5 stycznia 2010

Wyszukiwarka GAP

Certyfikat Google Advertising Professional jest bardzo przydatny dla każdego, kto prowadzi kampanie w Google AdWords. Prawda znana nie od dziś. Jednak do tej pory stanowił on raczej potwierdzenie umiejętności i wiedzy specjalistów. Od czasu uruchomienia Wyszukiwarki Specjalistów Google Advertising Professionals, może stać dodatkowo elementem decydującym o przewadze biznesowej firmy i / lub fachowców.

Google Professionals Search umożliwia znalezienie certyfikowanych specjalistów w obrębie danego kraju. Wyszukujący musi podać państwo, wielkość budżetu, który chce przeznaczyć tygodniowo na kampanię i zakres usługi , którą jest zainteresowany (wybór z rozwijanej listy). Obecnie wyszukiwarka działa w wersji beta, dlatego wyniki obejmują niestety na razie tylko Stany Zjednoczone.

Google Professionals Search otwiera przed firmami nowe możliwości pozyskiwania klientów. Będą oni trafiać do agencji lub specjalistów „z polecenia” samego Google. Wystarczy znaleźć się na liście certyfikowanych fachowców AdWords.

Kontrowersyjne może okazać się klasyfikowanie agencji pod kątem wielkości zarządzanych budżetów. Oznacza to bowiem, że jeżeli firma w danej chwili nie posiada w swoim portfolio marek, które wydają znaczne kwoty na reklamę AdWords... to nie zdobędzie ich dzięki wyszukiwarce GAP.

Informacje o wielkości budżetów, jakimi zarządza firma, uzyskiwane są bezpośrednio od danej agencji. Umieszczenie na liście specjalistów nie odbywa się automatycznie. Firma musi wyrazić na to zgodę i podać niezbędne dane.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

1 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Wyszukiwarka mogłaby klasyfikować specjalistów GAP biorąc pod uwagę wielkość zarządzanych budżetów. To przydatna informacja dla potencjalnego klienta, ale powinna być także możliwość przejrzenia czy dotarcia do wszystkich GAPowiczów, nie tylko do tych, którzy "wydają" większe pieniądze w AdWords. Wtedy to by było rzeczywiście przydatne narzędzie.