21 kwietnia 2011

eCommerce - proste odpowiedzi na trudne pytania

Na rynku ukazała się właśnie książka Tomasza Karwatki i Dawida Sadulskiego pt. "E-commerce. Proste odpowiedzi na trudne pytania". Autorzy zaprosili do jej współredagowania kilkudziesięciu ekspertów reprezentujących różne obszary bardziej lub mniej bezpośrednio związane z handlem elektronicznym (PR, finanse, logistyka, marketing i in.). Wśród nich znaleźli się również specjaliści z Bluerank, którzy odnoszą się do e-commerce m.in. w kontekście pozycjonowania sklepów internetowych oraz reklamowania ich w wyszukiwarkach. Wraz z autorami, serdecznie zachęcamy do lektury :)

--
Aneta Mitko

18 kwietnia 2011

Mixer Agencyjny, czyli spotkanie Google z firmami SEM

W dość luźnej, choć nie pozbawionej powagi, atmosferze odbył się ostatni Mixer Agencyjny, czyli spotkanie przedstawicieli warszawskiego oddziału Google z wybranymi agencjami SEM i domami mediowymi. Byliśmy i my!

Po dokładnym wylegitymowaniu „na bramie” Wytworni Filmów Fabularnych i Dokumentalnych przy Chełmskiej 21, po „pinezkach” udało nam się dotrzeć do hali numer 15/17. Pełne stoły, piłkarzyki, PSX, masażyści (w tym i masażystka ;). Wszystko, by lepiej i łatwiej udało się przyswoić wiedzę płynącą z samego źródła.

Spotkanie nieformalne, ale tematy jak najbardziej poważne.

Na początku pojawił się niestrudzony Maciek Ołpinski ze swoją prezentacją rynku mobilnego. Temat jak najbardziej na fali, ponieważ podobno 2011 ma być „rokiem użytkownika mobilnego”. Ma o tym świadczyć rosnąca sprzedaż smartfonów oraz 4-krotny wzrost zapytań do Google z urządzeń mobilnych. Co prawda… dane pochodzą z USA, ale… 50% pokrycie terytorium naszego kraju przez sieci 3G zapewnia i nam dobre prognozy na najbliższą przyszłość.
Maciek dość szczegółowo (na ile pozwalały oczywiście ramy czasowe prezentacji) omówił zagadnienia związane z prowadzeniem kampanii PPC oraz kupioną ostatnio przez Google siecią reklamową AdMob. Zaprezentował przy tym kilka dość ciekawych informacji odnośnie przygotowania i prowadzenia kampanii na urządzenia mobilne…

  • rozdzielenie kampanii na smatrfony i komputery klasyczne pozwala na podniesienie CTR o 11,5% oraz zwiększenie ilości kliknięć o 29%
  • zastosowanie dedykowanych rozszerzeń „call to action” podnosi znacznie wskaźnik konwersji (kliknij aby zadzwonić, kliknij aby ściągnąć program)
  • przystosowanie witryny do urządzeń mobilnych ogranicza znacznie wskaźnik odrzuceń (79% obecnych reklamodawców na urządzenia mobilne nie ma przystosowanych stron do tych urządzeń)

Bardzo ciekawym przykładem była aplikacja mobilna sieci sklepów HM. Warto zainstalować, potrząsnąć telefonem, a potem sprawdzić proponowane promocje :)

Drugim prelegentem był Tomek Karolak opowiadający o możliwościach prowadzenia kampanii na YouTube. Mimo że YT zajmuje w Polsce drugie miejsce jako strona główna, oraz że jest to praktycznie "druga wyszukiwarka" w Polsce i na świecie, jej wykorzystanie jako medium reklamowego, nie jest wciąż zbyt popularne.
Tomek przybliżył zagadnienia związane z budowaniem kanałów na YT oraz sposoby wykorzystania serwisu w kampaniach reklamowych. Oczywiście nie obyło się bez konkursów i kilku tricków ułatwiających pracę agencjom. Zwrócił uwagę na możliwość kierowania video na słowa kluczowe, a także na TestTube.

Po dwóch wystąpieniach nastąpiła dłuższa przerwa, po której prezentacje poprowadziły Magda Wysocka i Iza Klat. Poruszone tematy nie były już tak spektakularne, jednak dość przydatne dla firm SEM. Iza skupiła się na zmianach we współpracy Google z agencjami, a Magda opowiedziała o narzędziach ułatwiających automatyzację pracy na kontach Adwords.

Potem było już zupełnie nieoficjalnie... Kto nie był, niech żałuje...
A ze spotkania, oprócz wiedzy, wynieśliśmy okulary :) wygrane podczas prezentacji Maćka Ołpińskiego.

--
Redakcja

12 kwietnia 2011

Raport Adkontekst: rośnie znaczenie reklamy kontekstowej

Reklama kontekstowa to już blisko 30% budżetów przeznaczanych na search engine marketing i 8,5% całego rynku reklamy online – wynika z raportu przeprowadzonego przez sieć reklamy kontekstowej Adkontekst.

Udział wydatków na kampanie prowadzone przez agencje SEM oraz domy mediowe w sieciach kontekstowych wzrósł przez ostatni rok o 4 punkty procentowe i stanowił przeciętnie 28,52% budżetów SEM. Jeżeli wartość tą uznać za reprezentatywną dla całego rynku, oznaczałoby to, że udział reklamy kontekstowej w całkowitych wydatkach na reklamę online kształtuje się na poziomie 8,5%.

Stawki CPC są nadal konkurencyjne wobec reklam emitowanych w wynikach wyszukiwania. Większość agencji i domów mediowych realizując kampanie w sieciach kontekstowych, płaci za kliknięcia co najmniej 10% mniej, niż w wyszukiwarkach.

W raporcie zbadano także, jak specjaliści SEM oceniają efektywność reklam w sieciach kontekstowych. Ich zdaniem, stale zwiększająca się liczba reklamodawców i rosnące koszty nie spowodowały obniżenia wskaźnika ROI.

Pełen raport, obejmujący również badanie metod wykorzystania reklamy kontekstowej, produktów reklamowych i najważniejszych korzyści płynących z prowadzenia kampanii w sieciach kontekstowych, znajduje się pod adresem: www.Adkontekst.pl/rynek-reklamy-kontekstowej-2010.

--
Aneta Mitko

11 kwietnia 2011

"SEOmoz zdradza sekrety..."

Oto rozmowa z Gillian Muessig, znaną w branży jako SEO - mama, prezesem i współzałożycielką platformy SEOmoz.org.

Materiał filmowy powstał dzięki Internet Standard oraz agencji Bluerank, która zaprosiła Gillian do Polski na konferencję SEMstandard 2011.



--
Aneta Mitko

6 kwietnia 2011

Pozycja reklamy w AdWords, a jej CTR

Jak zmienia się skuteczność linków sponsorowanych Google AdWords w zależności od pozycji reklamy w wynikach wyszukiwania? Oto narzędzie do prostej symulacji ilustrującej możliwe efekty...

Narzędzie dostępne jest pod adresem http://www.bluerank.pl/tools/CTR_vs_ranking_reklamy_symulacja.xls
Zachęcamy do skorzystania!

Zostało ono opracowane na podstawie raportu przygotowanego przez agencję Sembox oraz danych gromadzonych i analizowanych w ramach autorskiej aplikacji Bluerank - BlueStat.

--
Aneta Mitko

4 kwietnia 2011

Web Analytics na usługach Amnesty International

1 kwietnia 2011

Mobile SEO - prawdy i mity