Kupować 'markowe' słowa kluczowe czy nie?
Czy prowadząc kampanię linków sponsorowanych warto inwestować w słowa kluczowe związane z nazwą marki czy nie? Czy konieczne jest pokazywanie reklamy na zapytanie brandingowe, jeśli nasz serwis pojawia się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania?
Konieczne to nie jest, ale... warto stosować taki zabieg.
Oto korzyści, jakie może przynieść kupowanie słów kluczowych związanych z marką w takiej sytuacji... czyli dlaczego warto na zapytanie brandingowe pojawić się wysoko i w organicznych wynikach wyszukiwania i w linkach płatnych...
Linki sponsorowane pojawiające się w wynikach wyszukiwania na zapytanie związane z marką są zwykle tanie (CPC jest zazwyczaj na poziomie kilku / kilkunastu groszy), a pozwalają one polepszyć jakość ruchu na naszej witrynie, bo kierują internautów od razu do konkretnej strony czy poszukiwanego przez nich tematu.
Poza tym, wykorzystując małe CPC generowane przez słowa kluczowe związane z marką, możemy wpłynąć na polepszenie jakości całej kampanii, poprzez podniesienie tzw. Quality Score.
Reklamodawca może ponadto wykorzystać reklamy pojawiające się na brandingowe słowa kluczowe do komunikowania informacji okolicznościowych, często aktualizowanych (np. dostępne w danej chwili promocje, oferty specjalne etc.). Jest to tanie, wygodne i użyteczne.
Badanie zrealizowane przez Ipsos Interactive Services na próbie ponad 30 tys. aktywnych internautów pozwoliło zaobserwować interesujące tendencje w przypadku dublowania marki, poprzez pokazywanie jej równocześnie w naturalnych i płatnych wynikach wyszukiwania na wysokich pozycjach...
Odnotowano 8% wzrost kliknięć w linki sponsorowane. Co więcej, okazało się, że 22% internautów klika w odnośnik do strony danej marki dlatego, że marka pojawia się równocześnie w naturalnych i sponsorowanych wynikach wyszukiwania.
48% internautów zapamiętuje markę, kiedy pojawia się ona równocześnie w obu rodzajach wyników (22%, gdy marka jest obecna tylko w wynikach organicznych).
Rośnie prawdopodobieństwo dokonania zakupu (9%) gdy marka pojawia się równocześnie w jednych i drugich wynikach wyszukiwania. Pamiętajmy, że po wyświetleniu wyników wyszukiwania przez wyszukiwarkę, to zaledwie w kilka sekund decyduje o tym, w które odnośniki kliknie internauta, zatem... przytoczone tu liczby wydają się bardzo istotne.
Aneta Mitko
0 komentarzy:
Prześlij komentarz