23 czerwca 2010

Warsztaty finansowe Google

15 czerwca w warszawskim klubie Skwer odbyły się II Warsztaty Finansowe Google. Przedstawione prezentacje pozwoliły uczestnikom zapoznać się z głównymi kierunkami rozwoju Google oraz z możliwościami marketingowymi, jakie niesie ze sobą wykorzystanie jego produktów.

I tak... Pierwszą, bardzo ciekawie poprowadzoną prezentację Artura Waliszewskiego (Country Director Google Polska) można podsumować słowami: Internet zje pozostałe media i przeniknie do naszej codzienności. Nastąpi głęboka integracja życia online i offline, a technologia i Sieć nie będą już wymagały obycia, bo to one „nauczą się człowieka”, a nie odwrotnie. Mottem prezentacji były słowa Winstona Churchila - To nie jest koniec, to nawet nie jest początek końca, to dopiero koniec początku.

Druga prezentacja, może mniej spektakularna, lecz zdecydowanie najbardziej interesująca pod względem treści, przedstawiała wyniki badań ROPO (Research Online, Purchase Offline) przeprowadzonych na reprezentatywnej grupie Polaków korzystających z usług branży finansowej. Badanie to zostało zrealizowane przez Pentor International Research przy współpracy z bankiem BZ WBK. Gorąco zachęcamy do zapoznania się z wynikami tego badania.

Trzecim prelegentem (nadprogramowym :) był Michał Kramarz (Senior Account Manager CEE Travel & Retail). Zaprezentował on wykorzystanie narzędzi Remarketingu oraz Cast Your Net dla zwiększania zasięgu i skuteczności w pozyskiwaniu użytkowników.

Remarketing pozwala na zindywidualizowanie przekazu reklamowego kierowanego do internautów, którzy w przeszłości odwiedzili już nasz serwis. Możemy dzięki temu zaproponować im dodatkowe korzyści z ponownego odwiedzenia strony i zachęcić do skorzystania z naszych usług. Profity? Na przykład współczynnik konwersji (CVR) w kampanii remarketingowej, przewyższający o ponad połowę wartości z kampanii kierowanej na wyszukiwarkę i nawet trzykrotnie z kampanii kierowanej na witryny.

Cast Your Net (CYN) jest natomiast narzędziem służących do rozbudowy (w sposób częściowo zautomatyzowany) kampanii w sieci kontekstowej tak, aby przy dużym zasięgu trafić do wąskiej grupy rozproszonych w Sieci użytkowników. Niestety, to narzędzie dostępne jest tylko dla pracowników Google i za ich pośrednictwem możemy skorzystać z jego funkcjonalności.

Miejsce Michała Kramarza na scenie zajął Piotr Kowalski z prezentacją o Miejscach Google, czyli nowej odsłonie Centrum Firm Lokalnych Google. W tej części rewolucji nie było, ale dobrze też, że temat się pojawił, bo branża finansowa z pewnością mogłaby z tego produktu korzystać szerzej.

Na finał Google przygotowało tort z wisienką, tzn. wykorzystanie YouTube w kampanii promocyjnej produktu i marki. Prezentacja poparta była „casem w kolorze magenta”, czyli kampanią Millenium Banku, w której kluczowym elementem był konkurs na reklamę video nowej oferty. Adam Kwaśniewski (Członek Zarządu SMB i Szef Grupy E-Commerce, Head of D’n’A, Google Poland) w obrazowy i nieszablonowy sposób przedstawił rozmach i efekty całego przedsięwzięcia. Prezentacja była o tyle ciekawa, że był to pierwszy tego typu case z wykorzystaniem YouTube na rynku polskim.

W podsumowaniu Adam Kwaśniewski porównał sprawne wykorzystanie produktów Google do umiejętności (i możliwości konstrukcyjnych) MacGuyvera, a osoba, która odgadła prawdziwe imię tego bohatera wyjechała z warsztatów na nowej hulajnodze (zresztą podobnej do tych, na których prelegenci wjeżdżali na scenę ;).

Całe spotkanie miało przebieg dość wartki i nienużący, co jest dużą zaletą, biorąc pod uwagę, że warsztaty kierowane były do klientów końcowych, a nie do agencji SEM.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

1 komentarzy:

Bluerank pisze...

Artykuły powiązane z tematem, czyli informacje i relacje z poprzednich imprez Google:

Ostatni Google Day dla agencji

Ubiegłoroczny Google Day

Konferencja Google - wprowadzenie Google Maps

Pierwszy Google Day w Polsce