28 stycznia 2009

Google Analytics - poradnik (cz. I)

Prowadząc kampanię linków sponsorowanych, niejednokrotnie sięga się do narzędzi Google, między innymi do Google Analytics, co pozwala na optymalizację działań reklamowych realizowanych dla danego serwisu. Dlatego rozpoczynamy dziś serię poradnikowych wpisów dotyczących korzystania z dobrodziejstw ;) Analyticsa w kontekście działań SEM.

Na początek Flash... No problem

Google Analytics jest narzędziem, które umożliwia śledzenie akcji na serwisach wykonanych w technologii Flash. Dzięki implementacji odpowiedniego kodu jesteśmy w stanie rejestrować 'wędrówki' użytkowników po serwisie. Odpowiedni kod należy zaimplementować w menu nawigacyjnym, co pozwala nam 'odnotować' wirtualne odsłony stron w serwisie fleszowym...

Korzystamy ze skryptu w następującej postaci:
on (release) {getURL(“javascript:urchinTracker(’/nazwa_widziana_w_interfejsie’);”);}

Kodując wszystkie linki znajdujące się w serwisie, uzyskamy pełny obraz aktywności użytkowników. Dodatkowo, możemy skonfigurować cele i ścieżki celów w oparciu o wirtualne adresy naszych stron. W najnowszej wersji Google Analytics 2.0 śledzenie technologii Flash stało się jeszcze łatwiejsze, ponieważ wyposażono go w nową funcjonalność.

--
Tomasz Lewandowski


Udostępnij:

2 komentarzy:

Anonimowy pisze...

W istniejącej od roku wersji Google Analytics trzeba zamiast urchinTracker wpisać: pageTracker._trackPageview

Bluerank pisze...

Zgadza sie, w wersji 'ga.js' skrypt będzie wyglądał w nastepujący sposób:

on (release) {
getURL(“javascript:pageTracker._trackPageview(’/nazwa_widziana_w_interfejsie’);”);
}

Tomek Lewandowski