26 marca 2015

Majestic SEO – wsparcie dla SEO specjalisty część 3/3

W pierwszej części poradnika o narzędziu MajesticSEO opisałem jedynie podstawy. W części drugiej dowiedzieliście się więcej o rodzajach raportów i dostosowaniu wyglądu narzędzia do swoich potrzeb. W ostatniej części poradnika poznacie popularne funkcjonalności i dodatkowe narzędzia Majestic.com.

1. Jak działa Backlink History?
Dzięki temu narzędziu sprawdzisz ile linków, domen linkuje do testowanej strony. Na raz możesz porównać 5 domen. W przypadku wybrania „indeksu świeżego” dostaniesz dane za 3 ostatnie miesiące, w przypadku „indeksu historycznego” od połowy 2006 roku. Istnieje też możliwość wybrania widoku znormalizowanego lub skumulowanego (suma wszystkich dotychczasowych linków) co lepiej pokazuje wartości bezwzględne.

Backlink History to idealne narzędzie do śledzenia działań konkurencji czy intensywnego link buildingu.  Jest również pomocne przy diagnozowaniu potencjalnych problemów ze stroną, które nastąpiły w wyniku zbyt intensywnego linkowania w przeszłości. W korelacji z innymi narzędziami np. Searchmetrics, może dać odpowiedź czy strona została odfiltrowana w wyniku działania Googlowego Pingwina w związku z nadmiernym przyrostem linków (a co za tym idzie najczęściej także spadkiem SEO Visibility w Searchmetrics), czy nie.


2. Czym jest Clique Hunter?
To idealne narzędzie do poszukiwania tematycznych miejsc, z których możesz pozyskać linki do swojej strony. Zasada działania tego narzędzia jest prosta: pokaż mi miejsca w Internecie, które linkują do mojej konkurencji, a  nie linkują do mnie. Chodzi tu o wskazanie min. 2 lub więcej konkurentów. Dzięki temu z dużą dozą prawdopodobieństwa możesz stwierdzić, że skoro oba te serwisy posiadają jakiś link (najlepiej wybrać serwisy różnych właścicieli), a nasza strona nie, link jest niezależny i my również możemy go pozyskać. To o wiele bardziej skuteczna forma niż tradycyjne sprawdzanie, kto linkuje do jednego z naszych konkurentów.

Narzędzie to pozwala w szybki sposób porównać najważniejsze parametry 5 domen.
Przykład zestawienia dla firm z branży suplementów dla sportowców:
Szczególnie jest tutaj istotna wartość parametrów Trust Flow, Citation Flow oraz referring domains. Bez długiej analizy można stwierdzić, jak silna jest konkurencja.

Narzędzie to pozwala zgłosić do Majestic wybrane adresy URL, które powinny być przejrzane i wzięte pod uwagę przy wyliczaniu parametrów stron. Szczególnie może się nam przydać, gdy pozycjonujemy stronę i chcemy wiedzieć, jaki wpływ mają pozyskiwane linki na wartości takie jak TF i CF oraz czy według narzędzia te linki są wartościowe. Majestic zastrzega, że zgłoszenie nie zawsze jest brane pod uwagę. Dziennie można bezpłatnie zgłosić 100 takich linków. Przy większej liczbie zostaną odjęte z naszego konta kredyty w liczbie 50 per adres URL.

Narzędzie przydatne do sprawdzenia parametrów kilku, kilkudziesięciu czy nawet kilkuset tysięcy linków (do 100 000). Do Bulk Backlink Checker można wkleić do 150 adresów i wyeksportować wynik. W przypadku większej liczby linków można załadować plik z adresami. Dopuszczalne formaty pliku to txt i csv.

Narzędzie to pokazuje linki kierujące do naszego serwisu. Do 27 lutego 2015 mogliśmy zobaczyć tylko wszystkie linki, co było mało wygodne zwłaszcza w sytuacji, gdy pierwsze 100 linków pochodziło z jednej domeny. Od 27 lutego Majestic wprowadził nową funkcjonalność, dzięki której możemy zobaczyć 1 link per domena (domyślnie), 3, 10 lub wszystkie oraz w łatwy sposób pokazać lub ukryć linki usunięte.

Zapraszam do komentowania i zadawania pytań!
Mateusz Kicki
--
Mateusz Kicki, Senior SEO Specialist, Bluerank
Mateusz na Twitterze


Udostępnij:

2 komentarzy:

tanthalos pisze...

które narzędzie lepsze - ahrefs czy majestic? Może jakieś małe porównanie?

Mateusz Kicki pisze...

To kwestia preferencji. Oba narzędzia mają dobre indeksy linków oraz wiele ciekawych opcji. Na co dzień w firmie korzystamy z Majestica, bo posiada więcej przydatnych dla nas funkcji oraz ma atrakcyjniejszą cenę. W Internecie jest wiele porównań tych aplikacji, warto przyjrzeć się szczegółowo funkcjonalnościom i wybrać aplikację, która bardziej nam odpowiada. Do darmowych analiz świetnie się sprawdza połączenie: Search Console (linki, dawne Google Webmaster Tools), jakiś crawler naszej strony np. Xenu i potem SEO Tools for excel. Co ciekawe z Majestica można korzystać w wersji rozszerzonej za darmo, jeśli jesteśmy właścicielem strony (są różne formy weryfikacji o czym pisałem tutaj: http://bluerank.blogspot.com/2014/10/majestic-seo-wsparcie-dla-seo.html).