5 czerwca 2015

Mikromomenty – nowa przestrzeń walki o klienta!

Proces podejmowania decyzji zakupowych przez użytkowników ulega ciągłym zmianom. Żyjemy szybciej, działamy szybciej, decyzje też podejmujemy zdecydowanie szybciej. Z najnowszych statystyk Google za ostatni rok wynika, że ilość sesji z urządzeń mobilnych wzrosła o 20%, przy równoczesnym spadku o 18% długości czasu trwania jednej sesji. Jednocześnie współczynnik konwersji z tych urządzeń wzrósł o 29%. 

Wniosek jest prosty: użytkownicy częściej, szybciej i chętniej wyszukują informacji o produktach za pomocą smartfonów i tabletów. Zamiast poświęcać wiele czasu na desktopach czy laptopach, włączamy telefon i w krótkich sesjach uzyskujemy potrzebne informacje. Google nazywa ten nowy trend w zachowaniu mikromomentami. 

Poniżej kilka interesujących statystyk dotyczących użytkowników smartfonów:
  • 60% przyznaje, że dzięki korzystaniu z wyszukiwania na urządzeniach mobilnych, podejmuje decyzje zakupowe znacznie szybciej niż jeszcze kilka lat temu,
  • 62% korzysta z telefonu w celu wyszukania rozwiązania nagłego problemu czy potrzeby pilnego zakupu,
  • 82% wspiera decyzje zakupowe wyszukiwaniem online, będąc w sklepie stacjonarnym danej marki,
  • 91% korzysta z wyszukiwania online w poszukiwaniu pomysłów i inspiracji podczas wykonywania rutynowych czynności.

Na tle powyższego, wyłania się nowe wyzwanie dla marek – być nieustannie widocznym! Dostępność za każdym razem, gdy potencjalny klient zechce spontanicznie poszukać informacji na telefonie o danym produkcie, będzie w nadchodzącym czasie kluczową kwestią w rozwijaniu konsumenckiej świadomości marki. 


--
Weronika Kraszula, Junior Digital Analyst


Udostępnij:

0 komentarzy: