14 marca 2014

Nowy wygląd SERPów dostępny dla każdego

Wielu z Was pewnie ostatnimi czasy zauważyło, iż Google przeprowadzał testy z wyglądem SERPów. Eksperyment okazał się na tyle owocny, iż dwa dni temu Jon Wiley na swoim profilu Google + poinformował, iż zmiany wyglądu wyników wyszukiwania weszły w życie na stałe. Dla tych, którzy nie kojarzą Jona, wyjaśniam, że pełni on funkcję głównego projektanta Google Search.



Nowe wyniki wyszukiwania, czyli prawa część powyższej grafiki posiadają większe nagłówki, a także brakuje podkreśleń adresów URL. Zmiany mają na celu ujednolicenie wyników wyszukiwania na różnych urządzeniach. To z kolei ma ułatwić używanie wyszukiwarki niezależnie od urządzenia z jakiego korzystamy.

Najnowsze zmiany w wyglądzie wyników wyszukiwania komentuje Mateusz Rzetecki, SEO Specialist w Bluerank

Nowy wyglądu SERPów to dość spora zmiana nie tylko dla zwykłego użytkownika, ale i dla całej branży. Oczywiście wszystko zależy tu od poziomu świadomości danej osoby - dla niektórych zmiana będzie niezauważalna, inni natomiast będą potrzebowali troszkę czasu na przyzwyczajenie się. Jak wiemy nie wszyscy lubią zmiany. Jeśli natomiast chodzi o branżę SEM, to z mojego punktu widzenia nowy wygląd SERPów będzie miał z pewnością wpływ na współczynnik CTR dla wyników sponsorowanych, który powinien wzrosnąć. Ujednolicenie wyników jest co prawda bardziej przejrzyste, ale dla przeciętnego Kowalskiego powoduje coraz to większe zatarcie się różnic pomiędzy wynikami sponsorowanymi a naturalnymi. Jak odbije się to na ruch z naturalnych wyników wyszukiwania? Poczekamy zobaczymy, pewnie niedługo pojawi się w sieci wiele ciekawych opinii na ten temat.

Więcej na temat zmian w nowym wyglądzie SERPów przeczytacie tu http://moz.com/blog/googles-2014-redesign-before-and-after

--
Redakcja


Udostępnij:

4 komentarzy:

Optima IT pisze...

Już od jakiegoś czasu obserwowałam nowy wygląd wyników wyszukiwania. Przyznam, że przypadł mi on do gustu. Natomiast mam odmienne zdanie odnośnie współczynnika klikalności w linki sponsorowane. Aż nadto wyraźne oznaczenie "Reklama" przy każdym linku może zniechęcać do klikania.

okazwłok pisze...

Pisałem o tym już jakiś czas temu: http://okazwłoka.pl/index.php/2014/02/25/google-wyroznia-reklamy-ale-tez-organiki/

moim zdaniem zmiana jest zrobiona po to, by trudniej odróżnić reklamy. Ale to moje osobiste odczucie ;)

Mateusz pisze...

Dwa komentarze i dwie różne opinie na temat wpływu zmian na CTR :) Oczywiście można tu debatować o tym, że wcześniejsze tło reklam na niektórych komputerach było praktycznie niewidoczne a na innych aż nadto. Dla innych bardziej widoczne są obecne buttony. Faktycznie 7 literowa fraza "Reklama" może rzucać się w oczy, ale już 2 literowa "Ad" (kraje angielskojęzyczne) nie tak bardzo :)
Z pewnością za jakiś czas pojawią się w sieci testy dotyczące zmian.

Performiak pisze...

Skoro po dość długo prowadzonych testach został wprowadzony nowy wygląd wyników wyszukiwania, to można z dużą pewnością powiedzieć, że nie wpłynęło to negatywnie na CTR reklam. W końcu to główne źródło dochodów Google.