Od kilku lat ilość użytkowników urządzeń mobilnych sukcesywnie rośnie. Coraz więcej z nas korzysta ze smartfonów oraz tabletów również w celu wyszukiwania online. Oczywiste jest, że Google bierze pod uwagę tenże bardzo istotny trend i wdraża zmiany w swoim najważniejszym produkcie jakim jest wyszukiwarka. Od 21 kwietnia 2015 roku przyjazność serwisu dla urządzeń mobilnych będzie miała ogromne znaczenie dla rankingów serwisu w wynikach wyszukiwania na urządzeniach przenośnych.
Celem wyszukiwarki jest prezentowanie w wynikach wyszukiwania jak najlepszych stron, aby satysfakcja szukających była jak najwyższa. W tym celu Google ukierunkowywało webmasterów w stronę mobilności już od dłuższego czasu, aby ilość stron dobrze zoptymalizowanych pod kątem mobile była większa. Trend ten jest widoczny globalnie. W Internecie dostępnych jest mnóstwo wykresów przedstawiających wzrost udziału ruchu mobile, lecz spójrzmy na uśrednione dane naszych klientów.
Jak widać, od stycznia 2012 do stycznia 2015 udział ruchu z urządzeń mobilnych wzrósł o 30%! Należy zaznaczyć, że dynamika tego trendu jest różna w zależności od kraju. Przykładowo w USA udział ruchu desktopowego wynosi 50%, mobile 38%, a ruch z tabletów to 12%. Widzimy, że w USA stosunek ruchu desktop vs mobile to 50/50! Niektóre kraje europejskie również mogą pochwalić się ogromnym udziałem ruchu mobilnego. W Norwegii, desktop stanowi 56%, tablet 23%, a mobile 21% udziału całościowego ruchu. W Szwecji desktop to 54%, mobile 28%, a tablet 18%!
Również w Polsce ruch
mobilny dynamicznie rośnie. W związku z
tym należy przygotować serwis do poprawnego obsłużenia użytkowników urządzeń
mobilnych. Jeszcze dwa lata temu (luty 2013) ruch mobilny (smartfone + tablet)
w Polsce wynosił około 8%, a dziś stanowi już około 48% ogółu!
(dane Statcounter)*
Mobile a Google
Google rzadko informuje webmasterów na temat tego co, kiedy
i w jakim stopniu będzie miało wpływ na wyniki serwisów w wyszukiwarce. W
przypadku Mobile wyszukiwarka zrobiła jednak wyjątek i poinformowała na łamach
swojego
bloga,
iż zaczynając
od 21 kwietnia, fakt przyjazności
serwisu dla urządzeń mobilnych będzie miał znaczny wpływ na wyniki serwisu
w mobilnych wynikach wyszukiwania. Zmiana ta będzie dotyczyła wyników
wyszukiwania w każdym języku, co oznacza, że przygotowanie serwisu przyjaznego urządzeniom
mobilnym, ma ogromne znaczenie
również w
Polsce!
Czy
Twoja strona jest gotowa na zmiany?
Twój
serwis, aby nie stracił ruchu lub jego części z urządzeń mobilnych, a nawet go
zyskał, wyprzedzając konkurencję, musi być przyjazny urządzeniom mobilnym.
Innymi słowy, jeśli posiadasz stronę dobrze przygotowaną pod urządzenia
mobilne, możesz zaobserwować wzrost wizyt z tego typu urządzeń. Jeśli jednak
Twoja strona nie jest „mobile-friendly”, to wkrótce możesz zaobserwować spadek
wizyt z urządzeń mobilnych. Biorąc pod uwagę, że już dziś w Polsce urządzenia
mobilne generują duży udział ruchu, Twój serwis nie powinien pozostać niezoptymalizowany
pod tym kątem.
Co dalej?
Bluerank trzyma rękę na pulsie! W najbliższych tygodniach
będziemy prowadzić testy wyników mobilnych i damy Wam znać, jak wyglądały
wyniki przed i po zmianie 21 kwietnia. Będziecie mogli zobaczyć, jak kształtują
się wyniki serwisów przyjaznych i nieprzyjaznych urządzeniom mobilnym. Stay
tuned!
--
Roman Bębenista, Senior SEO Specialist
0 komentarzy:
Prześlij komentarz