Jakiś czas temu w AdWords pojawiła się nowa opcja kierowania reklam – kampanie „Tylko Połączenie”. To reklamy, które wyświetlają się wyłącznie na telefonach komórkowych z dostępem do Internetu oraz na smartphonach. Jak to działa? Klikając w reklamę od razu wykonujemy połączenie telefoniczne. Ma to na celu zachęcenie użytkowników do bezpośredniego kontaktu z firmą.
To bardzo przydatne rozwiązanie w przypadku biznesów, które są nastawione na kontakt telefoniczny
z klientem, np. restauracji, do których dzięki reklamie można szybko zadzwonić i zapytać o wolny stolik.
Jak tworzymy taką reklamę?
Tworząc taką kampanię podajemy: nazwę firmy, numer telefonu, dwa wiersze opisu reklamowego, wyświetlany URL i URL do weryfikacji, pod którym powinien znaleźć się telefon podany w reklamie.
Reklamy „Tylko połączenie” dostępne są jedynie w przypadku kierowania na sieć wyszukiwania i będą wyświetlane w następującym formacie:
Czym jest funkcja numeru Google?
Aby bardziej skutecznie badać połączenia, możemy dodać przekierowanie numeru telefonu Google. Wygenerowany numer widoczny jest z poziomu reklamy. W momencie, w którym użytkownik zainicjuje połączenie, zostanie przekierowany na numer firmowy reklamodawcy. Jest to bezpłatne działanie – płaci się tylko na samo połączenie w modelu CPC.
Z aktywną funkcją numeru Google możemy otrzymać dodatkowe informacje (znajdziemy je w zakładce Wymiary – Szczegóły połączeń) takie jak:
• czas trwania połączenia
• godziny, w których dokonano połączenia
• informacje dotyczące lokalizacji dzwoniącego (numer kierunkowy)
• informacje, czy połączenie zostało odebrane
Numery przekierowania Google przypisywane są na poziomie grup reklam w kampaniach. Nie są one zmienne do momentu wstrzymania grupy reklam. Po jej ponownym uruchomieniu system generuje następny numer.
Warto zaznaczyć, że kliknięcie w „Zadzwoń” bezpośrednio nie łączy z reklamodawcą. Na ekranie wyświetla się pytanie o połączenie. Dopiero po zatwierdzeniu nawiązujemy kontakt.
Różnica między przekierowaniem Google, a reklamą „Tylko połączenie” jest taka, że możemy dowiedzieć się dokładnie, ile osób realnie zadzwoniło i ile czasu trwało dane połączenie. W przypadku kampanii „Tylko połączenie” widzimy jedynie ilość kliknięć w „Zadzwoń”.
Jak badać konwersję?
Dodatkowo na karcie Narzędzia – Konwersje dostępną mamy konwersję typu „Połączenie telefoniczne”. Dzięki niej będziemy mieć dostępne standardowe statystyki dla konwersji (współczynnik konwersji, koszt konwersji, ilość konwersji), oprócz tego dla swoich potrzeb możemy zdefiniować, jak długie połączenie jest dla nas konwersją, oraz ile warte jest to połączenie.
Podsumowanie
„Tylko połączenie” to odpowiedź na bardzo wyraźny trend, jakim jest zwiększanie się liczby osób korzystających ze smartphonów. Dzięki nowej kampanii skraca się proces zakupowy, bo zamiast przekierowania na stronę www – klient może poprzez 1 kliknięcie uzyskać fachową pomoc od pracowników firmy. Udogodnień od Google w kierunku „mobile-friendly” na pewno będzie coraz więcej i na pewno będziemy o nich informować.
--
Monika Jaranowska, Paid Search Manager
0 komentarzy:
Prześlij komentarz