Panda 4.2 - nietypowa aktualizacja algorytmu Google
18 lipca 2015 r. miała miejsce kolejna odsłona aktualizacji Panda. Podobnie jak wszystkie wcześniejsze, dąży do podniesienia jakości stron pojawiających się w wynikach wyszukiwania. Dlaczego jednak w Sieci pojawia się niewiele informacji związanych z aktualizacją?
Aktualizacja algorytmu Panda 4.2 rozpoczęła się 18 lipca, jednak kompletnie wdrożona może zostać nawet w przeciągu kilku miesięcy, co w porównaniu z pozostałymi aktualizacjami jest nietypowym zjawiskiem. Panda 4.2 ma wpłynąć na 2-3% anglojęzycznych wyników. Nie od dziś wiadomo, że Google nie chwali się zmianami, które zostają wprowadzone i czego mogą dotyczyć. Rozciągniecie w czasie wdrażania nowej Pandy może utrudnić właścicielom stron życie w kontekście ustalenia, co może powodować rotację pozycji.
Śledzenie zmian jest utrudnione ze względu na fakt, że zmiany nie są wdrażane natychmiastowo. Wtedy łatwiej byłoby analizować to, co się zmieniło i wyciągać wnioski. Póki co, trzeba uzbroić się w cierpliwość i dokładnie obserwować pozycje. Być może już wkrótce zauważymy zmiany, które, odpowiednio wcześniej zaobserwowane, zmotywują do podjęcia działań, które nie wpłyną negatywnie na pozycje serwisów.
--
Piotr Jędrasik, SEO Specialist
0 komentarzy:
Prześlij komentarz