26 lipca 2010

Q1 2010... ile wydano na SEM?

Za IAB Polska podajemy wyniki badania 'IAB AdEx Q1 2010'...

W pierwszym kwartale bieżącego roku rynek reklamy internetowej urósł o 17,5% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Wyniki Q1 2010 zamknęły się kwotą 371,5 mln PLN. W tym

  • reklama graficzna przyniosła 46,1% ogółu internetowych wpływów reklamowych,
  • marketing w wyszukiwarkach 27,7%,
  • ogłoszenia 16,6%,
  • e-mail marketing 6,7%.
Szacujemy, że realnie na SEM wydano więcej pieniędzy, ponieważ w badaniu uwzględnia się jedynie wydatki przeznaczane na działania PPC, pomijane są natomiast budżety SEO.

Najwięcej na reklamę w Internecie wydały w pierwszym kwartale tego roku:
  • branża finansowa 13%,
  • telekomunikacja 10%,
  • motoryzacja 9%.
--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: