Google Website Optimizer dla każdego
Dzięki temu, że Google Website Optimizer jest prosty w obsłudze i darmowy, można go wykorzystywać nie tylko przy dużych projektach, gdzie koncentrujemy się na stronach docelowych i gdzie skutki poprawy konwersji liczy się w tysiącach złotych. Optymalizator witryn możemy też dowolnie wykorzystywać w małych projektach, do badania drobnych zmian – swoistej zabawy z różnymi formami przycisków, linków i treści. Oczywiście zabawa ma swój cel. Analizując skuteczność przycisków w miejscach mało ważnych biznesowo, zyskujemy doświadczenie, które może być wykorzystane tam, gdzie liczy się każdy procent konwersji.
Poniżej przedstawiamy case study z optymalizacji wybranych elementów serwisu psy.elk.pl przy wykorzystaniu narzędzia, jakim jest Google Website Optimizer.
Google Website Optimizer Case Study #1
Testowana strona --> www.psy.elk.pl/ogloszenia (lista ogłoszeń)
Zainteresowanie skutecznością linku „Dodaj ogłoszenie” wypłynęło z analizy podsumowania nawigacji dla w/w strony. Według Google Analytics, spośród wszystkich użytkowników, którzy odwiedzali stronę z ogłoszeniami tylko 1,35% przechodziło na formularz dodawania ogłoszenia. Oczywiście mogło to wynikać z ogólnego zainteresowania użytkowników opcją dodawania ogłoszenia, tak czy inaczej jednak postanowiono wykorzystać aplikację Google Website Optimizer do zwiększenia tego współczynnika.
Zdefiniowano dwie dodatkowe wariacje linku dodawania ogłoszenia – buton, czyli prosty różowy przycisk (grafika) zamiast biednego linku, oraz link oryginalny pisany czcionką większą o kilka pikseli.
Kolejno: Oryginał / Button / Większa czcionka
Po kilku dniach prowadzenia eksperymentu na wyraźne prowadzenie wyszedł button (konwersja 2,35%), który okazał się prawie dwukrotnie bardziej skuteczny od oryginału (konwersja 1,25%).
Wyniki podane przez Google Website Optimizer potwierdzają statystyki z Google Analytics. Po miesiącu od pozostawienia wersji zwycięskiej, odsetek przejść na formularz dodawania ogłoszenia wzrósł z 1,35% do 2,28%.
Google Website Optimizer Case Study #2
Testowany element --> link „dodaj zdjęcie” na stronach ze zdjęciami psów
Testowane wersje
--
Jacek Tkaczuk
2 komentarzy:
a czy liczba dodanych ogłoszeń i dodanych zdjęć się zwiększyła...jeśli tak to o ile?
bo jeśli to nie było badane to bardzo marne to badanie...
na stronę formularza można i 10% ruchu skierować, ale po co jak nie dodają nic więcej?
Analiza skuteczności samego formularza to już zupełnie inna kwestia i też nalezy o nią zadbać. Ale tak czy inaczej jeżeli zwiększymy zauważalność formularza jest duża szansa, że przy utrzymaniu jego skuteczności liczba konwersji się zwiększy.
W w/w przykładzie całkowita konwersja (dla działu ogłoszenia) wzrosła z około 0,78% do około 0,85%. Niestety liczba dodawanych ogłoszeń pozostała na tym samym poziomie ponieważ zmalał cały ruch w tej sekcji.
Prześlij komentarz