21 października 2010

SEO i PPC w polskim e-commerce

Przedstawiciele polskiego sektora e-commerce, pytani o najchętniej przez nich wybierane działania marketingowe i najskuteczniejsze formy promocji, od dwóch lat na pierwszych dwóch miejscach stawiają pozycjonowanie stron (78,5%) i obecność w porównywarkach cen (62,9%). Warto zaznaczyć w tym miejscu, że sklepy, które wykorzystują SEO w większości także (bo w 64%) korzystają z linków sponsorowanych.

Budżety na reklamę PPC przeznacza zresztą obecnie co drugi sklep internetowy. Zwiększyło się także zainteresowanie e-mail marketingiem oraz promocją na łamach portali społecznościowych (z marketingu social media korzysta dziś co dziesiąty sklep), sukcesywnie spada natomiast popularność pozainternetowych form reklamowych.



Streszczenie innych wniosków z czwartej już edycji Raportu E-commerce przygotowywanego przez Internet Standard znajdziecie na stronach portalu... a tam między innymi o liderach polskiego e-handlu i TOP 10 sklepów internetowych (spośród których kilka jest lub było naszymi klientami :) ale to już zupełnie na marginesie :)





Udostępnij:

0 komentarzy: