29 marca 2010

SEM 2010 wg SEMPO

Oto wybrane wnioski z raportu SEMPO na temat rynku SEM w 2010 roku... Badanie przeprowadzono w Internecie, na próbie 1500 amerykańskich marketerów zajmujących się search engine marketingiem.

  1. Na znaczeniu zyska w tym roku ROI. Mierzenie zwrotu z inwestycji, zarówno w działania SEO, jak i PPC czy aktywność w ramach mediów społecznościowych staje się niezbędnym elementem kampanii search engine marketing.
  2. Reklamodawcy korzystać będą przede wszystkim z oferty Google (97%). 71% stawia na linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania, 56% promować się będzie w sieci partnerskiej Google.
  3. Odczuwalna jest / będzie 'inflacja słów kluczowych'. Respondenci podkreślają, że słowa kluczowe są droższe w porównaniu z latami poprzednimi. Najwięcej badanych odczuwa wzrost stawek w Google.
  4. Ankietowani marketerzy zwracają także uwagę na personalizację organicznych wyników wyszukiwania w Google, która w tym roku znacząco wpłynie na ich pracę.
  5. Marketerzy podkreślają duży wpływ serwisów społecznościowych na ich działania marketingowe w wyszukiwarkach . Mimo, że firmy nie przeznaczają wielkich budżetów na social media, 74% z nich promuje się na Facebooku, a 73% na Twitterze.
  6. Liczba przebadanych firm, które działają w obszarze SEO pozostaje w tym roku (w porównaniu z 2007) niezmienna (90%). Liczba firm działających w PPC zwiększa się (81% teraz, 78% w 2009, 70% w 2008).
  7. Na SEO w 2010 roku firmy wydadzą o 43% więcej (w porównaniu do 2009), a na PPC – o 37% więcej. 49% firm zmniejsza budżet na reklamę drukowaną, 36% przesuwa budżety z papierowych mailingów, a prawie 25% z konferencji, wystaw i internetowej reklamy display.
--
Aneta Mitko


Udostępnij:

1 komentarzy:

Marcin Siekierski pisze...

Jeżeli chodzi o raport SEMPO to dane są globalne - badani byli ludzie z całego świata (w tym ja wypełniałem ;-). W samym raporcie jest napisane:

The SEMPO State of Search Report 2010, published by Econsultancy, follows a global online survey
of almost 1,500 client-side marketers (advertisers) and agency respondents.

A we wpisie: przeprowadzono w Internecie, na próbie 1500 amerykańskich marketerów