Google testuje favikony w AdWords
Na początek krótkie wyjaśnienie dla niewtajemniczonych - favicon to ikonka pojawiająca się w pasku adresu przeglądarki internetowej przy niektórych adresach WWW (to, czy ikonka jest czy jej nie ma, zależy od danego serwisu).
Pomysł jest obecnie w fazie testów, a testy obejmują na szczęście reklamodawców w Polsce i w Niemczech. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że favikony znacząco podnoszą skuteczność reklam, ponieważ umożliwiają wyróżnienie ogłoszenia. Ikonka taka może eksponować na przykład logo firmy lub nawiązywać bezpośrednio do promowanej usługi czy produktu, działając na wyobraźnię odbiorcy. Google zamierza sprawdzić, czy adres WWW wzbogacony o taką dodatkową 'dekorację' stanie się dla internautów bardziej atrakcyjny, a w konsekwencji chętniej i częściej 'klikany'.
--
Aneta Mitko
0 komentarzy:
Prześlij komentarz