8 czerwca 2009

Reklama kontekstowa na blogach RU?

Reklama kontekstowa na stronach blogów - warto się w to bawić, czy nie? Spójrzmy na statystyki opublikowane przez rosyjską wyszukiwarkę Yandex.

Oto, jak wygląda potencjalna przestrzeń reklamowa…

Jak wynika z badań Yandexu przeprowadzonych wczesną wiosną tego roku, w Runecie funkcjonuje 7,4 mln blogów. To dwukrotnie więcej, niż odnotowano w ubiegłym roku. Na całym świecie (wg danych Technorati za 2008 rok) jest ich ponad 133 mln, z czego rosyjskie blogi stanowią 5%.

70% blogów jest rozmieszczonych na serwisach: LiveJournal.com, Blogs.Mail.ru, Ya.ru i LiveInternet.ru. Na LiveInternet powstaje najwięcej blogów, ale są one stosunkowo najrzadziej aktualizowane. Najchętniej odwiedzane są blogi na LiveJournal. Gromadzą one audytorium liczące 8,7 mln ludzi.

W czołówce 10 najpopularniejszych blogów znalazł się Twitter.com, choć nie jest to blog w pełnym tego słowa znaczeniu - długość jednego posta nie może przekroczyć tu 140 znaków (tzw. miniblog). Jak się okazuje, jest to czynnikiem zachęcającym do regularnego pisania - aż 80% blogów na Twitterze jest systematycznie aktualizowanych, na innych – klasycznych blogach wartość ta sięga zaledwie 30%.

Najwięcej (bo aż 49 000) rosyjskojęzycznych blogów redagowanych jest w Moskwie. Potem kolejno w: Petersburgu (37 893), Kijowie (15 740) i Mińsku (8399). Całkiem pokaźna liczba blogerów pisze po rosyjsku także z Londynu (1053) i Nowego Jorku (845).

Przeciętny rosyjski bloger to 22-letnia mieszkanka Moskwy redagująca swój blog od blisko dwóch lat, mająca kilkunastu (18) wiernych czytelników.

Każdego dnia powstaje milion nowych wpisów na blogach (300 000 notek i 700 000) komentarzy. Internautów czytających blogi jest 30 razy więcej, niż piszących (choć średnia liczba stałych czytelników osobistego bloga wynosi zaledwie 18 osób). Rozróżnia się 3 kategorie aktywnych blogerów: osoby piszące tylko notki (26%), osoby wyłącznie komentujące wpisy blogowe (21%), oraz internautów redagujących zarówno notki, jak i komentarze (53%).

Średnia długość wpisu blogowego to 101 słów. Tytuły notek składają są zwykle dwu- lub trzywyrazowe. 5,5% wpisów w ogóle nie zawiera słów, lecz fotografie. W marcu 2009, aż 49% wszystkich postów zawierało obrazki (nie znaczy to jednak, że blogerzy zamieszczali aż tyle grafik, w tej wartości ujęte są bowiem również emotikony). 4% blogów to blogi wideo.

Od lata 2008 roku drastycznie wzrosła liczba blogów 'spamowych'. Yandex klasyfikuje aż 1/3 postów i komentarzy jako spam (np. z 225 000 wpisów z 22 stycznia br. aż 75 000 uznano za spam).

--
Małgorzata Karasek


Udostępnij:

0 komentarzy: