31 marca 2009

Skuteczne linki

Które linki sponsorowane są najskuteczniejsze?

Sądząc po wynikach badań opublikowanych przez IAB (dotyczących reklamy internetowej), lepiej zauważalne, a tym samym częściej klikane, są reklamy "dopasowane" (51%), "przydatne" (43%), "pozwalające oszczędzić pieniądze" (33%), "oferujące ekskluzywne treści" (16%), "oferujące rozrywkę" (15%).

Z dopasowaniem w przypadku linków sponsorowanych nie powinno być większego kłopotu, bo ten rodzaj reklamy - z definicji - jest ściśle dopasowany do potrzeb internauty... a co z resztą? Reszta zależy od oferty i sposobu jej zakomunikowania w tekście reklamy.

Redagując teksty linków sponsorowanych, miejmy zatem na uwadze to, aby - w miarę możliwości - komunikować odbiorcom nasz produkt czy usługę przede wszystkim poprzez korzyści. "Mówiąc" do nich językiem korzyści, eksponujmy możliwości otrzymywania różnego rodzaju rabatów, zniżek, bonusów. To się opłaca... obu stronom. Nie na wszystkich zadziała, bo jest pewien procent ludzi, którzy nie zwracają uwagi na żadne reklamy w Internecie, ale warto zawalczyć o tę większość, która reklamy widzi, akceptuje i klika w nie (a linki sponsorowane - co warto tu podkreślić - cieszą się większą, niż inne formy reklamy popularnością i skutecznością).

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: