14 października 2008

Aby było więcej konwersji...

Realizując kampanię SEM nastawioną na konwersje, nie zapominajmy o dokładnej analizie i optymalizacji docelowych stron WWW. Źle przygotowane landing pages potrafią położyć każde działania zaplanowane nawet przez najlepszego specjalistę reklamy PPC...

Na polskim rynku pojawiło się właśnie nowe narzędzie, które może okazać się pomocne w zwiększaniu liczby konwersji - opiniac.com... To platforma do badania satysfakcji użytkowników serwisów internetowych oraz gromadzenia ocen i opinii na temat tych witryn, co pozwala na bieżąco odpowiednio kształtować ich wygląd i funkcjonalności. Landing page optymalizowany jest na podstawie wyników stałego, aktywnego pozyskiwania 'ekspertyzy' od odwiedzających serwis internautów.

Tego rodzaju analizy wspomagają zarządzanie każdą witryną, ale projekt wydaje się bardziej pasować do dużych przedsięwzięć portalowych lub e-commerce'owych, gdzie rezultaty badań i zmiany przeprowadzone na ich podstawie w danym serwisie, bezpośrednio przekładają się na wzrost konwersji - na przykład na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym...

Zobaczymy... Rozpoczynamy testowanie :)

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

1 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Rzeczywiście, warto po stworzeniu kampanii reklamowej dać 7 dni testu, później zmienić 3 formy reklamy, i znów odczekać 7 dni, zamienić z najmniejszym CTR na kolejną nową formę reklamy i tak w kółko aż do wysokich procentów.

Podobnie dla stron docelowych powinniśmy zmieniać adres lub treść i badać na bieżąco zmiany uśredniając np. z tygodnia (w zależności od ilości odsłon serwisu, przynajmniej aby była to podstawa rzędu >1000 uu).

Dla darmowej promocji stron polecam pozycjonowanie. Osoby nieznające się na tej technice mogą skorzystać z narzędzi tj. Adder - Program do pozycjonowania.