Nowy wygląd SERPów dostępny dla każdego
Wielu z Was pewnie ostatnimi czasy zauważyło, iż Google przeprowadzał testy z wyglądem SERPów. Eksperyment okazał się na tyle owocny, iż dwa dni temu Jon Wiley na swoim profilu Google + poinformował, iż zmiany wyglądu wyników wyszukiwania weszły w życie na stałe. Dla tych, którzy nie kojarzą Jona, wyjaśniam, że pełni on funkcję głównego projektanta Google Search.
Nowe wyniki wyszukiwania, czyli prawa część powyższej grafiki posiadają większe nagłówki, a także brakuje podkreśleń adresów URL. Zmiany mają na celu ujednolicenie wyników wyszukiwania na różnych urządzeniach. To z kolei ma ułatwić używanie wyszukiwarki niezależnie od urządzenia z jakiego korzystamy.
Najnowsze zmiany w wyglądzie wyników wyszukiwania komentuje Mateusz Rzetecki, SEO Specialist w Bluerank
![](http://4.bp.blogspot.com/-I8bssifB8ro/Uw2eTZ_BwEI/AAAAAAAAG5I/INANkklxT1M/s1600/MR150.png)
Więcej na temat zmian w nowym wyglądzie SERPów przeczytacie tu http://moz.com/blog/googles-2014-redesign-before-and-after
--
Redakcja
4 komentarzy:
Już od jakiegoś czasu obserwowałam nowy wygląd wyników wyszukiwania. Przyznam, że przypadł mi on do gustu. Natomiast mam odmienne zdanie odnośnie współczynnika klikalności w linki sponsorowane. Aż nadto wyraźne oznaczenie "Reklama" przy każdym linku może zniechęcać do klikania.
Pisałem o tym już jakiś czas temu: http://okazwłoka.pl/index.php/2014/02/25/google-wyroznia-reklamy-ale-tez-organiki/
moim zdaniem zmiana jest zrobiona po to, by trudniej odróżnić reklamy. Ale to moje osobiste odczucie ;)
Dwa komentarze i dwie różne opinie na temat wpływu zmian na CTR :) Oczywiście można tu debatować o tym, że wcześniejsze tło reklam na niektórych komputerach było praktycznie niewidoczne a na innych aż nadto. Dla innych bardziej widoczne są obecne buttony. Faktycznie 7 literowa fraza "Reklama" może rzucać się w oczy, ale już 2 literowa "Ad" (kraje angielskojęzyczne) nie tak bardzo :)
Z pewnością za jakiś czas pojawią się w sieci testy dotyczące zmian.
Skoro po dość długo prowadzonych testach został wprowadzony nowy wygląd wyników wyszukiwania, to można z dużą pewnością powiedzieć, że nie wpłynęło to negatywnie na CTR reklam. W końcu to główne źródło dochodów Google.
Prześlij komentarz