26 czerwca 2009

SEMcamp III - do trzech razy sztuka? Niekoniecznie!

Chcemy więcej :)

24 czerwca w Warszawie, agencja Bluerank miała przyjemność uczestniczyć w trzeciej odsłonie SEMcampu (cyklicznego spotkania branży SEM), który – tak jak poprzednio – odbywał się w SGH. Uczestnicy konferencji zapoznali się z kilkoma ciekawymi prezentacjami.

Jedną z nich poprowadził Mariusz Gąsiewski, który omawiał sposoby optymalizacji tzw. landing pages, czyli stron docelowych np. kampanii linków sponsorowanych. W swoim wystąpieniu przedstawił wiele interesujących przykładów potwierdzających to, że często nawet drobne zmiany wprowadzone na stronie mają duże znaczenie w przełożeniu na podniesienie poziomu konwersji.

Tematem drugiego wystąpienia była reklama video. Uczestnicy dowiedzieli się, w jaki sposób można realizować kampanie reklamowe, wykorzystując klipy video. Działania marketingowe bazujące na takich krótkich filmikach mają przed sobą interesujące perspektywy. Wzrost popularności tych form reklamowych objawia się m.in. wprowadzaniem nowych współczynników umożliwiających rejestrację dodatkowych interakcji pomiędzy użytkownikiem, a reklamą video – np. współczynnik kursora myszy mouseover rate czy współczynnik interakcji interaction rate, które zostały omówione podczas prelekcji.

Ostatnia, lecz nie mniej interesująca, prezentacja dotyczyła PR. Prelegent przedstawił koncepcję algorytmu PAGE RANK oraz zaprezentował przykład optymalizacji PR na swoim blogu.

Po zakończeniu części oficjalnej przyszedł czas na rozmowy przy piwie w pubie. Niestety, nie mogliśmy uczestniczyć w ostatniej części SEMcampu, ze względu na konieczność powrotu ostatnim pociągiem do Łodzi :( a szkoda bo... :) pewnie się działo.

Podsumowując, SEMcamp nr 3 był bardzo interesujący i z niecierpliwością czekamy na kolejną edycję. Czwarte spotkanie branżowe zostanie – jak przypuszczamy - zorganizowane dopiero po okresie urlopowym :)

--
Redakcja


Udostępnij:

3 komentarzy:

Sebastian pisze...

Mariusz wspomniał o tym, że kolejne spotkanie planowane jest na koniec września.

Co do afterparty - jak zwykle było udane. Moim zdaniem ta część mniej oficjalna SEMCampów jest najbardziej interesująca. :)

Bartek Krzemień pisze...

Zabawne jak wymieniacie nazwisko Mariusza (wraz z linkiem), jednocześnie jak ognia unikając wzmianki kto prowadził dwie pozostałe prezentacje (już o linkach nie mówiąc =).

bluerank pisze...

Linki cenna rzecz :) a ze na Googlu wlasnie zarabiamy... to linkujemy do Mariusza (powiedzmy, ze to taki rodzaj wdziecznosci ;)