7 lipca 2009

TOP 3 zamiast 'ulubionych'

89% internautów deklaruje, że szukając w necie jakiejś firmy lub marki, częściej używa przy tym okna wyszukiwarki zamiast paska adresowego przeglądarki (nawet wtedy, gdy doskonale znana jest nazwa szukanej firmy / marki). Co więcej, odwiedzając po raz kolejny stronę tejże firmy / marki internauci także chętniej korzystają z wyszukiwarki i generowanych przez nią wyników wyszukiwania niż na przykład z zakładki w 'ulubionych', prowadzącej do strony, o której mowa.

Jeśli dodamy do tego fakt, że 75% użytkowników wyszukiwarek rzadko przegląda więcej niż 3 pierwsze strony wyników wyszukiwania (tj. 30 rezultatów)... ogromnego znaczenia nabiera to, aby na hasła brandingowe nasza firma / marka była naprawdę wysoko.

Ułatwione zadanie mają tu firmy, których nazwy są niepowtarzalnymi neologizmami, nieco trudniej będzie tym, których nazwę stanowi popularne słowo lub słowa. W takiej sytuacji ratunkiem są zawsze linki sponsorowane.

PS
Badanie przeprowadziła w październiku 2008 na próbie 1000 osób firma Lightspeed Research.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

1 komentarzy:

Unknown pisze...

Nazwa firmy to klucz do jej sukcesu ; zarowno online, jak i offline. Dlatego jesli firma posiada "unikalna" nazwe - chwala jej za to. Ale jesli nie - Swiat sie nie konczy. Nalezy np. tworzyc niepowtarzalne leksykalnie marki. Pachnie kosztami? Niekoniecznie. Spece od brandingu wiedza to najlepiej. Pozdrawiam, Pawel Szczepaniec.pl