Google zdradza więcej informacji
Gdy internauta klika w wynik wyszukiwania Google i przechodzi na daną stronę WWW, jej właściciel (webmaster) może sprawdzić, jakie zapytanie (słowo czy fraza kluczowa wpisana w oknie wyszukiwania) wygenerowało ten ruch. Od teraz - dodatkowo - można będzie również dowiedzieć się, na którym miejscu rankingu wyników Google znajdował się odnośnik do serwisu, na który przeszedł internauta (pamiętajmy, że pozycje te są różne w zależności od kraju, preferencji użytkownika, wybranych parametrów wyszukiwania etc.).
Co nam daje taka wiedza? Przede wszystkim poznajemy zwyczaje naszych odbiorców, badamy potencjał słów kluczowych, na które pozycjonujemy (lub powinniśmy pozycjonować) swój serwis, obserwujemy zachowania użytkowników wyszukiwarki... a wszystko to pomaga w zoptymalizowaniu działań SEO (czy nawet PPC) realizowanych dla naszego serwisu WWW.
--
Aneta Mitko
2 komentarzy:
gdzie to może sprawdzić?
analytics?
Najprościej można to sprawdzić w logach serwera :) wystarczy tylk oodfiltrować właściwe urle po referrerze.
W przypadku Google Analytics jest to nieco bardziej skomplikowane ponieważ w domyślnych raportach referrer nie jest wyświetlany. Można jednak skonfigurować specjlany filtr pokazujący na jakiej pozycji w Google na dane słowo kluczowe analizowana strona się znajduje i na tej podstawie odczytać poziom ruchu. Można także śledzić potencjał słowa w zależności od zajmowanej pozycji. Bardzo podobny temat poruszaliśmy już tutaj: http://bluerank.blogspot.com/2009/01/po-co-nam-druga-strona-wynikw.html (wystarczy tylko nieznacznie zmodyfikować ustawienia filtra).
Prześlij komentarz