11 maja 2009

Google Analytics - analiza ruchu organicznego - poradnik (cz. IV)

Wejścia z pierwszej strony wyników wyszukiwania generują większościowy traffic w wielu serwisach internetowych. Interesującą kwestię do analizy stanowi pytanie - jak to kształtuje sie ilościowo. Czy wejścia z pierwszej strony wyników wyszukiwania stanowią 80% wartości całego ruchu organicznego i można tu zastosować zasadę 20/80, czy może liczba wizyt z pierwszej strony stanowi więcej niż 80%?

Analizę ilościową można przeprowadzić, konfigurując odpowiedni filtr w Google Analytics. Filtr ten pozwala wyświetlić raport, w którym widać poszczególne strony wyników wyszukiwania wraz z ilością wizyt w serwisie wygenerowanych przez te strony.

Przeprowadzona przez nas analiza dotyczyła portalu rejestrującego ponad milion wizyt miesięcznie. Okazało się, że pierwsza strona naturalnych wyników wyszukiwania generuje aż 96% wizyt. Rezultat ten nasuwa dość oczywisty wniosek – dalsze strony wyników wyszukiwania mają marginalne znaczenie ze względu na cząstkowy wręcz udział w ruchu organicznym dla badanego serwisu.

--
Tomasz Lewandowski


Udostępnij:

2 komentarzy:

Bartek Berlinski pisze...

Czy ten serwis jest z rynku polskiego, niemieckiego, amerykańskiego?

Anonimowy pisze...

Serwis funkcjonuje na rynku Polskim. Nie podaję nazwy klienta - są to informacje poufne. Istotne jest, że serwis rejestruje ponad 1 000 000 wizyt/mc i dlatego jest to odpowiednio duży i interesujący zbiór danych do analizy.

Tomek Lewandowski