Facebook i fałszywe kliki
Problem tzw. click fraud (fałszywych kliknięć), o którym zwykle mówiło się w kontekście Google, dosięgnął teraz jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych - Facebook.com, który trafił właśnie z tego powodu do sądu.
Facebook został pozwany przez jednego z reklamodawców promujących się na jego łamach, o błędne zliczanie kliknięć w reklamy, które publikowane są na stronach Facebook.com i rozliczane w modelu PPC (opłata za kliknięcie). Różnica w liczbie klików jest niebagatelna - tylko jednego dnia bowiem Facebook naliczył 804 kliknięcia, podczas gdy w statystykach reklamodawcy odnotowało się jedynie 300 klików w tym czasie.
Obie strony obstają przy swoich danych. Sprawę analizują specjaliści.
O click fraud pisaliśmy także m.in. w notkach...
- Rozkład fałszywych klików
- Fałszywe kliki
- Specjalna strona o click fraud
- Click fraud w polskim wydaniu
- Jak Google radzi sobie z click fraud
Redakcja
0 komentarzy:
Prześlij komentarz