20 listopada 2009

SEO - często zadawane pytania

Za ile można sensownie pozycjonować witrynę z rozróżnieniem na popularność fraz – jakie są różnice pomiędzy mało popularną frazą, a drogim do wypozycjonowania słowem np. „meble”?

Wycena działań SEO jest kwestią indywidualną dla każdego serwisu, ponieważ na sam koszt działań, oprócz konkurencyjności danej frazy, w znacznym stopniu wpływa również struktura, zawartość i stopień zoptymalizowania (pod kątem wyszukiwarek) pozycjonowanej witryny. W przypadku mniej popularnych fraz duże efekty można osiągnąć już samą optymalizacją serwisu, bardziej konkurencyjne frazy wymagają ciągłej pracy przy budowaniu odnośników, co automatycznie wpływa na koszt pozycjonowania. Zwykle koszty działań SEO możemy podzielić na dwa elementy: koszt audytu SEO - czyli analizy serwisu i przygotowania rekomendacji dotyczących poprawy widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania, oraz koszt pozycjonowania (np. określonej listy słów kluczowych, lub inny przyjęty model rozliczeń).

Jak wyglądają koszty walki o pierwszą pozycję w Google na najdroższe frazy, a jak to wygląda w przypadku bardziej niszowych usług?

W przypadku niszowych słów kluczowych wysoką pozycję można osiągnąć o wiele łatwiej i niższymi kosztami, często wystarcza do tego dobra optymalizacja serwisu. W przypadku popularnych fraz musimy pamiętać, że równolegle z nami aktywnie działa konkurencja, dlatego podstawą do osiągnięcia sukcesu są regularne i ciągłe działania polegające na pozyskiwaniu wartościowych odnośników prowadzących do serwisu. Im bardziej popularna fraza, tym prace nad budowaniem dobrej jakości linków są bardziej czasochłonne i koszt pozycjonowania wzrasta.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: