30 września 2008

Google Day 2008 Experience

I stało się :)

Statek kosmiczny Google wylądował wczoraj w warszawskim Centrum Expo i zamigotał kolorowymi światłami. Do Centrum Wszechświata ściągnęli wyznawcy i Googlersi z najdalszych zakątków galaktyki. Przez cały dzień można było doświadczać na własnej skórze googlemanii. ;) W programie znalazły się bardzo interesujące kawałki, w szczególności:

- AdWords, czyli jak zrobić klientowi zajegalaktycznie i... osiągnąć orbitalne ROI…
- Analytics, mierzmy i ważmy... aby budżet promocyjny nie uszedł w bezkresną przestrzeń kosmiczną…
- Google Fun… Google Maps, iGoogle i in. gadżety, których potrzebujesz, aby poczuć smak gwiezdnego pyłu…

Podsumowując, Google Day 2008 Experience – gorąco polecamy :) bo... warto doświadczyć.

My byliśmy… i swój ślad zostawiliśmy…
Zwycięskie logo Google z Pałacem Kultury w tle :) to nasze dzieło :-)
[Namalował Zbyś. Opisał Tomuś ;]

Polecamy przejrzeć fotki z Google Day 2008
Nam szczególnie podoba się to zdjęcie... i jeszcze to...

--
Aneta Mondry

25 września 2008

Analityka SEO / SEM

Gwoli informacji... Prosto z firmy...

Rozbudowujemy dział analityczny Bluerank, który zajmuje się optymalizacją projektów SEO / SEM (pod kątem zwiększania ROI), w oparciu o szczegółowe wyniki badań dotyczących zachowań internautów.

Do zespołu analityków agencji (na stanowisku Junior Analyst) dołączył właśnie Tomasz Lewandowski, związany wcześniej z Digital One, gdzie kierował projektami m.in. dla takich marek, jak: Knoppers, Mamba, Renault, Schering...

Witamy serdecznie :)

--
Aneta Mitko

23 września 2008

Google... i wszystko jasne

Google znalazło się w pierwszej dziesiątce największych marek na świecie (wyżej są: Coca-Cola, IBM, Microsoft, GE, Nokia, Toyota, Intel, McDonald's i Disney), Google kontroluje 70% rynku reklamy w wyszukiwarkach (a zanosi się na znacznie więcej, co będzie efektem współpracy z Yahoo), z Google korzysta ponad 90% internautów w Polsce i prawie 90% na świecie. Google decyduje o 'być albo nie być' firm i ludzi. Wyrzucenie korporacyjnego serwisu z indeksu tej wyszukiwarki to konkretne straty finansowe i wizerunkowe dla firmy. Informacje o użytkownikach Sieci, jakimi dysponuje Google (niby zupełnie niewinne) zebrane w całość mogą zniszczyć karierę... A selekcja i szeregowanie wyników wyszukiwania (wedle własnego klucza przecież) to nic innego, jak wpływanie na kształtowanie naszej wiedzy i opinii. Google rządzi i wychowuje. Koncentruje tym samym niezwykle potężną władzę. Wszystko w rękach jednej korporacji, na tyle dziś silnej, że kandydaci na 'panów tego świata', ubiegający się o fotel prezydenta USA, zabiegają o spotkania z googlersami, aby móc powiedzieć wyborcom - 'jestem jak Google'. To synonim siły, władzy, i wpływów... nie tylko w Ameryce. Google całkiem realnie (poza wirtualnym światem) decyduje o polityce, gospodarce, finansach... i to w światowej skali. Ciągle chyba jednak wiele osób tego nie dostrzega... i nie docenia.

--
Aneta Mitko

22 września 2008

"Muza w Yahoo!"

Wraz z serwisem Rhapsody, Yahoo! planuje udostępniać na stronach wyszukiwarki utwory muzyczne w pełnej wersji - pisze Internet Standard. Odnośniki do nich pojawią się pod wynikami wyszukiwania i będą związane z zapytaniem wykonanym przez internautę. Pliki będzie można odsłuchać dzięki odtwarzaczowi Yahoo! Foxy Tunes. Szczegóły usługi nie są jeszcze do końca znane. Negocjacje pomiędzy Rhapsody i Yahoo wciąż trwają.

--
Aneta Mitko

19 września 2008

Posted by Sergey Brin...

Współtwórca Google - Sergey Brin... bloguje.
Pierwsze wpisy już są http://too.blogspot.com/.

--
Aneta Mitko

16 września 2008

Wyszukane wideo

Aż trudno uwierzyć, że można skonstruować wyszukiwarkę, która pozwoli na przeszukiwanie plików wideo od środka. A jednak. Udało się stworzyć narzędzie, które pozwala na odnajdywanie treści zawartych w filmie. Jest to wideo-wyszukiwarka VideoSurf, zaprezentowana podczas konferencji TC50.

Proces wyszukiwania rozpoczyna się w tradycyjny sposób - od słowa kluczowego, jednak według twórców VideoSurf, użytkownik bardzo szybko zaczyna poruszać się po wizualnym interfejsie wyszukiwarki, który jest przejrzysty i intuicyjny. Poszukiwaną scenę odnajdujemy poprzez klikanie w thumbnaile. Należy pamiętać, że VideoSurf automatycznie dodaje tagi do każdej sceny z materiału wideo. To właśnie dzięki tej czynności, wyszukiwanie scen na podstawie ich kontekstu staje się możliwe. Ponadto, interesującym nas fragmentem filmu można w prosty sposób podzielić się ze znajomymi.

Co ciekawe, wyszukiwarka VideoSurf wyposażona jest w opcję rozpoznawania twarzy. Pozwala to na wyświetlenie wszystkich scen, w których pojawia się dany aktor lub aktorka. Funkcja ta zdaje się być szczególnie istotna w przypadku poszukiwania postaci spoza pierwszego planu, które rzadko przewijają się przez główny wątek filmu.

Projekt wydaje się bardzo interesujący. Według samych twórców - technologia, którą została zastosowana, jest absolutnie nowatorska i na tym poziomie zaawansowania nie dysponuje nią żadna z obecnych na rynku wyszukiwarek. Trudno się nie zgodzić, jeśli VideoSurf naprawdę potrafi dokonywać selekcji wideo na podstawie kontekstu prezentowanych w poszczególnych scenach treści, to jest to niemałe osiągnięcie. Nie pozostaje nic innego, jak tylko zapisać się na wersję beta i przetestować.

Źródło --> AntyWeb

--
Aneta Mitko

12 września 2008

Mały błąd Google, duża panika na giełdzie

Kto by pomyślał, że pomyłka popełniona przez internetowy serwis informacyjny Google News, może doprowadzić do drastycznego obniżenia giełdowej wyceny amerykańskiej linii lotniczej United Airlines. Serwis zamieścił starą informację, która sprawiła że kurs akcji UAL spadł w ciągu kilki minut, aż o trzy czwarte – informuje Rzeczpospolita.

Agencja Bloomberg opisała historię, jak amerykańskie linie lotnicze United Airlines ratowały się w 2002 roku od bankructwa. Stary artykuł niespodziewanie stał się jednym z najczęściej czytanych tekstów na stronie internetowej lokalnej gazety z Florydy - South Florida Sun Sentinel's. Podobno duża popularność archiwalnego artykułu to kwestia pomyłki robota wyszukiwarki Google. Materiał z 2002 roku pojawił się na czołówce usługi Google News, przez co przyciągnął uwagę internautów, zwiększył popularność tekstu i automatycznie przesunął artykuł w rankingach popularności na stronie gazety. Gdy wiadomość podała agencja Bloomberg, amerykańskie linie lotnicze United Airlines straciły na wartości prawie miliard dolarów. Finał tej sprawy poznamy w sądzie.

My oczywiście zdajemy sobie sprawę z siły, z jaką wyszukiwarki oddziałują na świadomość społeczną ale to już chyba przesada. Można zadać sobie pytanie, z jakimi jeszcze newsami wywołanymi przez Google, będziemy mieli okazję zetknąć się w przyszłości? ”Pomyłka algorytmu Google doprowadziła do obalenia rządu” lub ”McCain przegrał, ponieważ Google Trends pomyliło się w ilości zapytań” - to nasze propozycje. Chętnie poznamy Wasze :)

--
Aneta Mitko

Raporty geograficzne w Google AdWords

To, że Google wciąż wprowadza mniejsze lub większe zmiany w panelu zarządzania kampaniami AdWords, wie chyba każdy reklamodawca. Ostatnio pojawiła się możliwość generowania nowego rodzaju raportów - Geographic Performance.

Raport jest teraz dostępny w Centrum Raportów AdWords. Pozwala on na wyświetlanie statystyk skonstruowanych na podstawie klucza geograficznego. Narzędzie zbiera informacje o krajach, regionach i miastach. Dane gromadzone są na koncie i przyporządkowywane do określonych kampanii oraz grup reklamowych. Dzięki tym informacjom osoba zarządzająca kampanią ma szansę na lepsze zrozumienie geograficznego źródła, które przyczynia się do generowania ruchu. Ponadto, raport Geographic Performance pozwoli udoskonalić proces właściwego dobierania parametrów kampanii, prowadzonych dla danego regionu geograficznego.

--
Aneta Mitko

11 września 2008

Ekspansja NetSprint – najpierw Litwa

NetSprint przeprowadził pierwsze - poza Polską - wdrożenia systemu reklamy kontekstowej NetSprint Adserver. Nowym klientem jest litewska firma Textads, do której należy największa sieć reklamy kontekstowej działająca na Litwie, Łotwie i w Estonii. Dzięki współpracy z NetSprint i stworzonemu przez firmę rozwiązaniu, Textads jest w stanie zarządzać emisją reklam na kilkuset litewskojęzycznych serwisach internetowych. Do końca września system będzie obsługiwał również łotewskie i estońskie strony internetowe współpracujące z Textads.

NetSprint odpowiadać będzie za technologiczną część przedsięwzięcia, jak również za dostarczenie know–how w zakresie sprzedaży i optymalizacji emisji reklam. Podczas swojej ekspansji na rynki zagraniczne, firma ma zamiar wykorzystywać doświadczenie oraz system rozwiązań stworzonych i sprawdzonych na rynku polskim. W najbliższej przyszłości planujemy dalszy rozwój systemu 'NetSprint Adserver' dla naszych partnerów litewskich oraz wzbogacanie go o kolejne funkcjonalności - powiedział Maciej Musioł, Dyrektor Pionu Rozwiązań Reklamowych w firmie Netsprint.

Wiadomo, że pierwsze efekty wdrożenia systemu reklamy kontekstowej NetSprint Adserver na rynki Litwy, Łotwy i Estonii są już widoczne oraz bardzo interesujące. CTR na serwisach należących do Textads wzrósł o 78%, a efektywny CPM o 61%.

--
Aneta Mitko

5 września 2008

Napisali do nas...

Witam serdecznie
Chciałbym się z Panią / Panem spotkać / zdzwonić i porozmawiać o potencjale...

Zaproszenie na randkę w ciemno? :) Nie. To tylko fragment oferty, jaką otrzymaliśmy dziś od... jednej z konkurencyjnych agencji SEO / SEM. Przez grzeczność jej nazwę wytniemy z dalszego cytatu.

Reprezentuję firmę która dostarcza najwyższej jakości usługi pozycjonowania stron (SEO) i zarządzania kampaniami Google Adwords (PPC) w Polsce (...) Pracujemy dla największych, najbardziej wymagających Klientów (...) Jesteśmy agencją z największym doświadczeniem i know-how z zakresu SEM w Polsce i dzięki temu jesteśmy w stanie zaoferować najniższe ceny na rynku.

Najwyższej, największych, najbardziej, naj...
Najgorszy e-mail marketing... mimo najlepszych pewnie intencji :)
Nie polecamy!

Czekam na kontakt i jestem do Pani / Pana dyspozycji.

Nie skorzystamy :)

--
Redakcja

3 września 2008

Dopłynął do Bluerank

Gdzie jest Nowicki - plotkowała branża interaktywna, gdy ten oznajmił wszystkim, że trawa po drugiej stronie rzeki jest bardziej zielona i… odszedł z Digital One… Dziś wiadomo już, że skusił go błękit, a nie zieleń… Zbyszek jest w Bluerank.

Do końca lipca 2008 piastował kluczowe stanowisko w Digital One. W sierpniu żeglował, odpoczywał i planował ścieżki dalszej kariery zawodowej. We wrześniu jedna z nich przywiodła go do nas.

Z agencji do agencji, z Interactive’u do SEM’u… to blisko. Na czym więc polega zmiana - pytają znajomi z branży… Nie zdradzę, bo wszyscy zapukaliby do drzwi Bluerank ;) – żartuje Nowicki… A poważnie mówiąc – to proste. Zawsze chodzi o biznes, przyszłość, potencjał, prestiż, sukces… Niepotrzebne skreślić. :)
Zbyszek Nowicki jest od dzisiaj Partnerem w spółce Bluerank. Ze zdwojoną siłą ruszamy na podbój rynku – mówi szef agencji, Maciek Gałecki. Zebraliśmy zespół, który współtworzył historię polskiego Interactive, teraz będziemy kształtować polski SEM i promować go na świecie…

Niniejszym... witamy w gronie blueranków :-)

--
Aneta Mitko

2 września 2008

Przeglądarka Google

Google Chrome - przeglądarka internetowa produkcji Google. Więcej na temat jej funkcji znajdziecie tutaj. Ma być szybka, stabilna, kompleksowa, bezpieczna i wygodna... Tak przynajmniej zapewniają informacje prasowe. Na razie działa w wersji beta.

Czekamy na pierwsze wrażenia internautów...

--
Aneta Mitko

1 września 2008

Warsztaty SEM 9 - 10 października

Bluerank zaprasza do Łodzi na kolejną edycję Warsztatów SEM, w dniach 9 - 10 października 2008.

W programie między innymi...

  1. Planowanie i realizacja kampanii linków sponsorowanych w polskich wyszukiwarkach.
  2. Podstawowe zasady copywritingu w działaniach search engine marketing.
  3. Wykorzystanie narzędzi Google (Google Analytics, Google Trends, i in.) do optymalizacji SEM.
  4. Obsługa panelu do zarządzania reklamami w Google (AdWords), Netsprint (Adkontekst)...
  5. Strategie SEM na podstawie wybranych case studies z różnych sektorów rynku .
Poprzednie Warsztaty Search Engine Marketing / Referencje

Warsztaty SEM 12 - 13 czerwca 2008
Warsztaty SEM 17 - 18 kwietnia 2008
Warsztaty SEM 24 - 25 stycznia 2008
Warsztaty SEM 29 - 30 listopada 2007

Więcej informacji

Osoby zainteresowane uczestnictwem w najbliższym szkoleniu i / lub poznaniem warunków tego uczestnictwa - prosimy o kontakt (bluerank@bluerank.pl).

Firmy zainteresowane warsztatami SEM 'szytymi na miarę', tj. szkoleniem o charakterze wewnętrznym, również prosimy o przesyłanie zapytań i zgłoszeń pod ten adres.

--
Aneta Mitko