31 grudnia 2008

Koniec 2008 - czas na Google Zeitgeist

Czego szukaliśmy w Google najczęściej w tym roku?
Najpopularniejsze zapytania w Polsce to...

- nasza klasa
- gry
- allegro
- youtube
- onet
- mapa
- program tv
- forum
- warszawa
- praca

W skali globalnej natomiast najszybciej zyskujące na popularności hasła to...

- sarah palin
- beijing 2008
- facebook login
- tuenti
- heath ledger
- obama
- nasza klasa
- wer kennt wen
- euro 2008
- jonas brothers

--
Redakcja

29 grudnia 2008

Świąteczne 'hity' TV generują kliki

Wróciliśmy po przerwie świątecznej do pracy, spojrzeliśmy w nasze kampanie e-commerce i co się okazało? Święta - nie święta, ludzie szukali, klikali i chcieli kupować.

Jedną z ciekawszych tendencji, jaką udało nam się zaobserwować na przykładzie kampanii SEM prowadzonej dla sklepu oferującego m.in. filmy na DVD, był fakt znacznie zwiększonego natężenia wyszukiwania tych filmów, które emitowane były podczas świąt w TV.

Żeby było jasne - mowa tu o klikach generowanych przez bardzo konkretne zapytania, zawierające nie tylko pełny tytuł danego filmu, ale także słowo 'DVD', co świadczy o chęci zakupu tychże pozycji filmowych, a nie np. o poszukiwaniu recenzji filmu.

Hitami świątecznego okresu w tej kampanii linków były: "Kevin sam w domu"(tudzież w Nowym Jorku ;), "Pada Shrek", "Opowieści z Narnii", "Auta", "Nie wierzcie bliźniaczkom"... i kilkanaście innych tytułów (bynajmniej nie nowości), które pokazywano w telewizji w dniach 22 - 28 grudnia br.

Co ciekawe... największą popularnością wśród klientów i potencjalnych klientów w/w sklepu cieszyły się te filmy, którymi telewizja raczy nas regularnie w okresie świąt. Od lat nie ma przecież gwiazdki bez Kevina... a jednak... nie warto z niego rezygnować w linkach jak widać :)

--
Aneta Mitko

24 grudnia 2008

Small business a SEM

Chcieliby, ale boją się… Tak chyba w skrócie można określić stosunek małych firm do marketingu / reklamy w wyszukiwarkach, co wynika z sondażu Microsoftu, przeprowadzonego w kwietniu tego roku, wśród 400 właścicieli amerykańskich firm.

„Bo to za bardzo skomplikowane (73%), bo zajmuje dużo czasu (21%), bo słowa kluczowe mogą być za drogie (89%), bo trzeba by zatrudnić specjalistyczną agencję (35%), bo...

Z drugiej strony… ci właściciele małych firm, którzy już korzystali / korzystają z SEM, są bardzo zadowoleni z efektów. 72% twierdzi, że dzięki prowadzonemu przez nich marketingowi w wyszukiwarkach internetowych, zwiększyła się liczba zapytań o proponowane przez nich produkty / usługi. 68% ankietowanych uważa reklamę wyszukiwarkową za działania skuteczne w ich biznesie.

Czyli co proszę państwa? Trochę ten small business zamknął nam się w błędnym kole?
SEM w zasadzie jest OK, ale jest trudny i pracochłonny… a my specjalistów nie zatrudniamy.

Szkoda. Wiele małych firm ciągle nie zdaje sobie sprawy z tego, że warto powierzyć takie działania agencjom SEM’owym. Wtedy jest szansa na przykład na obniżenie (zoptymalizowanie) kosztów reklamy wyszukiwarkowej… bo w tym przypadku wiele zależy od wiedzy i doświadczenia osób prowadzących kampanię bazującą na słowach kluczowych. Ma to tym większe znaczenie, im trudniejsza, tj. bardziej konkurencyjna jest dana branża.

--
Aneta Mitko

23 grudnia 2008

Wyniki wyszukiwania, a satysfakcja użytkowników

Na pytanie - czy wyniki wyszukiwania Google są przydatne, 80% ankietowanych odpowiedziało pozytywnie. Czy wyniki te są dla nich wiarygodne? Tylko dla niespełna 70% respondentów.

Zapoznaj się z wynikami sondy zrealizowanej przez IMAS International na zlecenie Bluerank.

Raport - Wyniki wyszukiwania Google, a satysfakcja użytkowników

--
Redakcja

22 grudnia 2008

Czego szuka ON... czego szuka ONA

O różnicy pomiedzy kobietami, a mężczyznami... na podstawie najczęstszych zapytań wpisywanych w Google :)





To tak w ramach uzupełnienia jednego z poprzednich wpisów, dotyczących Google Suggests.

--
Aneta Mitko

19 grudnia 2008

Więcej reklam w Google

W czwartym kwartale tego roku odnotowano zwiększenie liczby wyswietlanych w Google reklam. Wyszukiwarka serwowała (i serwuje nadal) średnio 3,82 reklamy na jedno słowo kluczowe. W porównaniu z I i II kwartałem, w III i IV ilość reklam emitowanych przez Google zwiększyła się o 52%. Tak duży skok tłumaczyć należy wieloma czynnikami.

Z jednej strony mówi się, że 'Google było w potrzebie' - stąd konieczność pomnożenia przychodów z reklam. Z drugiej... być może jest to wynik wcześniejszych (w rezultacie nieudanych) eksperymentów ze zmniejszaniem ilości reklam emitowanych w wyszukiwarce. Poza tym, dochodzi jeszcze aspekt konkurencyjności SEM i coraz większej liczby zainteresowanych tymi działaniami reklamodawców, a także... sprzyjające reklamie okoliczności kalendarzowe (letnie wakacje, święta, rezerwacje i zakupy online). Wszystko to wpływa niestety na nieco wyższą cenę, jaką trzeba płacić za kliknięcie w link sponsorowany w drugiej połowie 2008 r. Czy po Nowym Roku sytuacja się nieco uspokoi? Zobaczymy...

--
Aneta Mitko

18 grudnia 2008

Jak obchodzić się z KITem

Narzędzie wstawiania słów kluczowych, popularnie zwane KIT'em (keyword insertion tool), które pozwala na zastosowanie słowa kluczowego wyszukiwanego przez użytkownika w tekście reklamy... daje ciekawe możliwości kreowania przekazu reklamowego... pod warunkiem jednak, że umie się go (znaczy KIT'a :) używać.

Przykład?

Wpisując w Google np. frazę "II filar" (gdy szukamy sobie odpowiedniego OFE), widzimy pełen zestaw linków sponsorowanych, w których zastosowano właśnie KeyWord Insertion Tool). Niestety... w wielu przypadkach zastosowano go niepoprawnie... czego skutkiem jest wyświetlanie w tekście reklamowym czegoś innego, niż chciał reklamodawca - zamiast "II" (drugi) mamy "li"...



Gdzie popełniono błąd?

W składni... przy definiowaniu słów kluczowych w KIT.

Oto, co się pokaże w tekście reklamowym w różnych przypadkach użycia narzędzia wstawiania słów kluczowych...

{keyword:II filar} --> Ii filar
{KEYWORD:II filar} --> II FILAR
{KEYWord:II filar} --> II Filar

Jak widać... KIT KIT'owi nierówny :) Trzeba się pilnować.

--
Aneta Mondry

17 grudnia 2008

SEMcamp

21 stycznia 2009 w Warszawie, odbędzie się pierwsze spotkanie z cyklu 'SEMcamp'. To branżowa impreza organizowana przez (i dla) specjalistów marketingu w wyszukiwarkach.

Będzie szerzenie wiedzy, będzie wymiana doświadczeń i będzie pewnie integracja :)

Szczegóły znajdziecie tutaj.

--
Aneta Mitko

16 grudnia 2008

W pogoni za ogonem - long tail SEO

Dążąc do pierwszych pozycji swojego serwisu w wynikach wyszukiwania dla popularnych słów kluczowych, zazwyczaj zapomina się o frazach niszowych, mniej popularnych, które czają się gdzieś w cieniu... a frazy te mogą mieć bardzo dużą wartość i zwiększać ruch danej witryny nawet o 50% - 80%.


Co to jest long tail SEO?

Long tail (ang. długi ogon) SEO to strategia bazująca na niszowych frazach kluczowych. Serwis optymalizuje się właśnie pod te frazy, aby uzyskać dla nich wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Zazwyczaj wiąże się to m.in. z odpowiednią rozbudową treści serwisu oraz z ułatwieniem wyszukiwarkom indeksacji już istniejących stron.

Liczy się długość – zalety long tail SEO

Przede wszystkim, wraz ze wzrostem ilości i konkurencyjności stron WWW, użytkownicy Internetu korzystający z wyszukiwarek zaczęli stosować coraz bardziej dokładne, coraz dłuższe frazy. Obecnie tylko 15% wszystkich zapytań to zapytania jednowyrazowe. Przeważają natomiast frazy złożone z dwóch (31,91%) i trzech (27%) słów.

Po drugie, frazy niszowe są mniej konkurencyjne, a tym samym łatwiej jest dla nich osiągnąć wysoką pozycję danego serwisu. Na przykład dla słowa „noclegi” mamy ponad 21 milionów stron, dla „noclegi łódź” już tylko 465 tysięcy, a dla „noclegi łódź śródmieście” - 19 tysięcy. Frazy niszowe są - jak sama nazwa wskazuje - mniej popularne. Fraza „aparat canon powershot a470” ma około 12 zapytań miesięcznie. Ale jeżeli pomnożymy liczbę zapytań przez liczbę wszystkich marek, modeli i wersji, dodamy do tego jeszcze miasta... możemy otrzymać naprawdę sporą ilość fraz.

Nie każdy może mieć długi ogon

Strategia long tail SEO sprawdza się zazwyczaj tylko dla dużych serwisów, które mają wiele podstron o różnej treści. Każda podstrona może być wtedy pozycjonowana na inną frazę (tak jest w przypadku serwisów ogłoszeniowych czy sklepów internetowych).
Przykład --> „aparat canon powershot a470 łódź” - 5160 wyników.
Na pierwszym miejscu porównywarka cen Ceneo.pl

Long tail na przykładzie

Weźmy na tapetę serwis http://www.psy.elk.pl/...

Mamy tu 3 frazy, które generują ponad 10 000 wizyt miesięcznie każda.
Mamy kolejne 9 fraz o liczbie wizyt ponad 1 000 każda.
I mamy wreszcie 21 000 fraz, z których każda generuje mniej niż 1 000 wizyt, ale w sumie dają 85 000 wizyt miesięcznie, czyli około 53% całego ruchu na serwisie pochodzącego z Google.

Co ciekawe, we frazach o długim ogonie jest aż 15 000 takich, które występują tylko raz oraz 16 000 takich, które pojawiły się nie więcej niż 5 razy.
Są tu takie frazy, jak:

- „buda dla owczarka niemieckiego wymiary” (3 wejścia, 944 strony w wynikach wyszukiwania, I pozycja),
- „sprzedaz psów zachodniopomorskie” (4 wejścia, 202 tysiące stron w wynikach wyszukiwania, IV pozycja),
- „wszystkie rasy świata psów+zdjęcia”,
- „posokowiec bawarski do mieszkania”,
- etc.

Strategia long tail SEO może być bardzo efektywna w budowaniu ruchu na serwisie. Oczywiście wymaga dużych nakładów pracy przy tworzeniu treści, optymalizacji oraz ciągłym monitorowaniu pozycji i statystyk, ale zwiększenie ruchu o ponad 50% jest tego warte.

--
Jacek Tkaczuk

10 grudnia 2008

WebStarFestival 2008 - fotorelacja z Gali

Blueranki były nominowane... więc gościliśmy na Gali.


Nominowane były też nasze zaprzyjaźnione serwisy... www.psy.elk.pl i www.agnieszkabiskupska.com

Gala Webstarfestival Subiektywnie

Kolejna (czwarta już) gala Webstarfestival miała miejsce 9 grudnia 2008 roku w klubie M25. W murach warszawskiego lokalu bawili się przedstawiciele branży interaktywnej, w większości nominowani do lśniącej statuetki Webstara. Ceremonię wręczenia nagród poprowadził prezenter MTV, uczestnik „Tańca z Gwiazdami” oraz wokalista grupy Afromental – Wojciech Łozowski. Wspomagał go człowiek o prawdopodobnie najlepiej rozwiniętych zdolnościach oralnych w Polsce, gość który naprawdę ma talent, czyli wyjątkowo barwny – Blady Kris. Za sprawą niezwykle rozwiniętego aparatu mowy oraz sprawnego układu oddechowego, zapewnił on oprawę muzyczno - dźwiękową uroczystości. Tandem poprowadził galę w dość swobodny, wręcz luzacki sposób. Wojtek popełnił nawet kilka niezręcznych przejęzyczeń i zamiast do Webstarów, wyczytywał nominowanych do ”webmasterów”. Nie obyło się też bez kilku pomyłek, jeśli chodzi o nazwy serwisów, a trzeba dodać, że kategorii i nominowanych było naprawdę bardzo dużo. Laureaci chyba za bardzo wzięli sobie do serca prośbę organizatorów, by przemawiać krótko i zwięźle, gdyż w większości znikali ze sceny tak szybko jak się pojawiali. Swoje wystąpienie ograniczali do krótkiego – dziękuję, ewentualnie – dziękuję bardzo.

Z pełną listą wyróżnionych oraz zdobywców Webstarów zapoznać się można na oficjalnej stronie 'festiwalowej'. W tym miejscu warto jednak na pewno wspomnieć o laureatach podwójnych statuetek, czyli zwycięzców - zarówno w głosowaniu Internautów, jak i Akademii Internetu. Oto oni: http://www.lublin.eu/, http://www.focus.pl/ , http://www.gry-online.pl/, http://www.v10.pl/, http://www.agito.pl/, http://www.sport24.pl/, http://www.naszanowazelandia.pl/, http://www.pracuj.pl/ oraz http://www.carlsbergeuro2008.pl/. Niektórzy laureaci dzierżąc w ręku statuetkę zapowiedzieli, że to jeszcze nie koniec i zamierzają pojawić się na webstarowej scenie za rok. Nieco inaczej zaprezentowali się zdobywcy nagród Webstar Creative. Tę część gali zdecydowanie zdominowała agencja 180heartbeats, której przedstawiciele pojawili się na scenie aż 4 razy. Statuetki przyznano im w kategoriach: Zintegrowana Kampania Marketingowa, Tekst/Copywriting, Web Design oraz Film/Video. Grand Webstar (Strona Roku 2008) powędrował do http://www.interaktywnie.com/, a Grand Webstar Creative został przyznany dla strony http://www.zajacmroku.pl/. Na koniec oficjalnej części gali wręczona została nagroda Akademii Internetu dla Człowieka Roku Polskiego Internetu 2008. Otrzymał ją Dominik Kaznowski, naszym zdaniem - w pełni zasłużenie. Zwycięzcom serdecznie gratulujemy.

Dominik Kaznowski (Człowiek Roku) i Jarek Augustyniak z Kamikaze (nagroda za http://www.topsecret.pl/)

Po ceremonii rozpoczęła się nieoficjalna część imprezy, która składała się w głównej mierze z dopracowywania optymalnej trasy pomiędzy bufetem, barem i parkietem ;) Widać było, że ekipa 180heartbeats najbardziej cieszy się z osiągniętego sukcesu, gdyż jako pierwsza zaczęła brylować na danceflorze. Po godzinie 23.00 dołączyło do nich więcej tancerzy, a potem…


Fotorelacja (pełna) z Gali WebStarFestival 2008
Miłego oglądania życzy Łukasz - nadworny fotograf Bluerank ;)

--
Szymon Pietkiewicz

9 grudnia 2008

All about Google

All about Google
View SlideShare presentation or Upload your own. (tags: google strategy)

--
Redakcja

6 grudnia 2008

Z okazji Mikołajek

*
) (

Uwaga!

Bluerank

Składa życzenia

Szczęśliwego biznesu

Wielu prezentów od losu

Tylu bombek ile wyświetleń

Choinki wysokiej jak pozycje w Google

Atmosfery w biurze jak przy stole wigilijnym

Łańcucha długiego niczym lista zadowolonych klientów

IIIIIIII
IIIIIIIIIIII

1 grudnia 2008

Cudowna synergia – PPC i SEO

Dlaczego warto łączyć te działania? I dlaczego warto realizować je z jedną agencją? Jest co najmniej 10 ważnych powodów!

Projektując strategię PPC, firmy skupiają się głównie na konwersji. Realizując strategię SEO, mają na celu przede wszystkim osiągnięcie wysokich pozycji w rankingu wyszukiwania. Połączenie tych dwóch rzeczy może dać idealne rezultaty – konwertującą, zoptymalizowaną stronę internetową, w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania!

Jeśli jedna firma realizuje dla marki zarówno działania SEO, jak i PPC, łatwiej te działania skoordynować, analizować i wyciągać odpowiednie wnioski, a co za tym idzie – optymalizować koszty i efekty – zarówno pozycjonowania, jak i kampanii płatnych odnośników. Łatwiej obserwować pewne naturalne zależności zachodzące w PPC, po czym przekuwać je na sukces w SEO i… odwrotnie.

Obserwując efekty działań PPC, na przykład skuteczność poszczególnych teksów reklam, można usprawnić działania SEO na przykład poprzez wykorzystanie najskuteczniejszych fraz kluczowych oraz tych sformułowań użytych w reklamie, które okazują się najbardziej przekonujące i wiarygodne dla odbiorców.

PPC i SEO w naturalny sposób uzupełniają się wzajemnie – tym bardziej warto skoncentrować te działania w ramach zlecenia ich jednej firmie… Przykład? Pierwszy z brzegu – dzięki linkom sponsorowanym można sprowadzać na stronę ruch, którego nie sprowadzi się pozycjonowaniem naturalnym, na przykład poprzez frazy kluczowe, które zawierają literówki (tak często popełniane przez internautów korzystających z wyszukiwarki). Gdy jedna agencja kontroluje oba rodzaje działań, może skutecznie manipulować narzędziami SEO lub SEM - w zależności od indywidualnych okoliczności.

PPC i SEO w rękach jednej agencji minimalizuje ryzyko. W sytuacji spadku naturalnych pozycji serwisu (na przykład w wyniku aktualizacji algorytmu wyszukiwarki), zespół odpowiedzialny za działania PPC może natychmiast zareagować na ten spadek, wypełniając ‘lukę’ odpowiednio dobranymi linkami sponsorowanymi, wdrożonymi na czas potrzebny pozycjonerom do poprawienia organicznych wyników wyszukiwania.

Połączenie SEO i PPC to również szansa między innymi na odpowiedni i jednolity wizerunek marki, kreowany zarówno poprzez pozycjonowanie w naturalnych wynikach wyszukiwania, jak i poprzez typowe działania SEM, czyli linki sponsorowane. Jedna firma koordynująca / realizująca projekt to w tym przypadku jednolita i przemyślana strategia słów kluczowych.

Zlecenie SEM i SEO jednej agencji ma też swoje uzasadnienie ekonomiczne. Zarządzanie całością jest tańsze i sprawniejsze. Powierzając projekt jednej firmie oszczędza się czas i pieniądze, a także (najczęściej) zyskuje na jakości.

--
Aneta Mitko

28 listopada 2008

Baidu i... manipulacja wynikami

O tym, że wyszukiwarki mają ogromne możliwości sterowania rynkiem poprzez manipulację wynikami wyszukiwania, pisano już niejednokrotnie. Ostatnio jednak mieliśmy na to 'żywy przykład' - najpopularniejsza w Chinach wyszukiwarka - Baidu dopuściła się 'sztucznego pozycjonowania'.

Jak pisze Internet Standard, "takie działanie miało umożliwić, serwisom oferującym usługi medyczno - farmaceutyczne, uzyskanie wyższych pozycji w wyszukiwarce. Problem jednak w tym, że firmy nie posiadały stosownych licencji, ich produkty okazały się mało skuteczne i bardzo drogie, a wysokie pozycjonowanie tych stron, mogło być działaniem na szkodę chińskich obywateli.

Co prawda, jak głoszą oficjalne oświadczenia, "winni zostali ukarani" i znów wszystko jest w porządku, ale... kto tak naprawdę może nam zagwarantować obiektywizm wyszukiwarki? Którejkolwiek z wyszukiwarek...

--
Aneta Mitko

27 listopada 2008

Zabawa z linkiem

Kolejny znaleziony przez nas przykład 'zabawy z linkiem' i próbą 'graficznego przemówienia' do świadomości / wyobraźni odbiorcy. Bardzo pomysłowe... mimo, że nie utrzyma się pewnie długo w Google, bo tego rodzaju zabiegi są zabronione... zawsze miło popatrzeć na kreatywne podejście do tematu.



Inne przykłady wykorzystania ASCII Art w linkach...

--
Aneta Mitko

24 listopada 2008

'Personalizowane pozycjonowanie'

Jesteśmy zalogowani na swoim koncie googlowym, wpisujemy w Google.com zapytanie. Otrzymujemy wyniki wyszukiwania, a przy każdym z nich mamy strzałeczkę i znak x. Możemy za ich pomocą daną pozycję w rankingu stron przesunąć wyżej lub w ogóle usunąć. Wyszukiwarka zapamiętuje nasze decyzje i przy następnym wyszukiwaniu po tym samym haśle są one już uwzględnione. Odnośnik, który uznaliśmy za wartościowy jest wyżej - tak jak chcieliśmy, a strona WWW, która nam się nie spodobała - zniknęła. Ustawiamy wyniki wyszukiwania wedle własnego uznania... to takie samodzielne pozycjonowanie.

Czy pozycjonerzy powinni zatem martwić się o swoje pozycje w tym biznesie?

Owa 'personalizacja w pozycjonowaniu' dotyczy na razie tylko Google.com i tylko tych użytkowników, którzy korzystają z wyszukiwarki przy zalogowaniu do konta Google. Decyzje internautów zmieniających ranking wyników wyszukiwania widoczne są tylko dla nich samych i nie wpływają (póki co :) na ranking ogólny - widoczny dla wszystkich, ale... w przyszłości być może to się zmieni... kto wie? Jeśli tak właśnie będzie, z pewnością bardziej niż kiedykolwiek zacznie liczyć się jedna z podstawowych zasad tzw. białego SEO - content is king, a spamerzy dziś zaśmiecający indeks wyszukiwarki, będą mieli nieco utrudnione zadanie.

--
Aneta Mitko

21 listopada 2008

Nawet 64% kliknięć dla stron z linkami witryn

Linki witryn to sugestie podstron wyświetlane pod opisem wybranych serwisów WWW, które dla danej frazy mają pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania Google.

Linki te mają ułatwić użytkownikom nawigację po wartościowych stronach internetowych. O tym, przy których witrynach będą wyświetlane, decydują roboty Google, a algorytmy wedle których one działają, nie są oczywiście powszechnie znane.



Nawet bez szczegółowych statystyk można domyślić się, że linki witryn znacznie zwiększają liczbę kliknięć w pierwszą pozycję z listy wyników wyszukiwania, choćby przez to, że taka pozycja zajmuje wówczas dwukrotnie więcej miejsca na stronie (w porównaniu ze ‘zwykłym’ wynikiem wyszukiwania), ale i tak warto spojrzeć w przykładowe statystyki… Postanowiliśmy przeprowadzić prostą analizę na podstawie danych z Google Analytics dla serwisu http://www.psy.elk.pl/, oraz estymowanej liczby wyszukań z Google Adwords Keyword Suggestion Tool.

Jak pokazują wyniki, dla fraz wyszukiwania, dla których linki witryn są wyświetlane, klikalność może wynosić prawie 50%! Oznacza to, że połowa użytkowników trafiających na wyniki wyszukiwania z pierwszą stroną zawierającą linki witryn, klika w pierwszą pozycję. W przypadku fraz bez linków witryn, klikalność wynosi około 20%.

Frazy z linkami witryn
Przeanalizowano…
7 fraz kluczowych o łącznej liczbie wyszukiwań wg Google Adwords --> 141 tys.
Średnia ważona klikalności --> 49,7%
Zakres klikalności --> 46,2% - 64,8%

Frazy bez linków witryn
Przeanalizowano…
8 fraz kluczowych o łącznej liczbie wyszukiwań wg Google Adwords --> 82 tys.
Średnia ważona klikalności --> 19,3%
Zakres klikalności --> 11,3% - 21,1%

W jaki sposób linki witryn powstają? Który serwis może się tego ‘spodziewać’? Jak to z Google bywa – nic nie jest pewne. Nie ma tu faktów - są tylko hipotezy. Według większości z nich powstanie linków witryn zależy przede wszystkim od przejrzystości nawigacji strony docelowej (i to zarówno pod kątem usability nastawionego na użytkowników, jak i na roboty wyszukiwarek).

Pewne jest jedno - linki witryn mogą znacząco zwiększyć ruch na serwisie, zatem dobrze je mieć :)

--
Jacek Tkaczuk

20 listopada 2008

Humor z wyszukiwarki

Z JoeMonster...

- Jakim programem przekonwertować 3gp na avi?
- Wystarczy w wpisać 3gp...
- Wpisałem, nie skonwertowało :(

I inne rozmowy trollowane :)) z wyszukiwarką w tle...

--
Redakcja

19 listopada 2008

Z serii… nietypowe linki sponsorowane

Jak przygotować klasyczną kampanię SEM opartą na nietypowych, wyróżniających się z ‘tłumu reklam’, linkach sponsorowanych? Można na przykład bezpośrednio – formą linku - nawiązać do promowanego motywu.

Jedna z firm meblarskich reklamuje w ten sposób w sieci kontekstowej oraz na stronach wyszukiwania WP.pl i Netsprint.pl swoją ‘japońską linię mebli’ - Kokeshi.

Linki sponsorowane zawierają w nagłówkach elementy orientalne w postaci znaków kanji, wykorzystywanych w języku japońskim, co przyciąga uwagę zarówno tych osób, które nie znają języka, jak i tych, które rozpoznają charakterystyczny alfabet… ponieważ nie są to znaki przypadkowe – każdy z tych nagłówków coś oznacza w języku japońskim: „tak chcę mieszkać”, „ozdoby do twojego domu”, „piękne meble japońskie” etc.

To interesująca i nieinwazyjna forma reklamy, która pozwala szybko skojarzyć reklamowane meble z Japonią i stylem dalekowschodnim. Linki sponsorowane oparte na Kanji pojawiają się internautom szukającym w Sieci mebli, a także informacji o Japonii, japońskim stylu dekoracji wnętrz itp.



Poprzez swój oryginalny (w porównaniu z innymi płatnymi linkami) wygląd, reklamy takie z pewnością skutecznie zwracają uwagę użytkownika, jednak… istnieje także (minimalne) niebezpieczeństwo, że owe ‘chińsko – japońskie’ znaczki wywołają w niektórych internautach pewne negatywne skojarzenia. Wszyscy wiemy, że pokaźna część spamu lądującego w naszych elektronicznych skrzynkach pocztowych to przesyłki z Chin, co za tym idzie… ów charakterystyczny alfabet przywodzi nam na myśl właśnie m.in. niechcianą pocztę.

Na nietypowe formy ‘japońskich’ linków sponsorowanych promujących meble Kokeshi można trafić online jeszcze do końca listopada.

To już kolejny przykład elastycznego podejścia do reklamy, prezentowanego przez Netsprint i WP. Wcześniej była to – także przez nas opisywana – kampania AIDS Search Engine Protection.

--
Aneta Mitko

18 listopada 2008

Jak zrobić wino, loda i szpagat

Podpowiada Google ;)

Na Wykopie furorę robi właśnie wpis zwracający uwagę na opcję Google Suggests.

Funkcja podpowiedzi do wyszukiwanych haseł funkcjonuje - co prawda - od dawna, ale dopiero stosunkowo niedawno rzecz stała się popularna wśród polskich internautów używających Google Toolbar.

Z podpowiedzi do wyszukiwania sugerowanych przez Google wyłania się dość… hmmm… kontrowersyjny obraz internautów i ich zainteresowań, problemów. Sugestie te generowane są bowiem najprawdopodobniej na podstawie najczęściej wyszukiwanych fraz i słów kluczowych w danej wersji językowej Google. Wystarczy wpisać początek zapytania, zaczynając na przykład od słów „dlaczego…”, „jak…”, „jestem…” etc.

--
Aneta Mitko

17 listopada 2008

Klipy sponsorowane

Klipy sponsorowane funkcjonować mają analogicznie do linków sponsorowanych, a oglądać je będziemy na stronach YouTube.

Reklamodawca wybiera odpowiednie słowa i frazy kluczowe oraz wyznacza limit kliknięć, za które chce zapłacić. Usługa ‘filmy sponsorowane’ dostępna jest w tej chwili wyłącznie w USA wkrótce jednak zapewne zawita i do Europy, dzięki czemu będzie można urozmaicić media plany :)

--
Aneta Mitko

14 listopada 2008

Indeksowanie na żądanie

Usługa Google Site Search zyskała nową funkcjonalność – indeksowanie na żądanie.

Właściciele serwisów internetowych korzystających z mechanizmu wyszukiwania Google w funkcji wyszukiwarki wewnętrznej, mogą teraz, po dodaniu nowych treści na strony, wywołać proces indeksowania tych zasobów (On-Demand Indexing). Wszystko odbywa się dość szybko, bo w ciągu 24 godzin.

Film prezentuje w jaki sposób to działa…

--
Aneta Mitko

7 listopada 2008

Co będzie z reklamą?

W dobie kryzysu... Zdania są podzielone, ale niektórzy uważają, że - paradoksalnie - sytuacja, w której trzeba oszczędzać i przycina się budżety reklamowe, może pozytywnie wpłynąć na rozwój reklamy internetowej.

"Wiele firm zbiednieje na tyle, że nie będzie ich stać na reklamę w dużych mediach tradycyjnych, a w Internecie można się reklamować, nawet mając niewielkie kwoty na kampanię. Jest to najbardziej elastyczne medium, dlatego w czasach kryzysu reklamodawcy będą je częściej wybierać" - mówi Robert Biegaj z Gazeta.pl

My również jesteśmy tego zdania... i pozostajemy oczywiście do dyspozycji w kwestii linków sponsorowanych... :) jako tej najbardziej elastycznej z elastycznych form promocji online.

--
Aneta Mitko

31 października 2008

Łap ten ruch

Jeśli Twoja firma ma 'problematyczną' nazwę - taką, którą można różnie zapamiętać i zapisać na wiele sposobów, zadbaj o to, aby - nawet jeśli ktoś niepoprawnie wpisze w wyszukiwarce to słowo - trafił na stronę firmy.

Przykład? Będzie z naszego podwórka.

Zdarza się, że osoby poszukujące agencji SEO / SEM nie wpisują w Google poprawnie naszej nazwy - Bluerank. Dla niektórych to…

- Blue Rank,
- Blue Rang,
- BlueRang,
- BleuRank,
- BleuRang,
- BluRank,
- Blurang

Źle usłyszane, niepoprawnie odnotowane i… w takiej formie ląduje w zapytaniach. Taki ruch z wyszukiwarki także starajmy się 'wychwycić'. Pamiętajmy zatem, żeby na przykład w meta tagach uwzględnić różne warianty pisowni nazwy marki. Jeśli to możliwe, zadbajmy o to, aby owe błędnie zapisane nazwy znalazły się w treści naszych stron (my – jak widać – wykorzystaliśmy w tym celu wpis blogowy :).

--
Aneta Mitko

30 października 2008

Wizerunkowa kampania SEO / SEM

Przedmiot kampanii --> DOZ.pl

Celem wizerunkowej kampanii SEO / SEM było zwiększenie świadomości i rozpoznawalności marki DOZ wśród internautów oraz popularyzacja portalu doz.pl, a co za tym idzie – wzrost jego oglądalności (zwiększenie zasięgu dotarcia do grup docelowych) oraz wykreowanie wizerunku DOZ, jako największej sieci aptek w Polsce, oferującej bogatą ofertę produktów online i offline, jak również wiedzę medyczną i farmaceutyczną niezbędną pacjentom.

Na kampanię złożyły się działania SEO (rozpoczęte w marcu tego roku) oraz kampania SEM (której początek przypadł na lipiec 2008). Zarówno optymalizacja kodu źródłowego, pozycjonowanie serwisu www.doz.pl, jak i kampanie linków sponsorowanych, które go promują, prowadzone są do chwili obecnej, jednak dane zawarte w niniejszym case study obejmują okres do końca września br.

Opracowana dla DOZ strategia internetowa oparta jest przede wszystkim na search engine optimization oraz dodatkowo - serach engine marketing, jako działaniach
- optymalnych dla projektów nowych (wysoka skuteczność przy stosunkowo niskich kosztach),
- działaniach przygotowujących grunt do przyszłych kampanii prosprzedażowych.

Podjęte w ramach SEO / SEM działania to
- optymalizacja struktury i treści serwisu www.doz.pl z uwzględnieniem wymogów wyszukiwarek,
- SEO PR (redakcja i publikacja online kilkudziesięciu tekstów o tematyce medyczno – farmaceutycznej, popularyzujących strony serwisu www.doz.pl),
- emisja tekstowych linków sponsorowanych o charakterze wizerunkowym, na stronach z wynikami wyszukiwania oraz w sieci kontekstowej Google.

Uzyskane rezultaty ilustrują poniższe wykresy (prezentowane tu dane zebrano dzięki Google Analytics, Google Trends, Google Insights for Search), a także fragmenty raportów generowanych w Google Adwords, oraz informacje pochodzące z wyników badań PBI.



Odnotowano znaczący wzrost ilości wizyt na stronie… z wyników organicznych, generowanych przez zapytania zawierające hasła brandingowe.
- Dla ‘DOZ’ --> 1 286,33% więcej wizyt we wrześniu niż w lutym 2008.
- Dla ‘Dbam o Zdrowie’ --> 197,61% więcej wizyt we wrześniu niż w lutym 2008.



Zdecydowany wzrost zainteresowania (od II kw. 2008) użytkowników Google.pl, jak również ciągle rosnący (i o wiele większy w porównaniu z frazami branżowymi ‘apteka online’ czy ‘apteka on-line’) potencjał fraz ‘doz’ i ‘dbam o zdrowie’ (wskazujących bezpośrednio na markę) dowodzi, iż realizowana strategia działań reklamowych w wyszukiwarkach jest nie tylko efektywna, ale pozwala także na definiowanie bardziej ambitnych celów w przyszłości.



Serwis www.doz.pl regularnie odnotowuje coraz większą oglądalność… także generowaną przez hasła tematyczne, związane z prezentowaną na stronach portalu wiedzą (baza artykułów poświęconych różnego rodzaju schorzeniom). Dla przykładu… zapytanie ‘nadczynność tarczycy’ wygenerowało we wrześniu br. o 2 005,93% wizyt więcej niż w lutym.



Jak wynika z porównania trendów dla doz.pl i dwóch największych serwisów konkurencyjnych - domzdrowia.pl oraz cefarm24.pl, wzrost zainteresowania serwisem www.doz.pl, odnotowany w ciągu ostatnich miesięcy, nie wynika z ogólnego wzrostu zainteresowania całą branżą medyczno – farmaceutyczną. Jest to efekt działań SEO / SEM prowadzonych dla DOZ od marca br.



Wyniki działań SEO / SEM realizowanych dla marki DOZ, zostały również dostrzeżone przez źródła zewnętrzne. DOZ pojawił się w czerwcowym zestawieniu najpopularniejszych witryn komercyjnych w Polce (Megapanel PBI / Gemius) - w części dot. sklepów internetowych oraz serwisów aukcyjnych - wśród 15 największych podmiotów e-commerce. Na chwilę obecną powyższe wyniki nie odzwierciedlają jednak pełnego sukcesu, ponieważ liczba użytkowników doz.pl jest znacznie większa, niż w czerwcu.


Brandingowa kampania linków sponsorowanych, realizowana w Google dla www.doz.pl od lipca br. jako wsparcie głównych działań SEO, także odnotowuje coraz lepsze wyniki. CTR kampanii w drugim miesiącu jej trwania, tj, we wrześniu br. wynosił blisko 21%.

--
Aneta Mitko

28 października 2008

Obraźliwe pozycjonowanie - ciąg dalszy

Oskarżony o obrazę prezydenta pozycjoner chce dobrowolnie poddać się karze więzienia - trąbią dziś wszystkie media. Wyrok poznamy za miesiąc.

O sprawie głośno od dawna. Internauci chętnie wypowiadają się na ten temat, bo jednych rzecz śmieszy, innych bulwersuje, a branża pozycjonerska pilnie śledzi wątek z powodu jego precedensowego charakteru.

"Marek W. chce dla siebie kary 1 roku i 2 miesięcy więzienia w zawieszeniu na 3 lata i 700 złotych grzywny" - pisze Gazeta.pl. Oskarżony chce także przeprosić Prezydenta RP, tu się jednak pojawia problem, ponieważ strony inaczej wyobrażają sobie te przeprosiny.

Nam wyjątkowo spodobał się jeden z komentarzy na forum Gazety.
Powinien mu przesłać 11 róż - na "przepraszam" podobno wystarcza...

--
Aneta Mitko

21 października 2008

Kalendarz SEO / SEM

Kalendarz imprez SEO i SEM. Polecamy!

Zebrane w jednym miejscu informacje o szkoleniach, konferencjach i wszystkich innych wydarzeniach związanych z tematyką search engine marketing / optimization.

Z kalendarza można korzystać biernie lub / i aktywnie :) dodając własne propozycje.

PS
Fajny pomysł Bartku :)

--
Aneta Mitko

20 października 2008

Warsztaty SEM w listopadzie

27 i 28 listopada br. zapraszamy do Łodzi na Warsztaty SEM.

Podczas dwóch dni szkolenia - teoria i praktyka search engine marketing, czyli:

- zasady planowania i realizacji działań SEM,
- podstawy skutecznego copywritingu,
- założenie własnej kampanii linków sponsorowanych,
- zarządzanie reklamami (m.in. w AdWords),
- optymalizacja prowadzonych działań,
- korzystanie z pomocnych w SEO i SEM narzędzi Google,
- strategie search engine marketing (na podstawie case studies).

Warsztaty prowadzone są przez certyfikowanych specjalistów reklamy PPC. Dotychczas uczestniczyli w nich przedstawiciele agencji reklamowych i interaktywnych, wyszukiwarek, banków, portali finansowych, sklepów internetowych, wydawnictw, branży turystycznej oraz FMCG.

Zajęcia odbywają się w małych warsztatowych grupach (maksymalnie 10 osób).

Więcej informacji - Ola Piechocka o.piechocka(at)bluerank.pl lub tel. 042 632 33 21

Info o poprzednich Warsztatach i nasze referencje.

--
Aneta Mitko

Google otwiera się na hazard

Internetowe kasyna i inne witryny oferujące gry hazardowe mogą teraz reklamować się w Google - podaje serwis Wirtualne Media. Na razie tylko w brytyjskim, ale można spodziewać się, że to pierwszy z wielu kroków... w kierunku otwarcia się wyszukiwarki na tę grupę reklamodawców - dochodową grupę, dodajmy... co z pewnością nie jest bez znaczenia dla Google.

Również wiele polskich firm (np. internetowi bukmacherzy) czeka na zielone światło w tym temacie. Na dzień dzisiejszy mogą oni bowiem (i to także z pewnym trudem) reklamowac się jedynie w wyszukiwarkach polskich...

--
Aneta Mitko

14 października 2008

Aby było więcej konwersji...

Realizując kampanię SEM nastawioną na konwersje, nie zapominajmy o dokładnej analizie i optymalizacji docelowych stron WWW. Źle przygotowane landing pages potrafią położyć każde działania zaplanowane nawet przez najlepszego specjalistę reklamy PPC...

Na polskim rynku pojawiło się właśnie nowe narzędzie, które może okazać się pomocne w zwiększaniu liczby konwersji - opiniac.com... To platforma do badania satysfakcji użytkowników serwisów internetowych oraz gromadzenia ocen i opinii na temat tych witryn, co pozwala na bieżąco odpowiednio kształtować ich wygląd i funkcjonalności. Landing page optymalizowany jest na podstawie wyników stałego, aktywnego pozyskiwania 'ekspertyzy' od odwiedzających serwis internautów.

Tego rodzaju analizy wspomagają zarządzanie każdą witryną, ale projekt wydaje się bardziej pasować do dużych przedsięwzięć portalowych lub e-commerce'owych, gdzie rezultaty badań i zmiany przeprowadzone na ich podstawie w danym serwisie, bezpośrednio przekładają się na wzrost konwersji - na przykład na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym...

Zobaczymy... Rozpoczynamy testowanie :)

--
Aneta Mitko

13 października 2008

SEO z przymrużeniem oka

Świat SEO... komiksowo i na wesoło... :)))

--
Aneta Mitko

7 października 2008

Skuteczny marketing w wyszukiwarkach

23 - 24 października, Warszawa (Hotel Jan III Sobieski).
SEM & SEO - skuteczny marketing w wyszukiwarkach.

W programie między innymi:

  • planowanie i realizacja kampanii PPC,
  • reklama kontekstowa a reklama tradycyjna,
  • optymalizacja i pozycjonowanie serwisów WWW,
  • wpływ działań e-PR na pozycjonowanie stron,
  • local search i mobile search - wizje ekspertów.
Zapowiada się ciekawie... i pewnie będzie burzliwie ;) jak to zwykle na tego typu konferencjach, gdzie pojawiają się konkurujące ze sobą firmy.

--
Aneta Mitko

6 października 2008

Certyfikowani przez... Netsprint

Specjaliści PPC mogą teraz zdobywać certyfikaty potwierdzające ich umiejętności w zakresie realizacji kampanii SEM nie tylko w Google, ale także w Netsprint.pl.

Z początkiem października sieć Adkontekst uruchomiła program certyfikacji konsultantów i partnerów. Inicjatywa ta skierowana jest zarówno do osób prywatnych, jak i firm.

Oprócz formalnego potwierdzenia kwalifikacji w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych w wyszukiwarkach i sieciach kontekstowych, uczestnictwo w programie pozwala uzyskać także inne korzyści. Certyfikowani partnerzy otrzymują między innymi możliwość rozliczania swoich kampanii w modelu postpaid, co jest rzeczywiście atrakcyjną propozycją dla wielu firm i reklamodawców.

Aby zdobyć certyfikat, należy zdać egzamin sprawdzający umiejętność prowadzenia kampanii SEM w sieci Adkontekst. Test przeprowadzany jest online. Składa się z 50 pytań jednokrotnego wyboru i trwa 15 minut. Aby zdać egzamin, trzeba uzyskać minimum 75% poprawnych odpowiedzi.

Powodzenia :)

--
Aneta Mitko

3 października 2008

IAB Update – nieFORMAlnie i nieOFICJALnie

Trzecie nieformalne spotkanie branży interaktywnej z marketerami dobiegło końca. Zgodnie z oczekiwaniami, zarówno podczas prezentacji, jak i w kuluarach, działo się bardzo wiele.

Start spotkania był dość mocny, gdyż rozpoczął się od... Jarka Sobolewskiego, a raczej jego koszuli. Dyrektor generalny IAB Polska stwierdził, że swój wizerunek zapragnął dostosować do poziomu kreatywności agencji interaktywnych, które miały się za chwilę zaprezentować. Na widzów spoglądał więc nie tylko on, ale również twarze: Che Guevary, Alberta Einsteina czy Boba Marleya. Oryginalnie :)

Pierwsza prezentacja miała na celu krótkie omówienie wyników badań przeprowadzonych wspólnie przez IAB, PBI i InteliWise. Analiza dotyczyła jakości obsługi klienta w Polsce. Prelegenci, czyli Andrzej Garapich z PBI oraz Marcin Strzałkowski z IntelWise, demonstrowali uzyskane wyniki rzetelnie, ale z humorem. Marcin Strzałkowski stwierdził na przykład, że „pracuje dla firmy pomagającej rozwijać się kryzysowi gospodarczemu, poprzez produkcję wirtualnych pracowników”. Same wnioski z badań były interesujące. Kto by pomyślał, że melodyjka wygrywana w infolinii podczas długiego procesu oczekiwania na rozmowę z konsultantem, to najbardziej irytujący petentów element... Tak czy inaczej, fanom programu „Szkło Kontaktowe” prezentacja na pewno się podobała. My zaś zapraszamy do dokładnego zapoznania się z raportem, bo warto.

Kolejnym prelegentem był Marek Piotrowski z FFCreation, który opowiadał o Marketingu 2.0. By zwiększyć zainteresowanie odbiorców, agencja postawiła na wiele modeli komunikacji. Prezentacja była połączeniem interaktywnych przekazów audiowizualnych oraz umiarkowanej charyzmy prowadzącego. Temat był ciekawy, ale wystąpienie znacznie się przedłużyło, co prezentacji nie wyszło ostatecznie na dobre. Publiczność zaskoczyła na pewno sztuczka z parasolką, choć Marek Piotrowski szybko odciął się od hitu lata 2007. Nie dało się też uniknąć przysłowiowej złośliwości rzeczy martwych, czyli drobnych problemów technicznych.

Swoją opinię na temat recesji w branży interaktywnej wygłosił „samozwańczy specjalista od podpasek”, czyli Dawid Szczepaniak z Grupy Opcom. Gdy zapytał publikę o zadanie w sprawie przedstawionego powyżej problemu, ta zripostowała rzecz pytaniem - czy jest na sali Hoopla? Kolejna część prezentacji dotyczyła nowej filozofii agencji interaktywnej – strategia pokochała emocje. Prelegent przedstawił też krótki case związany z prowadzoną przez Grupę Opcom kampanią wyborczą dla PO. Ogólnie, prezentacja była bardzo udana, Dawid Szczepaniak to urodzony konferansjer, który jeśli znudzi się kiedyś branżą interaktywną, to z powodzeniem może zastąpić w mediach Krzysztofa Ibisza. Ponadto, prowadzący stwierdził, że jeśli z wieczoru można wynieść coś ciekawego, to niech to będzie ten adres - http://interaktywnie.com/.

Na spotkaniu zaprezentowała się także łódzka agencja interaktywna, „działająca z głową i z jajami”, czyli MOSQI.TO. Prelegenci - Magdalena Szmidt (która na wstępie zdementowała rzekome posiadanie jaj ;) i Maciek Wiśniewski, postanowili podzielić się swoją wiedzą oraz pokazać – jak TO się robi. Prezentacja był barwna, treściwa i dobitna, w 7 krokach przybliżyła słuchaczom metody pracy agencji. Zaobserwowaliśmy jednak trzy hasła przewodnie: Nie mamy tego w d…*, Ciągle nam się chce oraz Rysujemy ładnie. Cóż, ponoć podstawą sukcesu jest szczerość.

Część bardziej oficjalną zakończyła prezentacja Romana Karaszewskiego z AdAction, który powiedział kilka słów na temat sieci reklamowej w telefonach komórkowych. Później, nieoficjalne, dyskusje na temat prezentacji i prelegentów szybko przeniosły się w okolice pachnącego grilla i otwartego baru. A dalej to już tylko gorączka czwartkowej nocy...

[A poprzednio było tak…]

--
Aneta Mitko

1 października 2008

Zabawa ze starym Google... i nie tylko

Wszystko z okazji dziesiątych urodzin Google... Zobaczcie sami :)

Jest wyszukiwarka w wersji z roku 2001 :) i interaktywna historia Google i bezcenne ;) przemyślenia googlersów na temat przyszłości... i jeszcze o tym, jak zmienić świat...

--
Aneta Mitko

30 września 2008

Google Day 2008 Experience

I stało się :)

Statek kosmiczny Google wylądował wczoraj w warszawskim Centrum Expo i zamigotał kolorowymi światłami. Do Centrum Wszechświata ściągnęli wyznawcy i Googlersi z najdalszych zakątków galaktyki. Przez cały dzień można było doświadczać na własnej skórze googlemanii. ;) W programie znalazły się bardzo interesujące kawałki, w szczególności:

- AdWords, czyli jak zrobić klientowi zajegalaktycznie i... osiągnąć orbitalne ROI…
- Analytics, mierzmy i ważmy... aby budżet promocyjny nie uszedł w bezkresną przestrzeń kosmiczną…
- Google Fun… Google Maps, iGoogle i in. gadżety, których potrzebujesz, aby poczuć smak gwiezdnego pyłu…

Podsumowując, Google Day 2008 Experience – gorąco polecamy :) bo... warto doświadczyć.

My byliśmy… i swój ślad zostawiliśmy…
Zwycięskie logo Google z Pałacem Kultury w tle :) to nasze dzieło :-)
[Namalował Zbyś. Opisał Tomuś ;]

Polecamy przejrzeć fotki z Google Day 2008
Nam szczególnie podoba się to zdjęcie... i jeszcze to...

--
Aneta Mondry

25 września 2008

Analityka SEO / SEM

Gwoli informacji... Prosto z firmy...

Rozbudowujemy dział analityczny Bluerank, który zajmuje się optymalizacją projektów SEO / SEM (pod kątem zwiększania ROI), w oparciu o szczegółowe wyniki badań dotyczących zachowań internautów.

Do zespołu analityków agencji (na stanowisku Junior Analyst) dołączył właśnie Tomasz Lewandowski, związany wcześniej z Digital One, gdzie kierował projektami m.in. dla takich marek, jak: Knoppers, Mamba, Renault, Schering...

Witamy serdecznie :)

--
Aneta Mitko

23 września 2008

Google... i wszystko jasne

Google znalazło się w pierwszej dziesiątce największych marek na świecie (wyżej są: Coca-Cola, IBM, Microsoft, GE, Nokia, Toyota, Intel, McDonald's i Disney), Google kontroluje 70% rynku reklamy w wyszukiwarkach (a zanosi się na znacznie więcej, co będzie efektem współpracy z Yahoo), z Google korzysta ponad 90% internautów w Polsce i prawie 90% na świecie. Google decyduje o 'być albo nie być' firm i ludzi. Wyrzucenie korporacyjnego serwisu z indeksu tej wyszukiwarki to konkretne straty finansowe i wizerunkowe dla firmy. Informacje o użytkownikach Sieci, jakimi dysponuje Google (niby zupełnie niewinne) zebrane w całość mogą zniszczyć karierę... A selekcja i szeregowanie wyników wyszukiwania (wedle własnego klucza przecież) to nic innego, jak wpływanie na kształtowanie naszej wiedzy i opinii. Google rządzi i wychowuje. Koncentruje tym samym niezwykle potężną władzę. Wszystko w rękach jednej korporacji, na tyle dziś silnej, że kandydaci na 'panów tego świata', ubiegający się o fotel prezydenta USA, zabiegają o spotkania z googlersami, aby móc powiedzieć wyborcom - 'jestem jak Google'. To synonim siły, władzy, i wpływów... nie tylko w Ameryce. Google całkiem realnie (poza wirtualnym światem) decyduje o polityce, gospodarce, finansach... i to w światowej skali. Ciągle chyba jednak wiele osób tego nie dostrzega... i nie docenia.

--
Aneta Mitko

22 września 2008

"Muza w Yahoo!"

Wraz z serwisem Rhapsody, Yahoo! planuje udostępniać na stronach wyszukiwarki utwory muzyczne w pełnej wersji - pisze Internet Standard. Odnośniki do nich pojawią się pod wynikami wyszukiwania i będą związane z zapytaniem wykonanym przez internautę. Pliki będzie można odsłuchać dzięki odtwarzaczowi Yahoo! Foxy Tunes. Szczegóły usługi nie są jeszcze do końca znane. Negocjacje pomiędzy Rhapsody i Yahoo wciąż trwają.

--
Aneta Mitko

19 września 2008

Posted by Sergey Brin...

Współtwórca Google - Sergey Brin... bloguje.
Pierwsze wpisy już są http://too.blogspot.com/.

--
Aneta Mitko

16 września 2008

Wyszukane wideo

Aż trudno uwierzyć, że można skonstruować wyszukiwarkę, która pozwoli na przeszukiwanie plików wideo od środka. A jednak. Udało się stworzyć narzędzie, które pozwala na odnajdywanie treści zawartych w filmie. Jest to wideo-wyszukiwarka VideoSurf, zaprezentowana podczas konferencji TC50.

Proces wyszukiwania rozpoczyna się w tradycyjny sposób - od słowa kluczowego, jednak według twórców VideoSurf, użytkownik bardzo szybko zaczyna poruszać się po wizualnym interfejsie wyszukiwarki, który jest przejrzysty i intuicyjny. Poszukiwaną scenę odnajdujemy poprzez klikanie w thumbnaile. Należy pamiętać, że VideoSurf automatycznie dodaje tagi do każdej sceny z materiału wideo. To właśnie dzięki tej czynności, wyszukiwanie scen na podstawie ich kontekstu staje się możliwe. Ponadto, interesującym nas fragmentem filmu można w prosty sposób podzielić się ze znajomymi.

Co ciekawe, wyszukiwarka VideoSurf wyposażona jest w opcję rozpoznawania twarzy. Pozwala to na wyświetlenie wszystkich scen, w których pojawia się dany aktor lub aktorka. Funkcja ta zdaje się być szczególnie istotna w przypadku poszukiwania postaci spoza pierwszego planu, które rzadko przewijają się przez główny wątek filmu.

Projekt wydaje się bardzo interesujący. Według samych twórców - technologia, którą została zastosowana, jest absolutnie nowatorska i na tym poziomie zaawansowania nie dysponuje nią żadna z obecnych na rynku wyszukiwarek. Trudno się nie zgodzić, jeśli VideoSurf naprawdę potrafi dokonywać selekcji wideo na podstawie kontekstu prezentowanych w poszczególnych scenach treści, to jest to niemałe osiągnięcie. Nie pozostaje nic innego, jak tylko zapisać się na wersję beta i przetestować.

Źródło --> AntyWeb

--
Aneta Mitko

12 września 2008

Mały błąd Google, duża panika na giełdzie

Kto by pomyślał, że pomyłka popełniona przez internetowy serwis informacyjny Google News, może doprowadzić do drastycznego obniżenia giełdowej wyceny amerykańskiej linii lotniczej United Airlines. Serwis zamieścił starą informację, która sprawiła że kurs akcji UAL spadł w ciągu kilki minut, aż o trzy czwarte – informuje Rzeczpospolita.

Agencja Bloomberg opisała historię, jak amerykańskie linie lotnicze United Airlines ratowały się w 2002 roku od bankructwa. Stary artykuł niespodziewanie stał się jednym z najczęściej czytanych tekstów na stronie internetowej lokalnej gazety z Florydy - South Florida Sun Sentinel's. Podobno duża popularność archiwalnego artykułu to kwestia pomyłki robota wyszukiwarki Google. Materiał z 2002 roku pojawił się na czołówce usługi Google News, przez co przyciągnął uwagę internautów, zwiększył popularność tekstu i automatycznie przesunął artykuł w rankingach popularności na stronie gazety. Gdy wiadomość podała agencja Bloomberg, amerykańskie linie lotnicze United Airlines straciły na wartości prawie miliard dolarów. Finał tej sprawy poznamy w sądzie.

My oczywiście zdajemy sobie sprawę z siły, z jaką wyszukiwarki oddziałują na świadomość społeczną ale to już chyba przesada. Można zadać sobie pytanie, z jakimi jeszcze newsami wywołanymi przez Google, będziemy mieli okazję zetknąć się w przyszłości? ”Pomyłka algorytmu Google doprowadziła do obalenia rządu” lub ”McCain przegrał, ponieważ Google Trends pomyliło się w ilości zapytań” - to nasze propozycje. Chętnie poznamy Wasze :)

--
Aneta Mitko

Raporty geograficzne w Google AdWords

To, że Google wciąż wprowadza mniejsze lub większe zmiany w panelu zarządzania kampaniami AdWords, wie chyba każdy reklamodawca. Ostatnio pojawiła się możliwość generowania nowego rodzaju raportów - Geographic Performance.

Raport jest teraz dostępny w Centrum Raportów AdWords. Pozwala on na wyświetlanie statystyk skonstruowanych na podstawie klucza geograficznego. Narzędzie zbiera informacje o krajach, regionach i miastach. Dane gromadzone są na koncie i przyporządkowywane do określonych kampanii oraz grup reklamowych. Dzięki tym informacjom osoba zarządzająca kampanią ma szansę na lepsze zrozumienie geograficznego źródła, które przyczynia się do generowania ruchu. Ponadto, raport Geographic Performance pozwoli udoskonalić proces właściwego dobierania parametrów kampanii, prowadzonych dla danego regionu geograficznego.

--
Aneta Mitko

11 września 2008

Ekspansja NetSprint – najpierw Litwa

NetSprint przeprowadził pierwsze - poza Polską - wdrożenia systemu reklamy kontekstowej NetSprint Adserver. Nowym klientem jest litewska firma Textads, do której należy największa sieć reklamy kontekstowej działająca na Litwie, Łotwie i w Estonii. Dzięki współpracy z NetSprint i stworzonemu przez firmę rozwiązaniu, Textads jest w stanie zarządzać emisją reklam na kilkuset litewskojęzycznych serwisach internetowych. Do końca września system będzie obsługiwał również łotewskie i estońskie strony internetowe współpracujące z Textads.

NetSprint odpowiadać będzie za technologiczną część przedsięwzięcia, jak również za dostarczenie know–how w zakresie sprzedaży i optymalizacji emisji reklam. Podczas swojej ekspansji na rynki zagraniczne, firma ma zamiar wykorzystywać doświadczenie oraz system rozwiązań stworzonych i sprawdzonych na rynku polskim. W najbliższej przyszłości planujemy dalszy rozwój systemu 'NetSprint Adserver' dla naszych partnerów litewskich oraz wzbogacanie go o kolejne funkcjonalności - powiedział Maciej Musioł, Dyrektor Pionu Rozwiązań Reklamowych w firmie Netsprint.

Wiadomo, że pierwsze efekty wdrożenia systemu reklamy kontekstowej NetSprint Adserver na rynki Litwy, Łotwy i Estonii są już widoczne oraz bardzo interesujące. CTR na serwisach należących do Textads wzrósł o 78%, a efektywny CPM o 61%.

--
Aneta Mitko

5 września 2008

Napisali do nas...

Witam serdecznie
Chciałbym się z Panią / Panem spotkać / zdzwonić i porozmawiać o potencjale...

Zaproszenie na randkę w ciemno? :) Nie. To tylko fragment oferty, jaką otrzymaliśmy dziś od... jednej z konkurencyjnych agencji SEO / SEM. Przez grzeczność jej nazwę wytniemy z dalszego cytatu.

Reprezentuję firmę która dostarcza najwyższej jakości usługi pozycjonowania stron (SEO) i zarządzania kampaniami Google Adwords (PPC) w Polsce (...) Pracujemy dla największych, najbardziej wymagających Klientów (...) Jesteśmy agencją z największym doświadczeniem i know-how z zakresu SEM w Polsce i dzięki temu jesteśmy w stanie zaoferować najniższe ceny na rynku.

Najwyższej, największych, najbardziej, naj...
Najgorszy e-mail marketing... mimo najlepszych pewnie intencji :)
Nie polecamy!

Czekam na kontakt i jestem do Pani / Pana dyspozycji.

Nie skorzystamy :)

--
Redakcja

3 września 2008

Dopłynął do Bluerank

Gdzie jest Nowicki - plotkowała branża interaktywna, gdy ten oznajmił wszystkim, że trawa po drugiej stronie rzeki jest bardziej zielona i… odszedł z Digital One… Dziś wiadomo już, że skusił go błękit, a nie zieleń… Zbyszek jest w Bluerank.

Do końca lipca 2008 piastował kluczowe stanowisko w Digital One. W sierpniu żeglował, odpoczywał i planował ścieżki dalszej kariery zawodowej. We wrześniu jedna z nich przywiodła go do nas.

Z agencji do agencji, z Interactive’u do SEM’u… to blisko. Na czym więc polega zmiana - pytają znajomi z branży… Nie zdradzę, bo wszyscy zapukaliby do drzwi Bluerank ;) – żartuje Nowicki… A poważnie mówiąc – to proste. Zawsze chodzi o biznes, przyszłość, potencjał, prestiż, sukces… Niepotrzebne skreślić. :)
Zbyszek Nowicki jest od dzisiaj Partnerem w spółce Bluerank. Ze zdwojoną siłą ruszamy na podbój rynku – mówi szef agencji, Maciek Gałecki. Zebraliśmy zespół, który współtworzył historię polskiego Interactive, teraz będziemy kształtować polski SEM i promować go na świecie…

Niniejszym... witamy w gronie blueranków :-)

--
Aneta Mitko

2 września 2008

Przeglądarka Google

Google Chrome - przeglądarka internetowa produkcji Google. Więcej na temat jej funkcji znajdziecie tutaj. Ma być szybka, stabilna, kompleksowa, bezpieczna i wygodna... Tak przynajmniej zapewniają informacje prasowe. Na razie działa w wersji beta.

Czekamy na pierwsze wrażenia internautów...

--
Aneta Mitko

1 września 2008

Warsztaty SEM 9 - 10 października

Bluerank zaprasza do Łodzi na kolejną edycję Warsztatów SEM, w dniach 9 - 10 października 2008.

W programie między innymi...

  1. Planowanie i realizacja kampanii linków sponsorowanych w polskich wyszukiwarkach.
  2. Podstawowe zasady copywritingu w działaniach search engine marketing.
  3. Wykorzystanie narzędzi Google (Google Analytics, Google Trends, i in.) do optymalizacji SEM.
  4. Obsługa panelu do zarządzania reklamami w Google (AdWords), Netsprint (Adkontekst)...
  5. Strategie SEM na podstawie wybranych case studies z różnych sektorów rynku .
Poprzednie Warsztaty Search Engine Marketing / Referencje

Warsztaty SEM 12 - 13 czerwca 2008
Warsztaty SEM 17 - 18 kwietnia 2008
Warsztaty SEM 24 - 25 stycznia 2008
Warsztaty SEM 29 - 30 listopada 2007

Więcej informacji

Osoby zainteresowane uczestnictwem w najbliższym szkoleniu i / lub poznaniem warunków tego uczestnictwa - prosimy o kontakt (bluerank@bluerank.pl).

Firmy zainteresowane warsztatami SEM 'szytymi na miarę', tj. szkoleniem o charakterze wewnętrznym, również prosimy o przesyłanie zapytań i zgłoszeń pod ten adres.

--
Aneta Mitko

29 sierpnia 2008

Nowości w Netsprint - INTERTEXT

Od września będzie można skorzystać z nowych możliwości reklamy kontekstowej oferowanej przez Netsprint. Pojawi się tu między innymi (nieobecna dotychczas w tym systemie) forma reklamowa – Intertext (rodzaj reklamy śródtekstowej).

W artykułach publikowanych na serwisach partnerskich sieci Adkontekst wybrane słowa (po najechaniu na nie kursorem) aktywować będą (powiązaną z danym słowem kluczowym) reklamę tekstową lub graficzną, która wyświetli się internaucie na kilka sekund… Po kliknięciu w nią, użytkownik przejdzie na reklamowaną stronę.

Specyfikacja reklam pozostaje bez zmian. W przypadku form tekstowych, na jednej stronie zaplanowano maksymalnie cztery reklamy (po 95 znaków każda). Jeśli chodzi o formy graficzne – na jednej stronie będą maksymalnie dwie.

--
Aneta Mitko

26 sierpnia 2008

Korzystając z wyszukiwarki chronisz lasy

Forestle.org umożliwia korzystanie z wyszukiwarki Googlepodaje Dziennik Internautów… Różnica polega jedynie na tym, że gdy przeszukujemy Internet poprzez stronę forestle.org zamiast bezpośrednio google.com, dochód z wyświetlających się tam reklam przeznaczany jest na działania związane z ochroną lasów tropikalnych. Pod całą akcją podpisuje się organizacja The Nature Conservancy.

Podobno każde wpisane w wyszukiwarce zapytanie (z poziomu strony forestle.org) przyczynia się do uratowania 0.1 m² lasu deszczowego. To mniej więcej powierzchnia ekranu monitora. Chyba warto spróbować, co?

Tak wygląda strona główna wyszukiwarki w wersji PL.
Tak prezentują się przykładowe wyniki wyszukiwania
A tutaj wyniki wyszukiwania z przykładowymi reklamami.

--
Aneta Mitko

25 sierpnia 2008

PageRank i Quality Score... Buzzwords SEM

Doczekaliśmy czasów, w których i SEO i SEM dorobiły się własnych buzzword’ów, co niechybnie świadczy o tym, że branża się rozwija i jeszcze długo pozostanie na tzw. TOPie. Określenia, które robią chyba największą 'karierę' to PageRank i Quality Score.

PR - w potocznym rozumieniu - staje się synonimem oceny serwisu WWW (w skali 1 do 10) i funkcjonuje w ogólnej świadomości trochę tak, jak recenzja witryny. Ludzie myślą sobie „SUPER mam PR5, znaczy… moja strona jest niezła”, innymi słowy – „nie jestem już middle middle class, tylko middle class… w necie”. ;)

QS z kolei, staje się powoli 'wszystkomówiącym' wskaźnikiem, którego klienci chętnie używają (nie wiedzieć czemu) do oceny agencji realizującej ich kampanie linków sponsorowanych. „Wysokie QS osiągacie? To dobrze, dobrze, bardzo dobrze. Robimy deal.” :)

Mity, mity, mity… Czas obalić dwa najważniejsze!

Czytaj dalej >>

--
Aneta Mitko

22 sierpnia 2008

Zmiany w Quality Score

Wynik jakości (quality score) to wartość wykorzystywana do pomiaru jakości i trafności reklam oraz określania minimalnej ceny ofertowej w kampanii SEM realizowanej na Google. Wynik ten wpływa m.in. na pozycję reklam wyświetlanych na stronach wyników wyszukiwania i w systemie kontekstowym, oraz cenę za kliknięcie. Im wyższa wartość quality score, tym niższe CPC (cost-per-click) oraz tym lepsze miejsce pojawienia się naszej reklamy.

Google zapowiedziało właśnie zmiany związane z wyznaczaniem wyniku jakości… Zostaną one wprowadzone jeszcze w tym miesiącu. Najważniejsze to:

1. Uwzględnianie 'search query performance' przy liczeniu quality score.
2. Zastąpienie minimalnej stawki ofertowej stawką 'first page bid'

Przede wszystkim, quality score zyska na precyzyjności, gdyż przy jego obliczaniu brane będą teraz pod uwagę także zależności pomiędzy wyszukiwanymi przez internautów hasłami, a częstotliwością klikania przez nich w reklamę, która pojawia się po wpisaniu tych haseł w wyszukiwarce (tzw. search query performance). Oznacza to, że odbiorcom serwowane będą reklamy lepiej dopasowane do ich oczekiwań, a reklamodawcy wzrośnie wynik jakości, co ostatecznie wpłynie oczywiście na opłacalność jego działań promocyjnych w wyszukiwarce.

Co ważne - z punktu widzenia realizatorów kampanii – minimalna cena ofertowa (minimum bid), czyli najniższa kwota, jaką reklamodawca może zapłacić za kliknięcie, aby słowo kluczowe powodowało wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania, zastąpiona zostanie stawką (first page bid) konieczną do zadeklarowania w celu wyświetlenia reklamy na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Oto przykład ilustrujący wprowadzone zmiany…

Załóżmy, że promujemy się na słowo kluczowe 'mleko’… Nasze reklamy pojawiające się na to słowo lepiej sprawdzają się w USA niż w Kanadzie. Do tego okazuje się, że więcej kliknięć zbieramy od tych użytkowników, którzy wpisują w wyszukiwarce zapytanie 'mleko dostawa' niż od tych, którzy wpisują tylko 'mleko'…

Dotychczas, przy 'statycznym quality score' i minimalnej cenie ofertowej, reklamy wyświetlały się na wszystkie wymienione zapytania, bez uwzględnienia wspomnianych różnic w skuteczności, zależnych od lokalizacji (Stany Zjednoczone vs Kanada), czy wpisanego w wyszukiwarce hasła ('mleko' vs 'mleko dostawa'). Teraz będzie to regulowane dynamicznie, dzięki czemu wynik jakości będzie lepszy.

--
Aneta Mondry

21 sierpnia 2008

Linki w mediach lokalnych skutkują

Sierpniowy raport Online Publishers Association - Local Online Media: From Advertising to Action dowodzi, że reklamy publikowane na stronach internetowych mediów lokalnych wywierają znaczący wpływ na zachowania konsumentów.

Reklama taka (w tym także np. kontekstowe linki sponsorowane) skłania duży procent użytkowników do określonego działania (odwiedzenia serwisu czy dokonania zakupu lub wykonania innej - założonej w kampanii promocyjnej - akcji).

W przypadku witryn lokalnych gazet codziennych mówimy o 46% internautów.
W przypadku serwisów regionalnych stacji TV jest to 44% użytkowników.
W przypadku czasopism – 42%.
Serwisy opiniotwórcze – 39%.
Portale – 37%.

Cóż proszę Państwa… Pozostaje nam tylko apelować - doceniajcie reklamę lokalną online. Jak widać jest to potencjał… nie do pogardzenia.

--
Aneta Mitko

20 sierpnia 2008

Informuj o dostawie gratis w linkach

Masz sklep internetowy… i konkurencję. Musisz przyciągnąć klientów na swoją stronę. Wprowadzasz bonusy. Dokładasz do interesu z nadzieją, że… jeśli zainwestujesz i zafundujesz klientom na przykład darmową dostawę zakupionych u ciebie produktów, to chętniej i częściej będą robić zakupy w twoim sklepie niż w sklepie konkurencji. Świetnie! Tylko… Kto o tym wie? Trzeba rzecz zakomunikować! Wtedy zwiększymy przychód i dochód.

Gratis, czyli działamy wabikiem
Oferujesz dostawę gratis niezależnie od wartości zakupu. Na co możesz liczyć? Na większą liczbę transakcji, ale także mniejszą średnią wartość koszyka. Prawdopodobnie na wzrost liczby odwiedzin, ale i więcej pracy natury logistycznej. Jeśli poinformujesz o bonusie na stronach swojego sklepu – skorzystają z niego głównie stali i niewielka ilość przypadkowych klientów. Jeżeli poinformujesz o tym zarejestrowanych użytkowników serwisu, którym wyślesz stosowny newsletter z informacją… sytuacja będzie wyglądać nieco lepiej. Czy to wszystko jednak wystarczy, aby liczyć na jakiś satysfakcjonujący zwrot z inwestycji?

Sklep internetowy larifari.pl…
Sklep internetowy oferujący soczewki kontaktowe w marcu tego roku wprowadził dla swoich klientów bonus w postaci darmowej dostawy zakupów, niezależnie od ich wartości. Oto, co się zmieniło w ciągu miesiąca (w porównaniu z okresem poprzedzającym, również trzydziestodniowym).

- Ilość wejść do sklepu wzrosła o 5,16%.
- Internauci przebywali na stronach larifari.pl średnio o 11,18% dłużej.
- Liczba konwersji (zakupów) podniosła się o 11,11%.

To pozytywne efekty działań, ale były niestety i te negatywne.

- O 16,38% zmalała średnia wartość koszyka.
- Odwiedzono mniej podstron (o 1,62%).
- Przychód zmniejszył się o 7,10%!

Bilans średnio zadowalający prawda? Na szczęście powyższe dane obejmują wyłącznie statystyki oparte na ruchu generowanym przez naturalne wyniki wyszukiwania z Google, prowadzące do sklepu larifari.pl.

Darmowa dostawa opłaciła się
Inwestycja sklepu związana z wprowadzeniem darmowej dostawy opłaciła się, bo rzecz komunikowano w linkach sponsorowanych. Co zdołano dzięki nim zdziałać przez 30 dni w marcu tego roku (w porównaniu z trzydziestodniowym okresem poprzedzającym)?

- Przychód zwiększył się o 68,16%!
- Odnotowano o 16,36% więcej wejść do sklepu.
- Liczba konwersji wzrosła o 100%, a wskaźnik konwersji o 72,22%!

W tekstach reklamowych wykorzystanych w tej kampanii pojawiały się słowa – wytrychy, tj. 'darmo' i 'gratis'. Sprawdziły się tu zarówno linki, które bazowały na ciekawej grze słów nawiązującej do frazeologii odnoszącej się do wzroku, oczu, spojrzenia, co bezpośrednio związane jest z głównym asortymentem reklamowanego sklepu, jak i te nieco mniej oryginalne. Dla bardziej precyzyjnego skierowania przekazu reklamowego w większości linków wykorzystano opcję dynamicznego tytułu, tzw. Keyword Insertion Tool, co pozwala na wyświetlenie w nagłówku reklamy frazy bądź słowa, które wystąpiło w zapytaniu internauty.



Dwa razy więcej konwersji

Warto zwrócić uwagę na różnice w ilości konwersji generowanych (po wprowadzeniu darmowej dostawy) przez linki sponsorowane oraz naturalne wyniki wyszukiwania. Te ostatnie praktycznie w ogóle nie zareagowały na zmiany (bonusy) oferowane przez larifari.pl, tymczasem… Linki sponsorowane komunikujące dostawę gratis zaowocowały dwukrotnym wzrostem konwersji, które w tym przypadku oznaczały dokonanie zakupów na stronie. Co więcej - odnotowano, iż klienci, którzy po raz pierwszy dokonali zakupu w w okresie promocyjnym, ponawiają obecnie zamówienia z podobną częstotliwością, jak internauci będący klientami larifari.pl jeszcze przed promocyjnym okresem z darmową dostawą…

Reklamuj bonusy – zyskasz więcej

Prosprzedażowe działania reklamowe sklepu larifari.pl prowadzone w Internecie pokazują, jak optymalnie można wykorzystać kampanię SEM (search engine marketing) dla zwiększenia ROI. Przytoczone tu liczby są świetną ilustracją specyfiki linków sponsorowanych oraz adekwatności ich stosowania w krótkotrwałych akcjach promocyjnych realizowanych przez podmioty e-commerce dla podniesienia poziomu sprzedaży. Sklep 'zainwestował' w darmową dostawę i… dzięki reklamie w wyszukiwarce (była to jedyna forma promocji) zwiększył odwiedzalność serwisu, liczbę zarejestrowanych użytkowników (klientów), sprzedaż produktów oraz… przychód. W rezultacie, mimo zmniejszenia średniej wartości koszyka, wyszedł na… duży PLUS.

"Kampania bardzo dobrze obrazuje, jak ważny w reklamie w wyszukiwarkach jest przekaz. W wynikach organicznych nie byliśmy w stanie zaprezentować użytkownikowi informacji o darmowej dostawie, w linkach sponsorowanych - jak najbardziej. Różnica w konwersji na korzyść płatnych odnośników nie powinna zatem dziwić. Dla mnie jest to również dobry przykład na to, jak istotne jest szukanie unikalnych cech oferty, gdy chce się maksymalizować zwrot z inwestycji w AdWords. Darmowa dostawa to oczywiście tylko jedna z możliwości…" - podsumowuje Wojtek Kyciak z larifari.pl.

--
Aneta Mitko

18 sierpnia 2008

Wyszukiwanie i Google

O tym piszemy najczęściej... także o linkach, kliknięciach i pierwszych pozycjach, czyli... wszystko w najlepszym porządku. Nasz blog (mimo, że jest blogiem firmowym) skupia się na kluczowych zagadnieniach SEO / SEM, a nie na Bluerank, z czego niezmiennie jesteśmy dumni ;)

PS
Chmurkę tagów można sobie samodzielnie wygenerować tutaj.

--
Aneta Mitko

13 sierpnia 2008

3 powody, dla których warto patrzeć na ręce agencjom SEO

Kilka ostatnich dni uświadomiło nam wagę problemu, który dotyczy większości serwisów pozycjonowanych przez agencje SEO. Co gorsza, jego rozwiązanie wcale nie jest proste i wymaga często podjęcia trudnej decyzji.

Systemy wymiany linków - dobre czy złe?
Klienci nie znający ryzyka "pozycjonowania" - etyczne czy nieetyczne?

Zapraszamy do dyskusji na łamach interaktywnie.com >>

--
Aneta Mitko

11 sierpnia 2008

63% kliknięć dla Top3 wyników wyszukiwania

Serwis Searchlight Digital opublikował interesujące wyniki badań dotyczące rozkładu kliknięć w organicznych wynikach wyszukiwania.

Dane zebrane przy pomocy wyszukiwarki AOL (wykorzystującej mechanizm Google) obejmują analizę 36 389 567 wyszukań oraz 19 434540 kliknięć pochodzących od milionów internautów. Analizą objęte zostały tylko wyniki organiczne, z pominięciem wyników sponsorowanych.

Z badań wynika, że:

  • 42,3% kliknięć dotyczyło pozycji pierwszej,
  • linki w top3 wyników wyszukiwania zebrały łącznie 62,7% kliknięć,
  • linki w top10 to aż 89,7% klików.
Jednocześnie potwierdziła się również teza, że będąc na miejscu 10 w wynikach wyszukiwania, osiągniemy większą liczbę wejść niż z pozycji 9.

Z danych możemy też wywnioskować, że aż 46,6% wyszukań nie skutkowało kliknięciem w żaden wynik wyszukiwania, co oznacza, że prawie połowa internautów nie była zadowolona z otrzymanych wyników, bądź też zmieniła zapytanie (np. na bardziej szczegółowe).

Wyniki można obejrzeć w przytoczonym raporcie.

Badania przeprowadzone przez iProspect kilka miesięcy temu wykazały, że 68% internautów klika wyłącznie w linki na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, tutaj statystyki są jeszcze wyższe. Wniosek zatem nasuwa się tylko jeden – nie będąc obecnym na pierwszej stronie, nie mamy co liczyć na sukces.

--
Maciej Gałecki

6 sierpnia 2008

Google Insight for Search

Narzędzie Google, dzięki któremu możemy zapoznać się z najczęściej wyszukiwanymi frazami (z uwzględnieniem danych demograficznych).

Google Insight for Search pozwala sprawdzić najpopularniejsze wśród zapytań wyszukiwarkowych frazy – w danej kategorii tematycznej (np. Internet, motoryzacja, biznes, rozrywka…), regionie świata / kraju, oraz w wybranym okresie. Ponadto, dostajemy informacje na temat tzw. wyszukiwań rosnących, dzięki czemu zilustrowane są trendy / znaczące zmiany w wyszukiwaniu, które mogą być bardzo istotne z punktu widzenia marketera PPC czy pozycjonera.

Inne przydatne w SEO i SEM narzędzia Google

- Google Analytics
- Google Trends
- Google AdWords narzędzie propozycji słów kluczowych
- Google narzędzie podglądu reklamy
- Google Ad Planner

--
Aneta Mitko

5 sierpnia 2008

Co by było, gdyby...

Gdyby zamiast mozolnie pracować nad odpowiednim pozycjonowaniem strony, można było ładnie poprosić Google o pomoc… ;-) w osiągnięciu wysokich pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania…
Niektórzy już wpadli na taki pomysł modyfikując źródło strony, które wzbogacili o taki oto parametr ;)
<meta name="GooglePray" content="Google, please rate me high by keywords fryzury, katalog fryzur"/>
To autentyczny tag widoczny w źródle na stronie ikf.com.pl/paznokcie/ :]
[znalezionie na Goldenline.pl wśród postów opublikowanych na forum grupy Pozycjonowanie stron WWW]

--
Redakcja

4 sierpnia 2008

AdSense for Games

Już niedługo Lara Croft po kolejnym swoim efektownym pościgu powie - nie spociłam się, bo używam antyperspirantu… [i tu padnie nazwa produktu]. Tak właśnie reklamy wkroczą / wkraczają w świat gier, a Google będzie mieć w tym swój 'kontekstowy' udział oferując usługę typu - AdSense w grach.

Reklamodawcy poprzez googlową platformę będą mogli zakupić (zarezerwować) dla siebie atrakcyjną przestrzeń reklamową w wirtualnym świecie - najpierw reklamy serwowane będą poprzez system Google w wybranych grach online, z czasem także w grach na PC czy konsole. Dostępne będą dwa formaty - reklama tekstowa oraz video.

Zapowiada się bardzo ciekawie.

--
Aneta Mitko

1 sierpnia 2008

Anomalia w AdWords?

Na (w sumie mocno konkurencyjne) zapytanie 'bielizna', w wynikach wyszukiwania Google internautom ukazywała się dziś reklama sklepu z... oponami. :) Chodzi o (widoczny na poniższym screenie, przysłanym nam przez jednego z czytelników) czwarty link sponsorowany z prawej strony.


Nie ma co... Błąd Matrixa ;)

--
Aneta Mitko

31 lipca 2008

Netsprint i WP podają…

Najczęściej wyszukiwane online marki samochodów w pierwszym półroczu 2008 to: Opel, BMW i Toyota. W statystykach z marca br. pojawiło się dodatkowo Ferrari, co miało związek z tragicznym wypadkiem Macieja Zientarskiego.

Analizie poddano wszystkie wyrażenia wpisane przez internautów do wyszukiwarki Netsprint / WP od początku stycznia do końca czerwca 2008 r. Zestawienie najpopularniejszych zapytań, czyli tak zwane "najpopy", wyraźnie pokazuje tendencje w kształtowaniu się zainteresowań polskich internautów.

W kategorii najpopularniejszych wydarzeń zwyciężyły Euro 2008 i Euro 2012. Zainteresowanie budziły również święta wielkanocne - internauci często szukali gotowych życzeń w języku angielskim. W muzyce - tradycyjnie już – największym zainteresowaniem cieszyła się Doda. W top 10 popularnych filmów i seriali prym wiodły „M jak miłość” oraz „Włatcy móch”. Czołówkę półrocznego zestawienia w temacie najczęściej wyszukiwanych gwiazd ekranu okupowały: Katarzyna Cichopek, Pamela Anderson, Anna Mucha i Anna Przybylska. Badanie najpopularniejszych zapytań w obszarze sportu pokazuje, jak zainteresowanie daną dyscypliną skorelowane jest z sukcesami sportowców - o Roberta Kubicę internauci pytali niemal dwukrotnie częściej niż o kolejnego w rankingu - Euzebiusza Smolarka. Na pierwszym miejscu w kategorii literatura znalazł się Kubuś Puchatek. W polityce… tematyka UE oraz lustracji. W top 10 najczęstszych zapytań znalazły się też słowa "Tybet" i "Kosowo", które wyszukiwano częściej niż np. te, dotyczące PiS albo Donalda Tuska.

Więcej na ten temat na stronach Netsprinta.

--
Aneta Mitko