem kwestii:

- retargetowanie reklam,
- paradoks długiego ogona,
- PPC czy SEO – skąd więcej ruchu.

Napiszemy o nich w osobnych notkach blogowych. Tymczasem zachęcamy do przejrzenia nowego raportu IAB polecanego przez J. Sobolewskiego podczas konferencji.

Ważne!
Relacja IDG
Oficjalna relacja z konferencji SEM 2008.

Prezentacja Maćka Gałeckiego - Strategie SEO / SEM
Case study - SEO dla Quoka.de (Maciej Gałecki)
Zdjęcia wykonane przez Łukasza Matuszewskiego.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

3 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Hejkum kejkum... milo bylo Was poznac ;)

bluerank pisze...

Ciebie również :-) No i mamy nadzieję, że na tym nie koniec naszych spotkań w realu :))

Anonimowy pisze...

Heh, dlaczego Wy cenzurujecie sami po sobie? :)))