30 września 2010

Google wie...



--
Redakcja

29 września 2010

Google Instant już po polsku

Wedle oficjalnej informacji zamieszczonej na blogu Google - funkcja Instant jest już dostępna w Google.pl dla wszystkich zalogowanych użytkowników.

Dla przypomnienia...
Google Instant wykorzystuje to, co dotychczas było wpisywane w oknie wyszukiwania, przewiduje najbardziej prawdopodobne uzupełenienie i w czasie rzeczywistym wyświetla rezultaty, dzięki czemu samo wyszukiwanie jest szybsze i bardziej interaktywne... jak przekonują autorzy tego rozwiązania.

"Nasze testy wykazały, że użytkownik korzystający z Instant oszczędza przeciętnie od 2 do 5 sekund. To nie wydaje się wiele, o ile nie zsumuje się tych danych. Szacujemy, że gdyby każdy użytkownik Google na świecie korzystał z Instant, oszczędzalibyśmy w każdej sekundzie wyszukiwania około 11 godzin."

--
Aneta Mitko

28 września 2010

Google intensyfikuje działania reklamowe

Niedawno pisaliśmy o promocji narzędzi dla webmasterów (w polskich wynikach wyszukiwania), dziś zauważyliśmy kolejne działania reklamowe Google, popularyzujące (w ramach Google.com) wybrane usługi. Tym razem wykorzystano Google Suggest (autouzupełnianie).



--
Aneta Mitko

27 września 2010

Praktyki w dziale szkoleń agencji SEM

Od października zapraszamy studentów łódzkich uczelni na praktyki do Bluerank.

Tym razem proponujemy zdobycie doświadczenia w zakresie organizacji branżowych szkoleń (SEO, PPC, Google Analytics i in.) oraz różnego rodzaju wydarzeń marketingowych przygotowywanych na potrzeby agencji.

Mile widziane osoby studiujące marketing, zarządzanie, public relations, psychologię lub socjologię. Przyda się talent organizacyjny, komunikatywność, lekkie pióro i dobre pomysły.

Zgłoszenia przesyłajcie na adres praktyki@bluerank.pl w mailach zatytułowanych "Praktyki w dziale szkoleń".

--
Aneta Mitko

24 września 2010

Google New

Google New, czyli wszystkie nowości Google w jednym miejscu! Teraz niczego nie przegapicie :)



--
Aneta Mitko

23 września 2010

Badanie przyjazności witryn w aspekcie SEO

Dzięki odpowiedniej analizie witryny internetowej można sprawdzić, w jakim stopniu dany serwis jest przyjazny robotom wyszukiwarek internetowych, czy struktura strony pozwala na pełną indeksację, a także jak robot interpretuje poszczególne podstrony oraz czy ich budowa i kod są zoptymalizowane pod kątem osiągania jak najwyższych pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania.

O tym aspekcie usability mówić będą dziś podczas Dnia Otwartego, organizowanego w ramach konferencji Użyteczna Strona, Bartek Kołodziejczyk i Zbyszek Nowicki z Bluerank.

Serdecznie zapraszamy!

22 września 2010

Specjaliści ds. reklamy - oferta pracy

Osoby chętne do pracy w dziale PPC (reklama w wyszukiwarkach internetowych) zapraszamy do składania ofert w Bluerank (praca@bluerank.pl).

Mile widziani absolwenci (lub studenci V roku) Politechniki Łódzkiej, zainteresowani tematyką reklamy, Internetu, mający zacięcie analityczne oraz zdolności do szybkiego uczenia się.

Oferta dotyczy pracy w Łodzi. Na zgłoszenia czekamy do połowy października br.

--
Aneta Mitko

21 września 2010

Czy wiesz, że...

Dzięki Google Instant można zaoszczędzić od 2 do 5 sekund na każdym wyszukiwaniu. Dzienna liczba zapytań w Google przekracza miliard, gdyby zatem każdy użytkownik Google na świecie korzystał z tej opcji, oszczędzałoby to w sumie ponad 11 godzin na każdą sekundę pracy wyszukiwarki! Co w efekcie daje oszczędności na poziomie - UWAGA - 111 lat każdego dnia! :)

Oszacowano ponadto, że w przypadku przeciętnych zapytań wpisywanych w Google, wyświetlanych jest od 5 do 7 razy więcej stron wyników wyszukiwania, niż bez Google Instant.

***
Zobacz też
Wyniki wyszukiwania 'w locie'

--
Aneta Mitko

20 września 2010

Konsument i mobile search

Konsument + Search + Mobile
View more presentations from Bluerank.

--
Aneta Mitko

17 września 2010

Podstawy SEO - szkolenie

Najważniejsze zasady optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych, czyli podstawy search engine optimization dla przedsiębiorców (i nie tylko). Zapraszamy na szkolenie SEO do Warszawy, 5 października br.

Udział w szkoleniu rekomendujemy szczególnie: właścicielom firm i serwisów internetowych, marketerom, informatykom oraz webmasterom, a także osobom odpowiedzialnym za obecność marki w Internecie.

Agenda

Wprowadzenie do SEM

  • Czym jest marketing w wyszukiwarkach
  • Co użytkownicy robią w wyszukiwarce
  • Podstawowe terminy dla SEO
Co wziąć pod uwagę przy pozycjonowaniu
  • Zalety i wady SEO
  • SEO vs inne metody promocji
  • Jak działają wyszukiwarki
  • Budowa serwisu przyjaznego wyszukiwarkom
  • Wybór odpowiednich słów kluczowych
  • Podstawy optymalizacji treści
  • Podstawy promocji serwisu w Sieci (katalogi, fora, partnerzy biznesowi)
  • Mierzenie rezultatów.
Pytania i dyskusja dotycząca zagadnień SEO
  • Mity i realne efekty pozycjonowania
  • Czy warto zlecać pozycjonowanie
  • Etyka działań
--
Aneta Mitko

16 września 2010

Wyszukiwanie głosowe Google po polsku



Zobacz także

15 września 2010

Relacja z prezentacji Google Voice Search

Polecamy relację z prezentacji Google Voice Search (nowej usługi Google - wyszukiwanie głosowe z wykorzystaniem urządzeń mobilnych). Pokaz odbył się 15 września br. w Warszawie, w polskiej siedzibie koncernu.

Gadżet czy przydatna funkcja? Sądząc z relacji autora - zdecydowanie jest to narzędzie godne polecenia i z przyszłością... zwłaszcza, że użytkowników mobilnego Internetu jest coraz więcej. W USA jest ich 80 mln, w Europie 71 mln osób z 15 najbogatszych krajów UE (które spędzają więcej czasu korzystając z komórek niż obcując z tradycyjnymi, papierowymi publikacjami). W Chinach jest ok. 373 mln użytkowników Sieci w komórkach. Globalnie, ponad połowa nowo powstających połączeń z Internetem pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych.

[Foto - Gizmodo.pl]

--
Aneta Mitko

14 września 2010

Rzepa i Bluerank - cykl szkoleń SEM

Rzeczpospolita we współpracy z agencją Bluerank uruchamia cykl szkoleń poświęconych marketingowi internetowemu.

Ich celem jest wprowadzenie przedsiębiorców, a także osób odpowiedzialnych za rozwój firmy i jej promocję, w zagadnienia marketingu w wyszukiwarkach internetowych oraz przekazanie takiej wiedzy, która umożliwi im świadome podejmowanie decyzji w tym obszarze. Pierwsze szkolenia dotyczą dwóch obszarów: SEO (optymalizacja i pozycjonowanie serwisów WWW) oraz PPC (kampanie linków sponsorowanych).

Oferta skierowana jest szczególnie do: właścicieli firm i serwisów internetowych, marketerów i webmasterów, osób odpowiedzialnych za obecność marki w Internecie.

Szkolenia mają formę wykładu połączonego z pracą warsztatową. Prowadzone są przez specjalistów SEO i PPC z Bluerank.

Serdecznie zapraszamy!

Szkolenie SEO - 13 października 2010 w godz. 9:30 - 17:00
SEO dla przedsiębiorców - im wyżej w wyszukiwarce, tym lepiej w biznesie!


Szkolenie PPC - 14 października 2010 w godz. 9:30 - 17:00
Linki sponsorowane - płatna obecność w wyszukiwarkach internetowych.


--
Aneta Mitko

13 września 2010

Trochę ciekawostek o Google

Google by the numbers.
Infographic by computer school.org

--
Aneta Mitko

10 września 2010

Google promuje Webmaster Tools

Google od jakiegoś już czasu dość intensywnie reklamuje oferowane przez siebie narzędzia dla webmasterów.

Przypominamy... Może z nich korzystać każdy. Jest to usługa (jak do tej pory) bezpłatna - wystarczy się zarejestrować. Przyda się każdemu, kto dba między innymi o to, by jego strona WWW była zoptymalizowana, odpowiednio indeksowana w wyszukiwarce Google, etc.

--
Aneta Mitko

9 września 2010

Dopasowanie reklam

I znowu :) udało się namierzyć interesujący przykład doboru reklam Google do kontekstu artykułu opublikowanego w portalu Gazeta.pl.



Znalezione na Blipie.

--

Redakcja

8 września 2010

Kolejny "dupek" w SERPach

Po wpisaniu we francuskim Google zapytania "trou du cul" (odpowiednik polskiego "dupka") można było do niedawna zobaczyć na pierwszych pozycjach w naturalnych wynikach wyszukiwania link do oficjalnej facebookowej strony Nicolasa Sarkozy. Po raz kolejny okazało się, jak bardzo internauci nie lubią polityków ;) i jak chętnie przykładają rękę do tego typu "żartów" (w przypadku prezydenta Francji nie zdarza się to zresztą pierwszy raz, tym razem jednak dość szybko nastąpiła interwencja Google).

Efekt tzw. Google bombingu, o czym wspominaliśmy na blogu, dotknął także wiele postaci z polskiej sceny politycznej, a ostatnio dostało się nawet (choć zasada działania była nieco inna) Watykanowi.

Więcej na ten temat

--
Aneta Mitko

7 września 2010

Ile pieniędzy zostawia się w Google...

A konkretnie - ile pieniędzy na reklamę w Google wydają wielkie marki?

Oto zestawienie pokazujące wybrane korporacje i ich czerwcowe wydatki na AdWords.



Jak podają komentatorzy ujawnionych danych, większość z firm zajmujących czołowe miejsca pod względem wydatków na reklamę w Google, to stali klienci. Jedynym wyjątkiem jest koncern BP, który w tym akurat okresie znacznie zintensyfikował działania reklamowe ze względu na sytuację kryzysową, w jakiej znalazł się po wycieku ropy... pisaliśmy o tym na naszym blogu. W efekcie, na antykryzysową kampanię SEM wydano kilka milionów dolarów! W czerwcu br. BP zostawił w Google 3,59 mln USD (w poprzednich miesiącach były to wydatki rzędu 57 tys. USD).

--
Aneta Mitko

6 września 2010

Bluerank w rankingu blogów

Miło nam poinformować, że znaleźliśmy się w rankingu blogów o największej liczbie czytelników. Wszystkim, którzy nas odwiedzają, polecają, komentują serdecznie dziękujemy :) i oczywiście polecamy się na przyszłość.

Raport z badania blogów "Ścieżki internautów - blogi - lipiec 2010".

--
Aneta Mitko

3 września 2010

Google wg Google ;)



--
Aneta Mitko

2 września 2010

E-marketing & online strategies for Pharma

Polecamy Wam ciekawie zapowiadającą się konferencję "E-m@rketing & online strategies for Pharma", która odbędzie się 14 - 15 października br. w Warszawie.

Przez dwa dni przedstawiciele firm farmaceutycznych oraz eksperci marketingu internetowego specjalizujący się w różnych jego aspektach będą mówić o tym, jak w pełni wykorzystać potencjał Internetu w branży medycznej i farmaceutycznej.

Maciek Gałecki (CEO Bluerank) zaprezentuje "SEM best practices" dla tego sektora rynku.

Serdecznie zapraszamy do udziału.

--
Aneta Mitko

1 września 2010

FAQ i SEO-wątpliwości

Czy można mieć jeden sklep internetowy w 10 różnych domenach?

Multiplikacja sklepu internetowego w innych domenach może spowodować, że Google usunie te serwisy ze swojego indeksu, choć nie potraktuje tego jak spam, tylko jako bezwartościowe działanie. Wyszukiwarka ‘wybierze’ najbardziej wartościową wersję sklepu (najpewniej tę, która powstała wcześniej / najwcześniej), a pozostałe po jakimś czasie zostaną usunięte z bazy Google. Nie ma bowiem potrzeby przechowywania i pokazywania użytkownikom dwóch identycznych stron.

Jeżeli jednak ktoś bardzo się upiera przy swoim pomyśle, oczywiście może mieć jeden sklep internetowy w 10 różnych domenach... Trzeba tylko 9 z tych 10 wykluczyć z indeksacji Google i liczyć na inne (niż organiczne wyniki wyszukiwania) źródła ruchu dla tych serwisów (mogą to być na przykład linki sponsorowane).

--
Aneta Mitko