26 marca 2010

Którędy do konwersji

W Google AdWords za kilka tygodni pojawi się opcja generowania nowego rodzaju raportów z przebiegu kampanii PPC - Search Funnels.

Wreszcie dowiemy się, które słowa kluczowe odgrywają istotną rolę w procesie doprowadzania internauty do konwersji (czyli np. zakupu w sklepie internetowym).

Raporty pokażą nam zapytania, jakie wpisywał w wyszukiwarce użytkownik zanim dokonał konwersji. Dowiemy się zatem...

  • które słowa kluczowe (zapytania) spowodowały jedynie wyświetlenie się naszej reklamy (użytkownik zobaczył reklamę, ale nie kliknął w nią),
  • jakie słowa kluczowe doprowadziły do kliknięcia w naszą reklamę po raz pierwszy (użytkownik zobaczył reklamę, kliknął w nią, ale jeszcze nic nie kupił),
  • co ostatecznie spowodowało konwersję (użytkownik wpisał zapytanie, zobaczył reklamę, kliknął i dokonał zakupu).
Dodatkowo, uzyskamy informację jaki czas upłynął pomiędzy powyższymi akcjami.

Wszystko to da nam pełniejszy obraz użytkowników będących w naszej grupie docelowej oraz pozwoli lepiej zorientować się w przebiegu procesu konwertowania (w tym przykładzie - dochodzenia do zakupu). Efektem będzie lepsza optymalizacja kampanii bazująca na właściwej i precyzyjnej ocenie poszczególnych słów kluczowych w kolejnych etapach podejmowania przez internautę decyzji zakupowych.



--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: