11 stycznia 2010

Wpływ kampanii graficznej w ‘kontekście’ na wyniki kampanii PPC w ‘szukaj’

Czy jednoczesne prowadzenie kampanii w sieci kontekstowej i na stronach z wynikami wyszukiwania może wpłynąć na polepszenie wyników tej drugiej?

Okazuje się, że tak.

Nasze case study dot. jednego z projektów SEM realizowanych dla branży finansowej (kampania sprzedażowa promująca produkt bankowy) dość wyraźnie pokazuje wpływ graficznej kampanii reklamowej realizowanej w sieci kontekstowej na polepszenie wyników kampanii tekstowej realizowanej w ‘szukaj’.

Porównaliśmy wyniki kampanii z października i listopada 2009…

Biorąc pod uwagę jedynie działania PPC realizowane na stronach wyników wyszukiwania, uzyskaliśmy wzrost efektywności kampanii na poziomie:

+6% (jeśli chodzi o ilość kliknięć w reklamy),
+13% (ilość odsłon reklam),
+22% (liczba konwersji),
+15% (CR, czyli wskaźnik konwersji).

12 XI 2009 kampanię w ‘szukaj’ rozszerzono o kampanię graficzną w ‘kontekście’…

Niecałe trzy tygodnie wystarczyły, aby zaobserwować znaczny wpływ kontekstowej kampanii graficznej na wyniki kampanii PPC realizowanej (dla tych samych produktów) na stronach z wynikami wyszukiwania. W momencie uruchomienia kampanii graficznej w ‘kontekście’ odnotowano wyraźny wzrost zainteresowania promowanym tematem / produktem w ‘szukaj’.



Konwersje po wyświetleniu, a wzrost zainteresowania reklamowanym produktem

Konwersje po wyświetleniu to kolejny parametr opisujący przebieg i skuteczność kampanii kontekstowej w Google. Śledzenie konwersji po wyświetleniu zapewnia reklamodawcy dodatkowe informacje dotyczące wartości kampanii graficznych w sieci partnerskiej Google. Funkcja ta dostarcza danych o liczbie konwersji online zrealizowanych w ciągu 30 dni po wyświetleniu użytkownikowi reklamy graficznej w jednej z witryn sieci partnerskiej Google, lecz bez jej kliknięcia.

W praktyce może to wyglądać na przykład tak…

Internauta widzi reklamę graficzną serwowaną przez Google na jednej ze stron należących do sieci partnerskiej. Nie klika w nią, ale zapamiętuje hasło reklamowe, nazwę promowanego produktu lub adres WWW eksponowany bezpośrednio w formie graficznej. W ciągu następnych 30 dni trafia na stronę reklamowanego produktu wyszukując odpowiednią nazwę lub hasło w wyszukiwarce (i wchodząc tam przez wyniki naturalne), albo wpisując odpowiedni adres WWW w oknie przeglądarki. Wszystko to odnotowane jest w plikach cookies i zliczone w systemie reklamowym jako wspomniana wyżej konwersja po wyświetleniu. Między innymi dlatego właśnie można pokusić się o stwierdzenie, że graficzna kampania reklamowa w ‘kontekście’ może znacząco polepszyć wyniki kampanii w ‘szukaj’.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

1 komentarzy:

Cezary Lech pisze...

Do tematu konwersji po wyświetleniach odniósł się też Przemek Modrzewski: http://www.marketinglab.pl/konwersje-po-wyswietleniu-nie-zawsze-prawdziwe/

Ciekawy artykuł…