SEM przegrywa... tylko z wiosną
Nawet Internet nie zastąpi ładnej pogody.
Niektórzy twierdzą, że coraz więcej czasu spędzamy w Internecie, przedkładając go nad inne - "oflajnowe" ;) rozrywki. Jednak - jak widać po statystykach - nawet Sieć nie wygra w starciu z ładną pogodą.
Wpływ pogody na Internet możemy sprawdzić między innymi poprzez analizę trendów popularności słów kluczowych związanych z rozrywką i porównanie tych trendów z pogodą w danym okresie. Do analizy weźmy przykłady takie, jak „nasza klasa”, „pudelek” i „rasy psów”.
„nasza klasa”
„pudelek”
„rasy psów”
Na wszystkich wykresach widać wyraźny spadek popularności po 29 marca 2009, czyli w czasie, gdy poprawa pogody była najbardziej odczuwalna.
To samo możemy sprawdzić, analizując ruch na serwisach. Na przykład serwis o tematyce hobbystycznej / rozrywkowej http://www.psy.elk.pl/ w tygodniu po 29 marca br. zanotował aż 18% spadek liczby wizyt w stosunku do poprzedniego tygodnia!
Heh… wychodzi na to, że z wiosną nawet SEM nie wygra :) mimo, że jest jedną z najskuteczniejszych form reklamy w Internecie :)
--
Jacek Tkaczuk
0 komentarzy:
Prześlij komentarz