1 lutego 2013

Google Analytics na skróty z Google Analytics Solutions Gallery

Kluczem do zrozumienia sprawności danej witryny, jest wyodrębnienie z morza danych właśnie tych, które są rzeczywiście istotne. Najlepiej obrazują to panele spersonalizowane do potrzeb danego użytkownika. To oczywiste, że np. CEO firmy będzie potrzebował innych danych  niż np. social media manager. Ponadto, na ich analizę będzie miał znacznie mniej czasu.

Przykładowy pulpit określający sprawność strony dla działu IT:


Właśnie z powodu potrzeby izolacji oraz personalizacji danych, jednym z najbardziej czasochłonnych zajęć podczas wdrażania Google Analytics, jest konfiguracja odpowiednich dla strony niestandardowych raportów, segmentów zaawansowanych, czy paneli informacyjnych (ang. Dashboards). Wszystko po to, by jak najłatwiej dotcierać do najbardziej potrzebnych danych. Google jednak bardzo dobrze zdaje sobie z tego sprawę i w poniedziałek zaprezentował Google Analytics Solutions Gallery.


Google Analytics Solutions Gallery to galeria rozwiązań najczęściej używanych i najbardziej przydatnych dla początkującego użytkownika GA. Można tam znaleźć raporty, zaawansowane segmenty oraz panele informacyjne dopasowane dla różnych typów witryn i użytkowników. Niezależnie od tego, czy jesteś marketerem w sklepie e-commerce, pracownikiem działu IT w korporacji, czy prowadzisz prywatnego bloga - znajdziesz tam rozwiązanie dla siebie.


Sam proces instalacji również jest bardzo prosty. Po wybraniu potrzebnego nam rozwiązania (np. panelu aktywności w social media) wystarczy zalogować się do konta, wybrać odpowiedni profil i natychmiast mamy dostęp do wyselekcjonowanych danych.

Google Analytics Solutions Gallery będzie ułatwieniem szczególnie dla początkujących użytkowników GA. Zachęcamy jednak by rozwiązanie to sprawdziły wszystkie te osoby, które chcą spędzać mniej czasu na konfiguracji narzędzia.

--
Maciek Stanasiuk, Junior Consultant w Bluerank


Udostępnij:

0 komentarzy: