12 marca 2010

Wizerunek w sieci kontekstowej

Realizując kampanię reklamową z wykorzystaniem sieci partnerskiej Google, można od teraz używać opcji, która szczególnie pomocna będzie przy działaniach skoncentrowanych na wizerunku marki oraz budowaniu jej świadomości wśród internautów.

Otóż... Google udostępniło właśnie reklamodawcom możliwość zastrzeżenia sobie tego, aby ich reklama (kierowana na witryny zrzeszone w sieci partnerskiej Google) wyświetlała się tylko w tych miejscach, w których użytkownik będzie mógł je zobaczyć od razu - w chwili załadowania strony (to znaczy bez konieczności przewijania tej strony na ekranie).

Zaleca się stosowanie tego typu zabiegu głównie w przypadku kampanii reklamowych budujących świadomość marki i ukierunkowanych na jakość wyświetleń, ponieważ pozwala to zachować kontrolę nad wizerunkiem promowanej marki.

Cytując Google...
"Załóżmy, że prowadzisz kampanię budującą świadomość marki przed wprowadzeniem na rynek ekskluzywnego kosmetyku dla kobiet. W tym przypadku kierowanie na miejsca docelowe w części strony widocznej na ekranie ogranicza ryzyko zmarnowanych wyświetleń u dołu strony (których użytkownik może nie zauważyć), ponieważ płacisz według modelu CPM i nie masz określonego celu bezpośredniego wzrostu sprzedaży w kanale online."

Aby skorzystać z nowej opcji należy wykonać następujące czynności w panelu administracyjnym:

  • kliknij kartę Kampanie,
  • wybierz kampanię,
  • kliknij kartę Sieci i przewiń do samego dołu strony,
  • kliknij link Wykluczenia (widoczne będą tabele Na poziomie grupy reklam i Na poziomie kampanii),
  • na poziomie kampanii kliknij menu rozwijane Dodaj wykluczenia, a następnie kliknij pozycję Wyklucz kategorię,
  • zaznacz pole wyboru Część ekranu widoczna po przewinięciu, a następnie kliknij przycisk Zapisz.
--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: